rejestracja w fit.plrejestracja
reebok live with fire zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Ćwiczenia na bolące plecy

Ból pleców nęka osoby prowadzące siedzący tryb życia, towarzyszy otyłości, jest zmorą kobiet w ciąży. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą uporać się z problemem

Unoszenie tułowia w leżeniu przodem

Ćwiczenie doskonale wpływa na prostowniki kręgosłupa.

Kładziemy się na brzuchu. Ręce wyciągamy przed siebie, stopy oparte na podłożu. Głowa jest przedłużeniem kręgosłupa. Robiąc wydech unosimy ręce i tułów, jednocześnie podnosząc nogi. W takiej pozycji wytrzymujemy kilka sekund. Następnie opuszczamy nogi i tułów, ale nie dotykamy podłoża. Ćwiczenie powtarzamy 10-15 razy.

 

Ćwiczenie Arlowa (przenoszenie rąk w leżeniu przodem)

Kładziemy się na brzuchu. Ręce wyciągnięte przed siebie.Unosimy nogi i głowę, która jest przedłużeniem kręgosłupa. Wyprostowane nogi i ręce unosimy nad podłoże. Wykonujemy duży łuk ramionami, przenosząc ręce za siebie. Tułów i nogi cały czas są uniesione. Ćwiczenie powtarzamy 10-15 razy.

 

Wznosy tułowia w leżeniu przodem z obciążeniem

Kładziemy się na brzuchu, bierzemy piłkę lub 1-2 kilową hantelke. Ręce wyciągamy do przodu, nogi opieramy o podłoże. Unosimy ręce i tułów. Nogi cały czas są oparte o podłoże. W takiej pozycji wytrzymujemy kilka sekund. Opuszczamy tułów, delikatnie dotykając podłoża piłeczką lub hantelkami. Ćwiczenie powtarzamy 10-15 razy.

Ćwiczenie musi być wykonywane powoli i dokładnie, tak, aby nie przeciążyć kręgosłupa szyjnego.

 

Naprzemianstronne unoszenie ręki i nogi w klęku podpartym

Ćwiczenie angażuje mięśnie prostowniki kręgosłupa oraz mięśnie pośladkowe.

Wykonujemy klęk podparty. Dłonie muszą znajdować sie pod barkami, kolana zaś pod biodrami. Musimy pamiętać o wciągniętym brzuchu. Unosimy, bardzo powoli, wyprostowaną rękę i przeciwną nogę, tak by tworzyły jedna linię z tułowiem. Nie wyginając kręgosłupa, staramy się jak najbardziej wyciągnąć wyprostowana rękę i nogę. Wytrzymujemy w takiej pozycji parę sekund, następnie zmieniamy nogę i rękę.

 

Rozciąganie grzbietu

Siadamy na piętach, kolana lekko rozchylone. Wykonujemy skłon, wyciągając jednocześnie ręce do przodu. Czoło opieramy o podłoże, łokcie nie mogą być opuszczone. Rozluźniamy mięśnie grzbietu i barków. W takiej pozycji wytrzymujemy kilka sekund. Bardzo powoli wracamy do pozycji wyjściowej.

 

 

 

 

Aleksandra Żelazo

www.trenerka.info

tagi: Ćwiczenia na bolące plecy, wypad, grzbiet, stabilizacja, klatka piersiowa, brzuch, ból pleców, ćwiczenia bezpieczne dla pleców
Skomentuj ten artykuł Wszystkie komentarze Zobacz inne dyskusje
Jak sie siedzi 8 godzin to musi boleć

Anonimowy | 2010.10.29, 08:10:00
Wcale nie musi. Wystarczy częściej się ruszać

Anonimowy | 2010.11.02, 10:11:51
Dla wzmocnienia mięśni poza ćwiczeniami rozciągającymi, można na drążku trenować podciąganie.
Za 70 dych dostanie się taki drążek do ćwiczeń magnus...i może tak spróbować.

Zeebo | 2012.05.28, 07:05:53
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Trening żołnierza na CrossCore
Trening żołnierza na CrossCore
Trening interwałowy na basenie
Trening interwałowy na basenie
Ćwicz całe ciało!
Ćwicz całe ciało!
7 ćwiczeń inspirowanych olimpiadą
7 ćwiczeń inspirowanych olimpiadą
Trening Tabata – 4 minuty ekstremalnych ćwiczeń
Trening Tabata – 4 minuty ekstremalnych ćwiczeń
Ćwiczenia na Wielkanoc
Ćwiczenia na Wielkanoc
Stretching - obalamy popularne mity
Stretching - obalamy popularne mity
Jak zostać mistrzem pływania?
Jak zostać mistrzem pływania?
Źródło witalności w tajemniczych pozycjach tybetańskich
Źródło witalności w tajemniczych pozycjach tybetańskich
Squat: jedno ćwiczenie, wiele możliwości
Squat: jedno ćwiczenie, wiele możliwości