rejestracja w fit.plrejestracja
crosscore zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Aktywność tygodnia: rolki

Dla tych którzy preferują aktywne formy wypoczynku i szukają pomysłów na spędzenie wolnego czasu proponujemy jazdę na rolkach.
Jest to sport bardzo dynamiczny, średnie prędkości rolkarzy rekreacyjnych to 15-20 km/h. Ci, którzy traktują rolki coś więcej niż tylko rekreację (fitness) przekraczają barierę 20 km/h.

Dla tych którzy preferują aktywne formy wypoczynku i szukają pomysłów na spędzenie wolnego czasu proponujemy jazdę na rolkach. Jest to sport bardzo dynamiczny, średnie prędkości rolkarzy rekreacyjnych to 15-20 km/h. Ci, którzy traktują rolki coś więcej niż tylko rekreację (fitness) przekraczają barierę 20 km/h.

Na rolkach można jeźdźić prawie wszędzie więc jeżeli w twoim otoczeniu nie ma skateparku nie powinieneś nie tym zbytnio matrwić. Trzeba jednak pamiętać że nie wszędzie jest tak samo bezpiecznie. Staraj się jeździć drogami dla rowerów, ulicami z szerokimi chodnikami lub poboczem. Dla początkująch najlepsze są ściezki rowerowe lub okoliczne parki. Coraz bardziej popularnym obliczem rolek jest tak zwany street, czyli akrobacje na ulicach i szalona jazda po rampach, murkach i poręczach, połączona ze skokami i znacznym ryzykiem.

Jazda na rolkach to doskonały sposób na zadbanie o własną kondycję. Podczas jazdy na rolkach spalamy znacznie więcej energii energii niz podczas marszu, a do tego poruszamy się  znacznie szybciej. To również doskonały trening wytrzymałościowy pozwalający pozbyć się zbędnych kilogramów.  Przeznaczony jest szczególnie dla osób, które chcą schudnąć i pozbyć się cellulitu. Podczas jazdy spalany jest zapas tłuszczu, szczególnie na udach i pośladkach.

W  jeździe na rolkach liczy się nie tylko postawa ale i umiejętne dozowanie wysiłku. Wysiłek możemy dozować zgodnie z naszymi chęciami i możliwościami. Sama technika jazdy na rolkach nie jest trudna do opanowania, nawet dla dzieci. Zaczynając jeździć nie należy od razu przeciążać się i przeceniać swoich mozliwości. Pamietaj, dystans i intensywność treningu zwiększaj stopniowo. Rób stretching, pij dużo wody niegazowanej i często odpoczywaj.

Ochrona głowy jest podstawowym elementem jazdy na wrotkach (rolkach). I nie tylko dotyczy ona osób jeżdżących agresywnie w skateparkach. Dotyczy on wszystkich sportów jeśli masz pod nogami kółka. Więcej na temat kasków przeczytasz tu:
KASK NIE TYLKO NA ROWER >>
Poza tym pamietaj o ochraniaczach na kolana i łokcie oraz nadgarstki.

Wiele osób przy wyborze rolek kieruje się względami estetycznymi. Te są oczywiście również ważne, ale przede wszystkim należy zwrócić uwagę na co innego. Gdy kupujemy rolki, nie należy kierować się ceną, bo to co drogie, nie zawsze jest dobre i na odwrót. Jednakże na rolkach nie ma co oszczędzać, jeśli chcemy by nam dobrze służyły i byśmy byli w pełni zadowoleni z jazdy. Starajmy się wybrać rolki znanych, renomowanych firm, gdyż ich oferta jest sprawdzona i wcale nie taka droga patrząc na jakość. Wybierając rolki zwróćmy uwagę na: łożyska, kółka, system zapięć, materiał, z którego są wykonane rolki, dodatki (np. pochłaniacze wstrząsów - ich obecność lub brak, albo też taki szczegół niby - "ucho" z tyłu rolki), no i saystem UFS (Universal Frame System), czyli system, albo też standard, polegający na tym, że do dowolnego buta w systemie UFS możemy doczepić dowolną płozę w tym systemie. Jest to naprawdę przydatna rzecz, szczególnie dla bardziej zaawansowanych skejterów, którzy mocno zużywają rolki.

www.fit.pl

tagi: rolki, sport to zdrowie, ćwiczenia dla ciebie, wybór rolek, ćwiczenia
Skomentuj ten artykuł Wszystkie komentarze Zobacz inne dyskusje


Anonimowy |
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Aktywność tygodnia: piłka ręczna
Aktywność tygodnia: piłka ręczna
Aktywność tygodnia: kitesurfing
Aktywność tygodnia: kitesurfing
Aktywność tygodnia: parasailing
Aktywność tygodnia: parasailing
Aktywność tygodnia: petanque
Aktywność tygodnia: petanque
Aktywność tygodnia: Le parkour
Aktywność tygodnia: Le parkour
Aktywność tygodnia: kajakarstwo
Aktywność tygodnia: kajakarstwo
Aktywność tygodnia: wspinaczki
Aktywność tygodnia: wspinaczki
Aktywność tygodnia: polo
Aktywność tygodnia: polo
Aktywność tygodnia: siatkówka plażowa
Aktywność tygodnia: siatkówka plażowa
Aktywność tygodnia: pływanie
Aktywność tygodnia: pływanie