rejestracja w fit.plrejestracja
reebok live with fire zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Dieta a Alzheimer

Według najnowszych badań naukowców jedząc duże ilości orzechów, ryb i zielonych warzyw można ograniczyć ryzyko wystąpnienia choroby Alzheimera

Zespół naukowców z Columbia University podkreśla, że ważne jest nie tylko to co się je, ale także to, czego się nie jada. Unikać należy tłustych produktów mlecznych, w tym masła oraz czerwonego mięsa.

Naukowcy doszli do takich wniosków po czterech latach obserwacji stanu zdrowia i nawyków żywieniowych ponad 2 tysięcy mieszkańców Nowego Jorku. Wszystkie osoby, które wzięły udział w badaniu były w wieku emerytalnym. Po czterech latach u 253 osób zdiagnozowano chorobę Alzheimera.

Po przeanalizowaniu danych dotyczących diety wszystkich badanych okazało się, że mniejsze ryzyko zachorowania na tę chorobę wystąpiło u osób, których dieta była bogata w kwasy tłuszczowe omega 2 i 5, witaminę E oraz kwas foliowy, które występują między innymi w dresingach do sałaty, orzechach, rybach, drobiu, owocach i warzywach liściastych. Osoby te wystrzegały się także produktów mlecznych i czerwonego mięsa.

Lekarze podkreślają, że dieta nie jest jedynym czynnikiem, wpływającym na ryzyko demencji. Według nich ryzyko wystąpienia choroby alzheimera można ograniczyć poprzez aktywność fizyczną, aktywne potrzymanie kontaktów towarzyskich, a także dbałość o odpowiednio zbilansowaną dietę. Lekarze dodają, że należy pamiętać o tym, iż całkowicie nie da się ograniczyć ryzyka demencji.

Źródło - PAP Nauka w Polsce

www.fit.pl

tagi: dieta a alzheimer, diety lecznicze, dieta dla zdrowia i urody, alzheimer, ryzyko wystąpienia alzheimera
Skomentuj ten artykuł Wszystkie komentarze Zobacz inne dyskusje
CHOROBA ALZHEIMERA. MOŻNA Z NIĄ ŻYĆ! *****

ODŻYWIANIE PRZY CHOROBIE ALZHEIMERA / OTYŁOŚCI (CHOLESTEROL) / NADCIŚNIENIU / CHOROBACH SERCA: INTELIGENTNE, TAKIE POLECAM. *****

1. Jemy niskotłuszczowo czyli:
INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.

2. Niskowęglowodanowo, a zatem (energetyczne):
NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

3. Puenta to tabele:
IŻ PRODUKTU.

P. S. Realizując klasyfikację IŻ, organizm sam wykorzystuje złogi trójglicerydów w żyłach, oczyszczając je. Zwyczajne biologiczne reakcje, które równocześnie eliminują miażdżycę i nadciśnienie, a także cukrzycę typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjaśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane.

4. Wykluczamy jednak z diety (niezdrowe dla człowieka) tzw:
WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.


BogdanKozubski | 2014.04.07, 21:39:51
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Kiszonki - zdrowie w naturze
Kiszonki - zdrowie w naturze
Co jeść, by uniknąć raka?
Co jeść, by uniknąć raka?
Nowalijki a nowotwory?
Nowalijki a nowotwory?
Zdrowa dieta dla oczu
Zdrowa dieta dla oczu
Imbir - bogactwo zastosowań
Imbir - bogactwo zastosowań
Dzień Wegetarian
Dzień Wegetarian
Z babcinej apteczki
Z babcinej apteczki
Warzywa i owoce – na zdrowie!
Warzywa i owoce – na zdrowie!
Zdrowa dieta a nowotwór złośliwy
Zdrowa dieta a nowotwór złośliwy
Szpinak pełen zalet
Szpinak pełen zalet