rejestracja w fit.plrejestracja
crosscore zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Cykoria i jej właściwości

Uprawiana w Europie, Indii i Egipcie jest skarbnicą minerałów i witamin. Używana jako składnik sałatek, dań wegetariańskich, a jej korzenie stanowią bezkofeinowy substytut kawy

 

Korzeń
Zawiera inulinę – polisacharyd, który jest naturalnym prebiotykiem. Stanowi pożywkę dla pożytecznych bakterii jelitowych, tym samym pływa ona na podwyższenie systemu odpornościowego, chroni przed zapaleniem jelita grubego i neutralizuje toksyny.

Korzeń stosowany jest w celu odkwaszania organizmu. Jest naturalnym diuretykiem, a co za tym idzie usuwa zbędne produkty przemiany materii oczyszczając tym samym nasz organizm z toksyn.

Liście

Są bardzo niskokalorycznym źródłem błonnika. Zawierają dość sporą dawkę potasu i witaminy C. Poprawiają funkcjonowanie wątroby i nerek. Eksperymenty na zwierzętach udowodniły, że cykoria poprawia metabolizm tłuszczów.

Ekstrakt z cykorii

Używany jest w celu ustabilizowania poziomu cukru we krwi i zmniejszenia częstotliwości uderzeń serca na minutę. Z tego względu zastosowanie może znaleźć jako suplement diety u osób z arytmią.

Badania przeprowadzone na pacjentach z zapaleniem kostno-stawowym pokazały, iż ekstrakt z tej rośliny może zmniejszać ból i inne przykre objawy związane z tą jednostką chorobową.

UWAGA!
Kobiety w ciąży powinny jeść ją raczej w niewielkich ilościach. Zbyt duże mogą być przyczyną spontanicznego poronienia.

Joanna Jot

www.fit.pl
 

 

tagi: cykoria, kawa z cykorii, liście cykorii, korzeń cykorii
Skomentuj ten artykuł Wszystkie komentarze Zobacz inne dyskusje


Anonimowy |
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Awokado – owoc do zadań specjalnych
Awokado – owoc do zadań specjalnych
Nie takie mleko straszne
Nie takie mleko straszne
Brzoskwinie, nektarynki, morele - źródło witamin
Brzoskwinie, nektarynki, morele - źródło witamin
Dieta dostosowana do Twojego profilu metabolicznego
Dieta dostosowana do Twojego profilu metabolicznego
Sezonowość warzyw i owoców
Sezonowość warzyw i owoców
Bez obaw - słodzik nie zwiększy Twojego apetytu!
Bez obaw - słodzik nie zwiększy Twojego apetytu!
Czego nie jeść przed snem?
Czego nie jeść przed snem?
Niskokaloryczne napoje pomogą w walce z otyłością?
Niskokaloryczne napoje pomogą w walce z otyłością?
Jak odżywiają się Polacy?
Jak odżywiają się Polacy?
Jak rozszyfrować etykiety?
Jak rozszyfrować etykiety?