rejestracja w fit.plrejestracja
crosscore zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Optymalna dieta na jesień

Kiedy nadchodzi jesień, krajobraz zmienia się w fascynujący obraz złota. Jednak nie wszyscy dostrzegają jego piękno, a szkoda. Na szczęście dzięki właściwej diecie znów możesz poczuć radość

Kiedy nadchodzi jesień, krajobraz zmienia się w fascynujący obraz złota. Jednak nie wszyscy dostrzegają piękno tej pory roku, ponieważ często walczą ze zmęczeniem, sennością i chandrą, które skutecznie odbierają radość z przeżywania jesiennej aury.

 

Są jednak sposoby, które pozwalają zwalczyć złe samopoczucie i zapewnić odporność na zmieniające się warunki atmosferyczne. Jednym z nich jest odpowiednia dieta. Jesienią powinniśmy zatroszczyć się o dostarczenie organizmowi odpowiednich składników odżywczych i mineralnych. Informacje na temat prawidłowego odżywiania są ogólnie dostępne i szeroko upowszechniane. Jednak nie zawsze te zasady są przestrzegane. Co zatem warto jeść jesienią dla dobrego samopoczucia?

 

Warzywa i owoce

 

W okresie jesiennym najlepiej spożywać jak największą ilość rodzimych owoców i warzyw. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby w codziennym jadłospisie znalazły się także cytrusy, papryka, winogrona i brzoskwinie. Sezonowe owoce i warzywa zawierają dużo składników odżywczych oraz witaminę C, która zwiększa odporność. Największe bogactwo witaminy C można znaleźć w owocach dzikiej róży, cytrynach, grejpfrutach, pomarańczach, natce pietruszki, w kapuście, papryce i pomidorach. Warzywa i owoce można spożywać surowe lub krótko gotowane.

 

Zioła

 

Świetnym dodatkiem do potraw z warzyw są zioła, które nie tylko wzbogacają smakowo dania, ale zawierają wiele cennych dla organizmu związków. Najlepsze są zioła świeże. Można je kupić w supermarkecie albo wyhodować samemu w doniczce.

[-------]

 

Mięso

 

Najlepsze jest mięso chude: z kurczaka, indyka bądź cielęcina. Jadłospis należy też urozmaicać daniami z ryb oraz do codziennej diety trzeba wprowadzać rośliny strączkowe np. fasolę i groch. Idealnym rozwiązaniem jest łączenie mięsa z warzywami.

 

Jogurt

 

To naturalny sposób na podniesienie odporności organizmu. Jogurt, maślanka i kefir zawierają bakterie probiotyczne, które pomagają organizmowi zwalczyć bakterie chorobotwórcze. Fermentowane napoje mleczne zapewniają odbudowę i prawidłowe funkcjonowanie flory bakteryjnej.

 

Czosnek

 

Chroni organizm przed grypą, zwalcza bakterie wywołujące różne infekcje. Przykry zapach czosnku można zneutralizować jedząc natkę pietruszki. To stary i sprawdzony sposób.

 

Magnez

 

Można łykać gotowe preparaty, jednak najlepiej zastąpić je naturalnymi produktami. Spore ilości magnezu zawierają: kasza gryczana, orzechy, warzywa strączkowe, banany, kakao i czekolada. W czekoladzie znajduje się także cynk i selen, które zwiększają wydzielanie endorfin – tzw. hormonu szczęścia. Z ilością czekolady nie należy jednak przesadzać. To smakowity sposób na poprawę humoru, ale także ogromna ilość kalorii.

 

 

 
Joanna Jaworucka
Z-ca Redaktor Naczelnej Porady TV. Wieloletnie doświadczenie w pracy w mediach.


 

tagi: dieta, jedzenie, jadłospis, jesień, na jesień, jesienna
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Zdrowa dieta jesienią
Zdrowa dieta jesienią
Dieta chroniąca przed słońcem
Dieta chroniąca przed słońcem
Dieta na letnie dni
Dieta na letnie dni
Dieta na czerwiec
Dieta na czerwiec
Zdrowa dieta na wiosnę
Zdrowa dieta na wiosnę
Dieta jesienna
Dieta jesienna
Dieta warzywna
Dieta warzywna
Dieta na energię i witalność
Dieta na energię i witalność
Dieta wiosenna
Dieta wiosenna
Dieta ziemniaczana
Dieta ziemniaczana