portal fitness

reebok live with fire zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Magiczna obręcz do techniki Pilates

Tym razem zapraszam do zastosowania obręczy dla wzmocnienia oddziaływania dobroczynnej techniki Pilates „Magic Circle”, czyli magiczny krążek to koło gumowe z rączkami, aktywujące tzw. „centrum”

Może krotko wyjaśnię, iż nauczenie nowicjuszy pilatesowej techniki oddychania i utrzymywania napiętego „centrum” w odpowiednich momentach nie jest łatwe. Podczas walki o utrzymanie równowagi, ćwicząc z przyborem niestabilnym, bądź z obręczą, która jest elastyczna i należy ją uciskać, wszystkie potrzebne do stabilizacji kręgosłupa mięśnie angażowane są niejako automatycznie.

Jak powstała obręcz?

Joseph Pilates stworzył wiele urządzeń do ćwiczeń z przedmiotów, które miał pod ręką. Był bardzo kreatywny. Był typowym Niemcem i pił sporo piwa. Pewnego dnia wziął beczkę po piwie – a chyba miał ich sporo – i zrobił z niej dwa przyrządy treningowe. Z drewnianej części spine corrector, a z metalowej obręczy urządzenie, które dzisiaj nazywamy isotonerem lub magic circle (magiczna obręcz).

Jak to zwykle bywa, rożne firmy modyfikują nazwy i podobny produkt jedna nazywa obręczą inna magicznym krążkiem , inna isotonerem.

„Magic Circle”, czyli magiczny krążek to koło gumowe z rączkami, aktywujące dodatkowo tzw. „centrum”. Magiczne, gdyż samo trzymanie tego przyboru z dociskiem na okolice pępka, aktywuje nasze „centrum”, czyli wzmacnia i poprawia efektywność ćwiczeń z techniki Pilates. Bogactwo ćwiczeń możliwe jest w każdej pozycji. Magic Circle wyprodukowała miedzy innymi firma niemiecka Sissel. Prezentuję poniżej obręcz do pilatesa firmy Reebok (pod artykułem kontakt do dystrybutora).

Przykłady ćwiczeń

W zależności od zaawansowania grupy i miejsca możemy używać obręczy w rożnych pozycjach: stojąc, siedząc, leżąc na plecach czy na brzuchu.

Oto przykłady, a dokładna analiza i omówienie ćwiczeń z wariantami i modyfikacjami w zależności od wad postawy czy potrzeb osoby ćwiczącej na szkoleniach (najbliższe już we wrześniu 6. i 7. we Wrocławiu. Zapraszam!).

Pilates standing

Stojąc na jednej nodze dociskamy obręcz trzymaną w dłoniach i podczas wydechu przechodzimy do wagi, wyciągając obręcz ku przodowi. Wdech i podczas wydechu powrót do pozycji wyjściowej.

 

Pilatesowa tęcza w siadzie rozkrocznym dodatkowo dociskamy obręcz.

Most i jego modyfikacje z obręczą miedzy kolanami i wyciągniętą nogą.

 

Rower z obręczą w dłoniach

Pilatesowa 100 z obręczą miedzy stopami

I siad równoważny z obręczą

W pozycji leżąc na brzuchu obręcz w dłoniach dodatkowo aktywizuje mięsnie obręczy barkowej, ramion i cały gorset pleców.

Nożyce z dodatkowym użyciem isotonera mogą służyć pomocnie w stretchingu w końcowej fazie lekcji

Dziękujemy firmie Mega Fitness (www. megafitness.pl) za obręcz „Pilates Ring”.

www.fit.pl

tagi: pilates, akcesoria do pilates, obręcz, ćwiczenia,
Skomentuj ten artykuł Wszystkie komentarze Zobacz inne dyskusje


Anonimowy |
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
S-Ball krzesło, które myśli za nas – ćwiczymy siedząc prawidłowo
S-Ball krzesło, które myśli za nas – ćwiczymy siedząc prawidłowo
Ruch jest cudownym lekiem, ale źle stosowany może zaszkodzić
Ruch jest cudownym lekiem, ale źle stosowany może zaszkodzić
Powitajmy wiosnę z Pilates
Powitajmy wiosnę z Pilates
Biegaj , kochaj i żyj… pełnią życia
Biegaj , kochaj i żyj… pełnią życia
Prezentacja  klubów  z  certyfikatami  Prozdrowotny Klub Fitness
Prezentacja klubów z certyfikatami Prozdrowotny Klub Fitness
Ruch zamiast lekarstw
Ruch zamiast lekarstw
Ruch kontra cellulit
Ruch kontra cellulit
Standing Pilates dla golfa i kręgosłupa
Standing Pilates dla golfa i kręgosłupa
Medical Fitness
Medical Fitness
Biustonosz do biegania
Biustonosz do biegania