rejestracja w fit.plrejestracja
crosscore zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Chcesz wzmocnić swoje mięśnie grzbietu i brzucha, które mają istotne znaczenie dla twojego kręgosłupa?  Możesz to zrobić za pomocą odpowiednich ćwiczeń, które z łatwością zastapią gorset lub pas ortopedyczny

Ćwiczenie 1
Stojąc prosto ze stopami rozstawionymi na szerokość barków, opieramy ręce w okolicy krzyżowej. Palce skierowane są ku tyłowi, kciuki do przodu. Wykonujemy kilka spokojnych wdechów. Następnie wyginamy tułów do tyłu jak najdalej, podpierając lędźwia rękami i utrzymując proste kolana. Wytrzymujemy w tej pozycji przez 5 sekund, po czym wracamy do pozycji wyjściowej. Powtarzamy ćwiczenie 5 razy.

Ćwiczenie 2
Klęcząc opieramy się na prostych rękach. Następnie wyginamy plecy w tzw. "koci grzbiet" opuszczając równocześnie głowę. Wytrzymujemy przez 5 sekund, po czym wyginamy plecy w przeciwną stronę (w kształt litery U), unosząc równocześnie głowę. Kilkakrotnie powtarzamy wygięcia w obie strony.

Ćwiczenie 3
Leżąc płasko na plecach zginamy jedną nogę i chwytamy ją poniżej kolana. Następnie zginamy głowę starając się dotknąć czołem do kolana. Wytrzymujemy przez 5 sekund. Powtarzamy ćwiczenie drugą nogą w ten sam sposób.

Ćwiczenie 4
Leżąc na plecach unosimy prostą w kolanie nogę jak najwyżej. Następnie powtarzamy ćwiczenie drugą nogą. Kończynę staramy się unosić do granicy bólu.

Ćwiczenie 5
Leżąc na plecach rozkładamy ręce na boki. Następnie unosimy prostą nogę jak najwyżej, przenosimy ją nad drugą nogą i kładziemy stroną wewnętrzną na podłodze. Wytrzymujemy 5 sekund. Powtarzamy 5 razy, po czym wykonujemy ćwiczenie drugą nogą.

Ćwiczenie 6
Leżąc na plecach rozkładamy ręce na boki. Następnie unosimy obie nogi zgięte w kolanach i przekładamy je z jednej strony na drugą dotykając kolanami podłogi. Wytrzymujemy przez 5 sekund po każdej stronie. Powtarzamy ćwiczenie 5 razy.

www.fit.pl

tagi:
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Prosta metoda na ból kręgosłupa
Prosta metoda na ból kręgosłupa
Zadbaj o kręgosłup - praktykuj jogę
Zadbaj o kręgosłup - praktykuj jogę
Skąd się biorą bóle kręgosłupa?
Skąd się biorą bóle kręgosłupa?
Nie nadwyrężaj swojego kregosłupa. Postaw na ćwiczenia!
Nie nadwyrężaj swojego kregosłupa. Postaw na ćwiczenia!
Długo siedzisz? Pomyśl o ćwiczeniach kręgosłupa piersiowego!
Długo siedzisz? Pomyśl o ćwiczeniach kręgosłupa piersiowego!
Pozbądź się bólu kręgosłupa szyjnego. Ćwicz!
Pozbądź się bólu kręgosłupa szyjnego. Ćwicz!
Ćwicz z piłką gimnastyczną!
Ćwicz z piłką gimnastyczną!
Wzmocnij swoje plecy!
Wzmocnij swoje plecy!
Twój kregosłup potrzebuje ćwiczeń!
Twój kregosłup potrzebuje ćwiczeń!
Ćwicz, by pozbyć się bólu krzyża!
Ćwicz, by pozbyć się bólu krzyża!