rejestracja w fit.plrejestracja
crosscore zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Mała piłka, duże możliwości

Wprowadzenie do treningu fitness małej piłki softball, zwiększa spektrum możliwości i rozwiązań w dążeniu do uzyskania prawidłowej sylwetki

Wprowadzenie do treningu fitness małej piłki softball, przez wielu traktowanej jako przyrząd zarezerwowany jedynie dla form Body&Mind, zwiększa znacznie spektrum możliwości i rozwiązań w dążeniu do uzyskania prawidłowej sylwetki. Szybkie tempo życia, siedząca praca i długie godziny spędzane przed komputerem powodują, że nasz aparat ruchu ma coraz większe trudności z wykonywaniem codziennych czynności. Napięcia i bóle karku czy okolic lędźwi nikogo już dzisiaj nie dziwią, co niestety oznacza, że problem staje się coraz bardziej powszechny.

Dla zapracowanych i zabieganych kilka prostych ćwiczeń, które pomogą odnaleźć spokój w ciągu stresującego dnia.

 

Nauka prawidłowej postawy

 

Usiądź „po turecku”, piłkę połóż za sobą na podłodze, jak najbliżej ciała. Naciśnij dłońmi na piłkę i poczuj, jak twoje ciało „rośnie w górę”. Staraj się, by odległość od kości ogonowej aż do czubka Twojej głowy była jak największa. Teraz opuść ramiona w dół – musisz użyć do tego celu dolnej części mięśnia czworobocznego. Wyobraź sobie zatem, że Twoje łopatki wędrują delikatnie w dół w kierunku miednicy. To nieznaczny ruch – ale spowoduje opuszczenie do dołu obręczy barkowej i sprawi, że twoja szyja wyda się dłuższa. Następny element to właściwe zaangażowanie do pracy Twojego centrum. Spróbuj wyobrazić sobie, że twój pępek wędruje w głąb ciała – do kręgosłupa i unosi się w górę (w kierunku mostka). Jeśli zrobisz to prawidłowo – poczujesz jak otwiera się klatka piersiowa.

 

Skontroluj teraz wszystkie elementy:

  • Długi kręgosłup
  • Łopatki w dół
  • Pępek do kręgosłupa i w górę w kierunku mostka

Wytrzymaj chwilę w tej pozycji i postaraj się zapamiętać jak czuje się w niej Twoje ciało.

 

 

 

 [-------]

Otwieranie klatki piersiowej

 

 

 

Umieść piłkę na wysokości łopatek i połóż się na niej. Postaraj się rozluźnić ciało i zrelaksować. Pozwól, by mostek uniósł się w górę a klatka piersiowa otworzyła. Pozostań w pozycji jakiś czas, pozwól sobie na relaks i chwilę wypoczynku.

Rolowanie miednicy na małej piłce

 

 

Umieść piłkę pod kością ogonową – unieś nogi i przenieś delikatnie kolana nad ciało. Pamiętaj, by Twoje stopy znalazły się wyżej niż kolana. To bardzo wygodna pozycja – miednica jest w niej delikatnie uniesiona, a lędźwiowy odcinek kręgosłupa bezpieczny. Spróbuj, napinając

mięśnie brzucha

i wciskając mocno pępek w głąb ciała do kręgosłupa, unieść delikatnie miednicę nad piłkę, kierując nogi na siebie. Wracając do pozycji wyjściowej nie przenoś nóg poza obręb ciała!

[-------]

 

Twist miednicy na małej piłce

 

 

 

Pozycja wyjściowa jak w poprzednim ćwiczeniu. Skręcaj miednicę na piłce – raz w jedną raz w drugą stroną – skracając jednocześnie boki ciała.

Mały łuk

 

Umieść piłkę pod pośladkami. Połóż się, wyprostuj nogi, a ręce wyciągnij daleko za siebie. W tej pozycji miednica jest delikatnie uniesiona. Ćwiczenie to pomaga szczególnie w przypadkach nadmiernego przykurczu mięśnia biodrowo-lędźwiowego. Pozostań w tej pozycji jakiś czas, poczuj się swobodnie, rozluźnij ciało, odpocznij.

 

Na zdjęciach: Agata Bugorska i Kamil Talarczyk - Active Professional Instructors oraz uczestnicy szkolenia ACTIVE BALL Active Fitness Education System

 

www.czajkowska.pl
www.fit.pl

tagi: piłka, pilates, softball, ćwiczenia dla kręgosłupa, porady ekspertów
Skomentuj ten artykuł Wszystkie komentarze Zobacz inne dyskusje


Anonimowy |
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Zadbaj o kręgosłup - praktykuj jogę
Zadbaj o kręgosłup - praktykuj jogę
Skąd się biorą bóle kręgosłupa?
Skąd się biorą bóle kręgosłupa?
Nie nadwyrężaj swojego kregosłupa. Postaw na ćwiczenia!
Nie nadwyrężaj swojego kregosłupa. Postaw na ćwiczenia!
Długo siedzisz? Pomyśl o ćwiczeniach kręgosłupa piersiowego!
Długo siedzisz? Pomyśl o ćwiczeniach kręgosłupa piersiowego!
Pozbądź się bólu kręgosłupa szyjnego. Ćwicz!
Pozbądź się bólu kręgosłupa szyjnego. Ćwicz!
Ćwicz z piłką gimnastyczną!
Ćwicz z piłką gimnastyczną!
Wzmocnij swoje plecy!
Wzmocnij swoje plecy!
Twój kregosłup potrzebuje ćwiczeń!
Twój kregosłup potrzebuje ćwiczeń!
Ćwicz, by pozbyć się bólu krzyża!
Ćwicz, by pozbyć się bólu krzyża!
Ćwicz, by uniknąć bólu karku!
Ćwicz, by uniknąć bólu karku!