rejestracja w fit.plrejestracja
crosscore zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Mała piłka, duże możliwości

Wprowadzenie do treningu fitness małej piłki softball, zwiększa spektrum możliwości i rozwiązań w dążeniu do uzyskania prawidłowej sylwetki

Wprowadzenie do treningu fitness małej piłki softball, przez wielu traktowanej jako przyrząd zarezerwowany jedynie dla form Body&Mind, zwiększa znacznie spektrum możliwości i rozwiązań w dążeniu do uzyskania prawidłowej sylwetki. Szybkie tempo życia, siedząca praca i długie godziny spędzane przed komputerem powodują, że nasz aparat ruchu ma coraz większe trudności z wykonywaniem codziennych czynności. Napięcia i bóle karku czy okolic lędźwi nikogo już dzisiaj nie dziwią, co niestety oznacza, że problem staje się coraz bardziej powszechny.

Dla zapracowanych i zabieganych kilka prostych ćwiczeń, które pomogą odnaleźć spokój w ciągu stresującego dnia.

 

Nauka prawidłowej postawy

 

Usiądź „po turecku”, piłkę połóż za sobą na podłodze, jak najbliżej ciała. Naciśnij dłońmi na piłkę i poczuj, jak twoje ciało „rośnie w górę”. Staraj się, by odległość od kości ogonowej aż do czubka Twojej głowy była jak największa. Teraz opuść ramiona w dół – musisz użyć do tego celu dolnej części mięśnia czworobocznego. Wyobraź sobie zatem, że Twoje łopatki wędrują delikatnie w dół w kierunku miednicy. To nieznaczny ruch – ale spowoduje opuszczenie do dołu obręczy barkowej i sprawi, że twoja szyja wyda się dłuższa. Następny element to właściwe zaangażowanie do pracy Twojego centrum. Spróbuj wyobrazić sobie, że twój pępek wędruje w głąb ciała – do kręgosłupa i unosi się w górę (w kierunku mostka). Jeśli zrobisz to prawidłowo – poczujesz jak otwiera się klatka piersiowa.

 

Skontroluj teraz wszystkie elementy:

  • Długi kręgosłup
  • Łopatki w dół
  • Pępek do kręgosłupa i w górę w kierunku mostka

Wytrzymaj chwilę w tej pozycji i postaraj się zapamiętać jak czuje się w niej Twoje ciało.

 

 

 

 [-------]

Otwieranie klatki piersiowej

 

 

 

Umieść piłkę na wysokości łopatek i połóż się na niej. Postaraj się rozluźnić ciało i zrelaksować. Pozwól, by mostek uniósł się w górę a klatka piersiowa otworzyła. Pozostań w pozycji jakiś czas, pozwól sobie na relaks i chwilę wypoczynku.

Rolowanie miednicy na małej piłce

 

 

Umieść piłkę pod kością ogonową – unieś nogi i przenieś delikatnie kolana nad ciało. Pamiętaj, by Twoje stopy znalazły się wyżej niż kolana. To bardzo wygodna pozycja – miednica jest w niej delikatnie uniesiona, a lędźwiowy odcinek kręgosłupa bezpieczny. Spróbuj, napinając

mięśnie brzucha

i wciskając mocno pępek w głąb ciała do kręgosłupa, unieść delikatnie miednicę nad piłkę, kierując nogi na siebie. Wracając do pozycji wyjściowej nie przenoś nóg poza obręb ciała!

[-------]

 

Twist miednicy na małej piłce

 

 

 

Pozycja wyjściowa jak w poprzednim ćwiczeniu. Skręcaj miednicę na piłce – raz w jedną raz w drugą stroną – skracając jednocześnie boki ciała.

Mały łuk

 

Umieść piłkę pod pośladkami. Połóż się, wyprostuj nogi, a ręce wyciągnij daleko za siebie. W tej pozycji miednica jest delikatnie uniesiona. Ćwiczenie to pomaga szczególnie w przypadkach nadmiernego przykurczu mięśnia biodrowo-lędźwiowego. Pozostań w tej pozycji jakiś czas, poczuj się swobodnie, rozluźnij ciało, odpocznij.

 

Na zdjęciach: Agata Bugorska i Kamil Talarczyk - Active Professional Instructors oraz uczestnicy szkolenia ACTIVE BALL Active Fitness Education System

 

www.czajkowska.pl
www.fit.pl

tagi: piłka, pilates, softball, ćwiczenia dla kręgosłupa, porady ekspertów
Skomentuj ten artykuł Wszystkie komentarze Zobacz inne dyskusje


Anonimowy |
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Prosta metoda na ból kręgosłupa
Prosta metoda na ból kręgosłupa
Zadbaj o kręgosłup - praktykuj jogę
Zadbaj o kręgosłup - praktykuj jogę
Skąd się biorą bóle kręgosłupa?
Skąd się biorą bóle kręgosłupa?
Nie nadwyrężaj swojego kregosłupa. Postaw na ćwiczenia!
Nie nadwyrężaj swojego kregosłupa. Postaw na ćwiczenia!
Długo siedzisz? Pomyśl o ćwiczeniach kręgosłupa piersiowego!
Długo siedzisz? Pomyśl o ćwiczeniach kręgosłupa piersiowego!
Pozbądź się bólu kręgosłupa szyjnego. Ćwicz!
Pozbądź się bólu kręgosłupa szyjnego. Ćwicz!
Ćwicz z piłką gimnastyczną!
Ćwicz z piłką gimnastyczną!
Wzmocnij swoje plecy!
Wzmocnij swoje plecy!
Twój kregosłup potrzebuje ćwiczeń!
Twój kregosłup potrzebuje ćwiczeń!
Ćwicz, by pozbyć się bólu krzyża!
Ćwicz, by pozbyć się bólu krzyża!