fit.pl mobile logo

Jedz zdrowo i zachowaj formę latem

Letnie gorące dni sprawiają, że nie mamy ochoty na ciężkostrawne posiłki. Dlatego często zadowalamy się nie zawsze zdrową przekąską. Radzimy jak podczas upalnych dni pozostać w formie, dostarczając jednocześnie organizmowi niezbędnej porcji energii
 

soja zajPodczas lata nie musimy rezygnować ze śniadania. Nawet jeśli rano nie mamy ochoty na ciepły posiłek czy tradycyjne kanapki, możemy szybko i łatwo przygotować ich smaczną alternatywę. Już jedna szklanka pożywnego, owocowego smoothie z napoju sojowego z wapniem z dodatkiem płatków owsianych dostarczy organizmowi niezbędnej porcji białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin, a jednocześnie pozwoli czuć się lekko i zdrowo.

Dobre śniadanie to dopiero początek

Wystarczy wprowadzić 5 małych zmian w naszym stylu życia, aby podczas lata zachować dobrą formę, na którą tak ciężko pracowaliśmy w trakcie zimowych i wiosennych miesięcy:
  1. Planuj zbilansowane posiłki z wyprzedzeniem

Planując z wyprzedzeniem nasze posiłki, możemy odpowiednio dobrać najbardziej wartościowe i zbilansowane składniki. Dzięki temu, w ciągu dnia nie będą nas kusić wysokokaloryczne, tłuste i słodkie przekąski. Zamiast tego, będziemy mieć czas, aby w spokoju cieszyć się smakiem ulubionych potraw.
  1. Uzupełniaj posiłki w węglowodany

Zbilansowana dieta dostarcza naszemu organizmowi więcej energii. Podstawą dobrze skomponowanych posiłków jest włączenie do nich węglowodanów zawartych m.in. w chlebie, płatkach śniadaniowych, ryżu, makaronach czy ziemniakach. Spośród dostępnych opcji, starajmy się wybierać te bogate w błonnik, na przykład pełnoziarnisty chleb i płatki śniadaniowe.
  1. Spożywaj więcej owoców i warzyw

Owoce i warzywa mają naturalnie niską zawartość tłuszczu i kalorii, co sprawia, że są doskonałym wyborem, jeśli zależy nam na utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Spożywając je regularnie, dostarczamy sobie bogactwa witamin, minerałów i antyoksydantów niezbędnych dla zdrowia organizmu. Szczególnie latem, kiedy owoce i warzywa są dostępne, starajmy się je włączać do każdego posiłku.
  1. Ograniczaj produkty bogate w tłuszcze, szczególnie te nasyconesoja tekst

Niektóre tłuszcze są niezbędne w zbilansowanej diecie, jednak gdy spożywamy ich za dużo, przybieramy na wadze, a we krwi wzrasta poziom cholesterolu. Aby obniżyć poziom nasyconych tłuszczów w organizmie, wystarczy:

- spożywać mniej tłustych produktów, takich jak masło, ser, przetworzone mięso, słodycze,

- wybierać produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, np. oliwę, olej słonecznikowy, produkty sojowe,

- zawsze czytać etykiety opakowań z informacjami odżywczymi i wybierać te produkty, które mają mniej niż 3g tłuszczu na 100g.
  1. Wybieraj mniejsze porcje

Zmniejszenie ilości spożywanych posiłków to prosty sposób, aby zredukować ilość spożywanych kalorii.

Stosując się do powyższych rad, pamiętajmy także o spożywaniu znacznych ilości płynów - przynajmniej 8 szklanek w ciągu dnia. Nie tylko wpływa to pozytywnie na nasz organizm, ale również zapobiega napadom głodu. Nie zapominajmy również o regularnej aktywności fizycznej – już wchodzenie po schodach, wieczorny spacer czy wysiłek fizyczny podczas domowych porządków wpłyną korzystanie na nasze zdrowie.


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl