fit.pl mobile logo

Wiry życia

Ćwiczenia znane jako wiry życia rozpropagowała książka Petera Keldera pod tytułem Źródło wiecznej młodości. Autor opowiada w niej historię brytyjskiego pułkownika Bradforda
wiry zycia 1Trudno jednoznacznie stwierdzić czy jego losy są fikcją literacką, czy rzeczywiście miały miejsce. Kelder opowiada jego historię zaznaczając, że jedynie nazwisko bohatera jest zmyślone.

Pułkownik stacjonując w Indiach dowiedział się o istnieniu klasztoru tybetańskiego, w którym wszyscy mnisi są wiecznie młodzi. Po latach kiedy tracił już powoli witalność, zdrowie i młodzieńczą energię, postanowił pojechać do owego klasztoru i odkryć tajemnicze źródło młodości. Przedstawione niżej ćwiczenia są zbiorem przekazanym mu przez najwyższego buddyjskiego kapłana - Dalajlamę.

Pułkownik Bradford uważa, że przy codziennym wykonywaniu ich przez dłuższy okres, proces starzenia się organizmu nie tylko zatrzymuje się, ale też odwraca. Może warto na własnej skórze przekonać się czy jest to prawdą?

Weź głęboki oddech. Wyciągnij ramiona w bok, grzbiety rąk trzymaj ku górze i kręć się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli czujesz się dobrze w takiej pozycji, nie zamykaj oczu i wpatruj się w jeden punkt trochę powyżej poziomu oczu.

Połóż się na plecach, grzbiety rąk ku górze. Podnieś wyprostowane nogi, z palcami stóp w stronę łydek i uniesioną głową. Robiąc wydech opuść nogi i głowę na kilka centymetrów nad podłogę. Zrelaksuj się, odetchnij, a potem znów podnieś nogi.

[-------]

wiry zycia 2

Uklęknij trzymając biodra w jednej linii z kolanami. Dociągnij brodę do klatki piersiowej lekko ściągając łopatki, jednocześnie łapiąc rękami nogi poniżej pośladków. Podkul palce stóp, Wygnij się do tyłu cały czas oddychając, opuszczając głowę tak daleko do tyłu, jak ci jest wygodnie. Robiąc wydech powróć do pozycji wyjściowej.

wiry zycia 3       wiry zycia 4



Usiądź wyprostowana z nogami do przodu, palce stóp skierowane do góry. Dłonie płasko na podłodze, obok bioder, palce w kierunku stóp. Podnosząc miednicę, umieść ciało w pozycji "stołu". Spróbuj nie wyginać nadmiernie pleców. Opuść głowę w dół tak nisko, jak ci wygodnie.



Po każdym ćwiczeniu zamknij oczy i stań ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder. Nadaj ustom kształt litery "O" i wolno zrób dwa wdechy i  wydechy.

wiry zycia 6

Trzymając podkulone palce stóp oderwij się od podłogi na prostych ramionach, dłonie trzymając dokładnie w linii prostej z ramionami. Ramiona musza być obniżone a biodra oderwane od podłogi. Robiąc wdech unieś biodra, pchając pięty w stronę podłogi. Głowę trzymaj w jednej linii z kręgosłupem, ramiona i nogi proste.

wiry zycia 7       wiry zycia 8

www.zdrowie.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl