fit.pl mobile logo

Nie łam się: kolagen naturalny dla biegaczy

Nie potrafisz żyć bez biegania? Nawet jeśli jesteś zupełnym amatorem, biegaj mądrze! Zadbaj o siebie – zapobiegaj kontuzjom i uszkodzeniom stawów, zanim jeszcze powstaną. Stosowanie kolagenu naturalnego w formie suplementu diety, uzupełnionego dużą dawką witaminy C, nie grozi żadnymi skutkami ubocznymi, a może poprawić odporność organizmu oraz przyczynić się do poprawy stanu zdrowia stawów i aparatu ruchu…

A więc – mówiąc krótko – znacznie wzmocnić Twoją kondycję. Niestety, sportowcy-amatorzy sięgają po suplementy diety z kolagenem dopiero po zaobserwowaniu niedoborów, do których należą: bóle stawowe, ograniczenia ruchomości kolan, odgłosy strzelania i zgrzytania stawów, a nawet złamania. Bądź sprytny, sięgnij po kolagen jak najwcześniej.

Po co nam ten cały kolagen?

Zanim przejdziemy do kwestii doboru suplementu z kolagenem, zastanówmy się – po co nam ten cały kolagen? To białko jest składową tkanki łącznej organizmu. I to nie „jakąś tam” składową, ale bardzo ważną. Odpowiada za wytrzymałość chrząstek i stawów, jest podstawowym budulcem ścięgien oraz wiązań. 70% skóry, włosów i paznokci składa się z kolagenu. To także element tkanki kostnej. Kiedy w organizmie jest go mało, włosy stają się matowe, skórę pokrywają zmarszczki, rozstępy i blizny, paznokcie się łamią, stawy tracą ruchomość, ruch staje się bolesny, kości nadmiernie się łamią.

Wniosek? Kolagen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Badania wskazują, że jego synteza w naszych organizmach zmniejsza się już po 25. roku życia. Im jesteśmy starsi, tym organizm produkuje mniej kolagenu, jego jakość się pogarsza, a już wyprodukowany jest wolniej naprawiany. Do czterdziestki tracimy ok. 20% kolagenu w organizmie. Produkcja kolagenu u 80-latka jest nawet o 75% mniejsza niż u osób w wieku 30 lat. U osób aktywnych fizycznie dodatkowo zaburza się równowaga pomiędzy degradacją a powstawaniem nowego białka młodości.

Uzupełniamy kolagen naturalny

Kolagen różni się od pozostałych protein wysoką zawartością aminokwasów: glicyny, proliny, lizyny, hydroksyproliny i hydroksylizyny. Najważniejszym z nich jest prolina. Preparaty z kolagenem bogatym w prolinę są najbardziej pożądane na rynku. Ogólna zasada brzmi: im więcej aminokwasów, tym lepiej. Dlaczego właśnie aminokwasy? Kolagen jest delikatnym białkiem, rozkładanym przez kwasy żołądkowe właśnie do postaci aminokwasów. Z nich organizm buduje swoje własne proteiny.

Żeby wyprodukować sobie swój własny kolagen, należy spożywać produkty bogate w prolinę, glicynę, lizynę itp. Co ciekawe, przez wiele lat dietetyka uważała kolagen spożywany w pokarmach za nieprzyswajalny. Dziś już wiemy, że przyswajalność kolagenu z pożywienia waha się w okolicach 3-4%. W suplementach diety z kolagenem znajdziemy białka już rozszczepione do postaci wolnych aminokwasów, a więc dużo lepiej przyswajalne. Dlatego stawiamy na suplementację.

kolagen-naturalny-dla-biegaczy-suplement-z-kolagenem(1)

Kolagen w skórze możesz uzupełnić również kosmetykiem – rybim kolagenem naturalnym w żelu. Zainteresowany? Przeczytaj więcej o kolagenie naturalnym w sklepie Wybieramykolagen.pl.

Jak wybierać suplement z kolagenem?

Sprawdź, jaki rodzaj kolagenu jest zawarty w preparacie – rybi, bydlęcy, a może syntetyczny? Kolagen pozyskiwany z ryb jest podobny do naszego własnego białka młodości. Dzięki temu jego przyswajalność jest nieporównywalnie wyższa niż kolagenu bydlęcego. Jeśli kolagen jest z ryby, dowiedz się z jakich akwenów pochodzi. Ryby dziko odławiane są mniej zanieczyszczone metalami ciężkimi.

Przeczytaj na ulotce lub na opakowaniu, jak dużo kolagenu zawiera suplement diety. Zalecana dawka terapeutyczna kolagenu to ok. 500 mg, jednak została ona ustalona w oparciu o tani, hydrolizowany kolagen, który jest słabo przyswajalny.

Jak preparat został przetworzony? Czy to liofilizat? A może hydrolizat? Liofilizacja to proces sublimacji przeprowadzony w temperaturze -50˚C, skierowany na odparowanie wody, bez psucia delikatnej struktury białka kolagenowego. Najważniejszą cechą tej technologii jest zachowanie peptydów sygnałowych w ich pierwotnej formie, co zapewnia wysoką przyswajalność i świetną jakość kolagenu.

Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę? Spróbuj znaleźć informację, jak duże cząsteczki kolagenu zamknięto w preparacie. Teoria mówi, że im mniejsza cząsteczka, tym większa przyswajalność. Sprawdź też zawartość proliny oraz substancje dodatkowe.

Najlepszy będzie suplement z naturalnym kolagenem rybim, poddanym procesowi liofilizacji, o małej wielkości cząsteczkowej i wysokiej zawartości proliny, uzupełniony o dodatkowe substancje wspierające tworzenie się kolagenu, zwłaszcza związki siarki i witaminę C. Jeżeli decydujesz się na gorszy hydrolizat kolagenu rybiego, zadbaj o to, żeby z składzie znalazła się wysoka dawka tego białka, najlepiej powyżej 1000 mg. Potrzebujesz pomocy z wyborem? Znaleźliśmy dla Ciebie najlepsze suplementy diety z kolagenem na Wybieramy Kolagen.

Stosowanie suplementów diety z kolagenem

Prawidłowo przeprowadzona, intensywna kuracja kolagenem naturalnym w kapsułkach lub proszku powinna trwać od 3 do 6 miesięcy. Kolagen naturalny w mniejszych dawkach można profilaktycznie na stałe włączyć do diety. Fizjoterapeuci, ortopedzi i kosmetolodzy polecają suplementację kolagenem rano, na ok. pół godziny przed posiłkiem. Kolagen w kapsułkach popijamy obficie wodą. Co jest najważniejsze podczas kuracji suplementami kolagenowymi? Zdecydowanie regularność przyjmowania kolagenu. Uwaga! Cierpisz na kamicę nerkową? Zanim sięgniesz po preparat z kolagenem uzupełniony o uderzeniową dawkę Witaminy C, skonsultuj się z lekarzem.

Wzmocnij efekty kuracji kolagenem naturalnym

Jeżeli chcesz wzmocnić i przyspieszyć efekty, pij dużo wody i włącz do diety produkty bogate w witaminę C – paprykę (zwłaszcza żółtą), pomarańcze, jarmuż, gotowane brukselki i brokuły, czarną porzeczkę, kiwi, truskawkę, białą kapustę… Warzywa i owoce bogate w antyoksydanty działają jak kolagenowy booster. Jadasz mięso? Wprowadź do swojego tygodniowego menu galaretki wieprzowe i chrząstki zwierzęce, bogate w kolagen. Jeśli unikasz tłustych, wysokokalorycznych potraw, postaw na marchew, słodkie ziemniaki, orzechy i migdały, soję i tofu. Aby synteza kolagenu w organizmie zaszła prawidłowo, nie przesadzaj z cukrem. Więcej przydatnych informacji i porad dotyczących kolagenu w jedzeniu znajdziesz na blogu WybieramyKolagen.


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl