Ponad jedna trzecia konsumentów ćwiczy więcej niż przed pandemią, ale brakuje im osobistego kontaktu, który oferuje siłownia, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Mintel na amerykańskim rynku fitness.
2022-04-19 00:00
Udostępnij
Co z seniorami w klubie fitness?

Badanie, Exercise Trends – US – 2021 , potwierdziło, że zdrowie psychiczne, a nie tylko sprawność fizyczna czy utrata wagi, jest obecnie wiodącym motywatorem do ćwiczeń, a 80 procent konsumentów w USA twierdzi, że dba o dobre samopoczucie psychiczne i emocjonalne. Mintel

Dane zebrane podczas badania pokazują również, że „tylko 15 procent ćwiczących w USA uważa, że platformy cyfrowe wyeliminowały potrzebę korzystania z tradycyjnych siłowni”.

Społeczność klubów fitness – i korzyści, jakie przynosi, od motywacji po inspirację i przyjaźnie – jest jednym z głównych powodów, dla których bywalcy siłowni mówią, że wracają, wynika z badania.

„Rola siłowni w życiu konsumentów jest znacznie większa niż same ćwiczenia fizyczne” — powiedziała Rebecca Watters, zastępca dyrektora w firmie Mintel.

Ludzie skupiają się na poświęceniu czasu dla siebie – szczególnie rodzice małych dzieci, którzy używają ćwiczeń indywidualnych jako poprawy nastroju i oderwania się od napiętego harmonogramu.

„W rezultacie szukają teraz bardziej holistycznego podejścia do dobrego samopoczucia, obejmującego zarówno sprawność fizyczną, zdrowie jak i samopoczucie psychiczne, a operatorzy fitness, którzy przyjmują bardziej tradycyjne, agresywne i konkurencyjne podejście do ćwiczeń, zniechęcają obecnie wielu konsumentów”.

Firma Mintel zwraca również uwagę na potencjał rozwoju rynku fitness dzięki aktywności osób powyżej 55 roku życia. Widoczny jest wzrost aktywności fizycznej starszych konsumentów w zakresie treningu równowagi, wytrzymałości, elastyczności i ćwiczeń siłowych o niskiej intensywności.

„Starzejący się konsumenci są tradycyjnie ignorowani przez branżę fitness, a mimo to stanowią dużą część populacji” – powiedział Watters. „COVID-19 podkreślił związek między wiekiem a obniżoną odpornością na choroby, motywując w ten sposób znaczną liczbę dojrzałych konsumentów do ponownego skupienia się na zdrowiu fizycznym.

„Odrodzenie aktywności fizycznej u starszych konsumentów w połączeniu z samą liczbą osób w tej grupie demograficznej stanowi szansę dla branży fitness”.

Firma Mintel stwierdziła również, że innowacyjny sprzęt i aplikacje do ćwiczeń będą nadal szybko rosnącym obszarem, dzięki czemu marki będą w coraz większym stopniu oferować konsumentom spersonalizowane oferty fitness.