Jak pisze serwis Wyborcza.biz PZU chce wejść na rynek fitness. Ubezpieczyciel planuje dystrybuować swoje karty sportowe, które pozwolą na korzystanie z wielu fitness klubów, basenów czy innych obiektów sportowych
2021-03-23 00:00
Udostępnij
PZU wchodzi na rynek fitness!

Liderem tego rynku jest dziś spółka Benefit, operator kart Multisport, popularne są też karty FitProfit i OK System (dystrybuowane przez Medivover).

Wyborcza.biz przypomina, że w tej branży kluczem do sukcesu jest nie tylko wydawanie kart, ale i posiadanie własnych klubów fitness. Benefit Systems jest dziś stuprocentowym właścicielem 141 obiektów – ma więc około 37 proc. obiektów sieciowych w Polsce.

Sytuacja, w której obecnie znalazła się branża fitness nie jest ciekawa. Wiele klubów zbankrutowało, a reszta balansuje na granicy przetrwania.

To stwarza okazje do wykupowania klubów. A państwowy potentant ubezpieczeniowy będzie miał na to pieniądze. Będzie więc mógł przejąć sporo klubów, które są osłabione restrykcjami.  Chce też grać na osłabienie lidera rynku. Już dziś za jednego klienta chce płacić klubom fitness o 30 proc. więcej, niż operator Multisporta.

To budzi obawy rynku o zachwianie równowagi i spore zmiany – niekoniecznie na lepsze dla właścicieli obiektów.