fit.pl
0000-00-00 00:00
Udostępnij
Ricochet
Gra w Ricochet'a pozwala miło spędzić czas i poprawić sprawność fizyczną. Oferuje przy minimum nakładu maksimum efektu, a jednocześnie sprawia radość i umożliwia przeżywanie jej wspólnie z innymi. Gra w Ricochet'a jest kwintesencją wszystkich rodzajów gier rakietowych. Łączy w jedyny sposób zalety tych gier, efektywnie przekształca i dzięki temu podnosi ich prestiż. Gra w Ricochet'a jako pierwsza szeroko uwzględnia całościową wiedzę medycyny sportowej. Tym samym jest nie tylko optymalnym ćwiczeniem wyrównawczym czy sportem turniejowym, lecz również idealnie uzupełnia każdy program podnoszenia sprawności fizycznej.
30 minut gry w Ricochet'a jest doskonałym treningiem dla całego ciała. Pobudza serce i krążenie, doskonali refleks, nie przeciążając nadmiernie poprawia sprawność ruchową, jednocześnie chroniąc przeguby rąk i ramienia.

Gra w Ricochet'a jest łatwa do nauczenia i nie wymaga skomplikowanego wyposażenia. Opanowanie reguł i sposobu gry jest dziecinnie proste, a wszystko czego trzeba ze specjalnego wyposażenia to rakieta i piłka. Ricochet jest grą przeznaczoną zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, dla młodych i starszych, początkujących i zaawansowanych.

Kort, rakiety i piłki opracowywane równolegle, optymalnie dopasowując je do siebie. Kort ma długość 8m, szerokość 5,5m oraz wysokość 2,7m 
Najważniejsze reguły gry

Ogólne:

Grę w Ricochet'a prowadzą dwie lub cztery osoby. Wolno zagrywać we wszystkie strony kortu (podłoga, sufit i cztery ściany). W kierunku ściany przedniej zagrywać można bezpośrednio lub pośrednio przez sufit, względnie jedną ze ścian bocznych. Nie wolno zagrywać bezpośrednio w tylnią szklaną ścianę. Piłka odbita od ściany przedniej musi być albo uderzona z woleja, albo zagrana po jednokrotnym odbiciu od podłogi. W obydwu przypadkach piłka może uprzednio dotknąć ścian bocznych, ściany tylniej  lub sufitu Jeżeli piłka trafi w pole błędu, oznakowane czerwoną linią oznakowane w dolnej części ściany przedniej elektroniczny system sygnalizacji błędów nadaje sygnał optyczno akustyczny "piłka autowa" 







[-------]

Uderzenie:
  • Kort podzielony jest na dwa pola uderzeń czerwonym oznacznikiem na podłodze.
  • Elektroniczny wskaźnik stanu ustala poprzez generator sygnału uporządkowanego, kto ma pierwsze uderzenie.
  • W pierwszym uderzeniu serwujący musi piłkę uderzyć z prawego pola podań o ścianę przednią, kierując ją w lewe pole przyjęć (przy tym gracz musi przynajmniej jedną nogą stać na polu podań).
  • Następne uderzenia kierowane są na przemian z lewej i z prawej strony
  • Każdorazowo stronę należy odczytać na ekranie.
  • Gracz odbijający ma prawo do drugiej próby pod określonymi warunkami
  • Każda wymiana piłki jest oceniana jako jeden punkt i decyduje o prawie podania

Wygrane seta:
  • Zawodnik wygrywa seta tylko z własnego serwu (reguła "serve do win").
  • Kto pierwszy uzyska 15 punktów, ten wygrywa seta, zakładając, że ma conajmniej dwa punkty przewagi.
  • Jeżeli przewaga jest mniejsza, gra toczy się dalej do osiągnięcia najwyżej 20 punktów. Po tym następna wymiana piłki decyduje o wygraniu seta

Wygranie meczu:
  • O zwycięstwie decydują trzy wygrane sety ( reguła "best of 5").

 

www.fit.pl