fit.pl mobile logo

Sport – skuteczny sposób na integrację pracowników i marketing

Moda na zdrowy styl życia, uprawianie sportu i bycie w dobrej formie mają się bardzo dobrze i nic nie wskazuje, by miałoby się to zmienić. Coraz bardziej świadomi niewątpliwie pozytywnego wpływu sportu na nasze życie, chętniej jesteśmy w ruchu, znajdując swoją ulubioną formę aktywności fizycznej. Potencjał w uprawieniu sportu zauważają również pracodawcy, coraz częściej wykorzystując go w skutecznym integrowaniu swoich pracowników i utrzymywaniu dobrych relacji w zespole. Jak jednak zrobić to mądrze i nie wywierać presji? I jakie korzyści biznesowe można przy okazji angażowania się w inicjatywy sportowe wynieść?

Firmowe drużyny sportowe

Bardzo popularną dyscypliną, w której odnajduje się zwłaszcza męska część pracowników jest oczywiście piłka nożna. Niezależnie czy kopana na trawie, czy w hali sportowej zyskuje wielu sympatyków i świetnie integruje zespół. Niemniej lubiane są spotkania po godzinach na treningach piłki siatkowej czy koszykówki. Niezależnie jednak od tego, co akurat interesuje pracowników, gra zespołowa, a także aspekt zdrowej rywalizacji między nimi sprzyja frekwencji aktywności po pracy. O tym, jak chętnie pracownicy spotykają się na boisku świadczy fakt, że wiele firm decyduje się na stworzenie oficjalnej reprezentacji, pojawiającej się na turniejach czy meczach towarzyskich..

Dużym zainteresowaniem cieszą się mecze charytatywne, w których do udziału zapraszane są właśnie drużyny firmowe. Oprócz zabawy, ale i rywalizacji, pracownicy grają w szczytnym celu, co często jest największą wartością dla pracowników, mających świadomość swojego wkładu w pomoc potrzebującym. Dla firmy z kolei to doskonała okazja, by pokazać swoje zaangażowanie w działalność dobroczynną  i budować wizerunek biznesu odpowiedzialnego społecznie.

Biegowe reprezentacje

Chociaż bieganie nie jest typowym sportem zespołowym, to wspólne pokonywanie kilometrów daje dużo satysfakcji i wyzwala endorfiny. Masowe biegi uliczne wpisują się od lat w przestrzeń miejską, przynosząc wiele radości zarówno biegaczom, jak i kibicom. Społeczność biegaczy-amatorów rośnie w oczach, co sprzyja formowaniu się klubów, stowarzyszeń czy nieformalnych grup biegaczy, biegających pod wspólną nazwą czy w określonych strojach.

Podobny trend zauważa się również właśnie w reprezentacjach firmowych, które we własnych obrandowanych koszulkach dają się zauważyć na biegowych trasach. Pojedynczo czy w grupach - biegacze tacy stają się ambasadorami własnej marki, dając pozostałej społeczności znać, że ich firma wspiera aktywność fizyczną.

Nie warto się ograniczać

Inwestycja w sport w firmie jest zawsze inwestycją w ludzi, a ta zazwyczaj się zwraca - pracownicy tacy są bardziej zżyci i z miejscem pracy i ze sobą nawzajem. Z tego powodu też nie warto się ograniczać do jednej tylko dyscypliny. Białostocka firma DrTusz od lat wspiera i sama angażuje się w akcje sportowe. Jako firma mamy swoich reprezentantów w kilku dyscyplinach - jest to piłka nożna i nasz FC DrTusz, mamy też swoich biegaczy w grupie DrTusz Biega, a nawet amatorów piłki błotnej. Regularnie pojawiamy się na biegach ulicznych czy turniejach piłkarskich - nie ograniczamy się ani do ich wielkości ani prestiżu. Pozwalamy po prostu naszym ludziom robić to, co kochają. Zawsze też, kiedy tylko jest okazja promujemy lokalne wydarzenia sportowe, takie jak Grand Prix Zwierzyńca czy Bieg Mikołajkowy i im patronujemy, często z własnej woli włączając się w ich organizację. Mamy w planach również organizację własnych wydarzeń sportowych tak, by mogła wziąć w nich udział lokalna społeczność. Ostatnie nasze przedsięwzięcie to Piłkarski Turniej Charytatywny o Puchar Rudego, w którym firmy swoim udziałem w rozgrywkach wsparły łączną kwotą 10 tys. zł Stowarzyszenie Hattrick, działające na rzecz rozwoju sportu u najmłodszych . Podczas Turnieju zapewniliśmy szereg atrakcji dla kibiców, dzięki czemu impreza zyskała dodatkowo charakter rodzinnego pikniku integrującego środowisko biznesowe i mieszkańców miasta- opowiada Aneta Zagórska z DrTusza.

Nie jest tajemnicą, że wszelkie działania wspierające pracowników w rozwoju ich sportowych pasji mają znaczenie w realizacji strategii employer brandingowej i ogólnego wizerunku firmy na zewnątrz. Co w sytuacji jednak, gdy firma z różnych względów nie zawsze ma możliwość wykorzystania potencjału samych usportowionych pracowników, a zależy jej na kojarzeniu się z czymś tak pozytywnym, jak zdrowa aktywność fizyczna?

Sponsor, partner, niekoniecznie uczestnik

Badania Sponsoring Monitor 2018 ARC Rynek i Opinia wskazują, że już ponad połowa Polaków deklaruje lepszą własna opinię na temat firm, wspierających inicjatywy sportowe niż firm, które nie są z takimi działaniami  kojarzone. Marketing oparty w jakiejś mierze na promocji sportu pozwala w łatwy sposób wyeksponować markę, zwłaszcza przy dużych wydarzeniach i zyskać większą sympatię rosnącej społeczności deklarującej aktywność fizyczną.

Oczywiście nie każda firma jest gigantem mogącym wspierać od razu reprezentację kraju czy poszczególnych zawodników, ale nawet w lokalnym ogródku jest miejsce na sponsoring sportowy. Ma to o tyle dużą wartość, że nawet mikro-przedsięwzięcia angażujące część społeczności, dają szansę firmom na jeszcze lepszą integrację z nią w przyjacielskiej i kameralnej atmosferze. Specjaliści dbający o  wizerunek lokalnego biznesu powinni więc być na bieżąco z tym, co dzieje wokół, by nie przespać okazji do włączenia się w inicjatywę, która być może zaprocentuje wzrostem rozpoznawalności firmy i ustawi ją w rzędzie z pozostałymi przedstawicielami biznesu, troszczacym się o popularyzacje sportu.

Trwający sezon wiosenny sprzyja ilości imprez sportowych. To dobra okazja, by uzupełnić kalendarz i zaplanować te, w które jako firma chcielibyśmy się zaangażować i ewentualnie wspierać. Korzyści w postaci lepszego samopoczucia i integracji pracowników, a także te związane z działaniami marketingowymi w przypadku zaangażowaniu w sport są natychmiastowe, a co ważniejsze - nie wymagają od przedsiębiorcy prowadzenia firmy o określonym profilu - sport jest demokratyczny i przede wszystkim liczy się w nim dobra zabawa

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl