Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Wątek: Ćwiczenia po cesarce !!

  1. #11
    A może pomyśl o zakupie jakiegoś sprzętu do domu? Rower, bieżnia itp.

  2. #12
    Junior Member
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2

    co się dzieje z mięśniami kobiety po cesarce

    witam, ćwiczę (po ciąży i cesarce) od pół roku na fitesie (głównie SHAPE, ABS, Pilates) i widzę rezulataty. Widzę niestety też, że mój brzuch bardzo dziwnie się napina podczas ćwiczeń. Czuję jakby kopułę, która unosi się podczas ćwiczeń a nie spina. Mam wrażenie jakby jakaś częśc moich mieśni w ogóle nie ćwiczyła... Mam zatem pytanie o wpływ cesarskiego cięcia na mięśnie brzucha. Czy te mięsnie - po przecięciu - nadal się napinają? Czy jest możliwy ich powrót do stanu sprzed ciązy? Kiedyś miałam ładny, wyćwiczony brzuszek ...

  3. #13
    Cytat Zamieszczone przez takaga Zobacz posta
    Widzę niestety też, że mój brzuch bardzo dziwnie się napina podczas ćwiczeń. Czuję jakby kopułę, która unosi się podczas ćwiczeń a nie spina.
    Bardzo ciekawe pytanie. Ja w zeszłym roku przeszłam zabieg laparotomii - cięcie w dole brzucha jak po cesarce (wiem na pewno bo nawet pielęgniarki usuwające szwy w poradni, pytały o dzidziusia, którego nie było), i po tym długo utrzymywała mi się taka jakby podłużna bańka ponad szwem, miałam nawet momenty depresji, że bardzo mnie tym zabiegiem zeszpecili. Teraz zrzuciłam parę kilogramów, stało się to mniej widoczne, choć o płaskim brzuchu nie ma mowy. Natomiast podczas ćwiczeń brzucha, ona faktycznie unosi się do góry w dziwny sposób, podczas gdy reszta mięśni zdaje się być napięta. Tyle że ćwiczenia na dolną część brzucha w ogóle są trudne do wykonania - ja ogólnie rzadko ćwicząc czułam, że tam się coś dzieje.
    Pozdrawiam.

  4. #14
    W wszystkim po cesarce jest potrzebny umiar. Warto mniejsza intensywność mieć ćwiczeń aż do czasu powrotu do całkowitych sił.
    www.open-info.eu

  5. #15
    najpierw potrzebna jest regeneracja, masaże, dopiero potem stopniowe ćwiczenia, może taniec brzucha
    http://www.open-info.eu/category/poradniki/

  6. #16
    przy rozpoczęciu ćwiczeń trzeba je stopniować, z czasem zwiększać ilość i trudność
    http://www.open-info.eu/category/poradniki/

  7. #17
    Jeśli rana się zagoiła i nie dzieje się nic jak ćwiczysz to chyba jest w porządku ? Niestety po cesarce dochodzi się dłużej niż po naturalnym porodzie.

  8. #18

    Smile

    Jestem po cesarce, co prawda kilogramy ciążowe szybko spadły, ale zamiast brzucha mam fałdę naciągniętej skóry. Podobno są ćwiczenia, które mogą ją napiąć i zmniejszyć. Problem w tym, że prawdopodobnie ma przepuklinę i nie wiem, jakie ćwiczenia wolno wykonywać. Doradzicie?

    ____________________
    Wiele zyskasz http://michalinyurlop.blogx.pl/2014/...akcje-krakowa/ ceny lecą na łep!
    Ostatnio edytowane przez TERRIQWE2280 ; 30-03-2015 o 10:06

  9. #19
    Uprzedzam pytanie- nie, nie byłam z tym u lekarza. Może trochę z lenistwa, ale przede wszystkim ze strachu i ogólnego lęku przed nim. Liczę na to, że osoby z podobnym problemem coś tu doradzą.

  10. #20

    Arrow

    Zaopatrz się w wygodną matę do ćwiczeń. Połóż się wygodnie na plecach z ugiętymi kolanami, tak aby stopy leżały płasko na podłożu. Unieś delikatnie pośladki do góry, robiąc w tym samym czasie wdech. Pamiętaj o tym, aby wciągnąć w tym czasie brzuch, tak jakbyś chciała przyciągnąć pępek bliżej kręgosłupa. Staraj się wytrzymać w takiej pozycji około 10 sekund.

    Po cesarskim cięciu bardzo łatwo nabrać nawyku garbienia się. Szczególnie wtedy, gdy podczas przybierania wyprostowanej pozycji odczuwasz ból i ciągnięcie w okolicy szwów. To naturalne uczucie i staraj się przeciwdziałać przybieraniu zgarbionej sylwetki. Delikatne ćwiczenia wzmacniające brzuch wzmocnią mięśnie w obrębie blizny.

    Pamiętaj również o tym, że już w trakcie pierwszych sześciu tygodni od urodzenia dziecka możesz zwiększyć swoją aktywność fizyczną, spacerując. Na początek wykonuj krótkodystansowe spacery. Jak poczujesz się pewniej, możesz zwiększyć dystans i długość spaceru.

    Po upływie 6 miesięcy możesz zacząć myśleć o podjęciu ćwiczeń aerobowych. Szczególnie w przypadku, gdy zależy ci na osiągnięciu efektu płaskiego brzucha. Takie ćwiczenia nie tylko wzmacniają mięśnie, ale także poprawiają wydolność oddechową i wzmacniają serce. Wskazane jest wykonywanie ćwiczeń takich jak szybki marsz, jogging, pływanie czy jazda na rowerze. Początkowo możesz rozpocząć od wykonywania 15-minutowych treningów, które wraz z upływem czasu będziesz mogła wydłużyć.

    Wiele ciekawostek tylko dla rządnych wiedzy - zobacz na http://multimedialnakaruzela.blogx.pl/.
    Ostatnio edytowane przez fredricka71 ; 26-05-2015 o 12:50

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •