Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Wątek: Ćwiczenia po cesarce !!

  1. #21

    Unhappy

    Hej ja trzy lata temu miałam cesarkę. Ćwiczenia nie tak szybko się zaczęły gdyż rana musiała się zagoić. W sumie korzystałam z domowych ćwiczeń typu pompki brzuszki, ruch na świeżym powietrzu i oczywiście praca przy dziecku. Zwłaszcza, że nie maiłam z kim zostawiać córeczki. Moja figura wygląd jak z przed ciąży

    Polecam serdecznie http://finansowy.tumblr.com/ atrakcyjna oferta!
    Ostatnio edytowane przez INNOCENTA79 ; 28-05-2015 o 09:53

  2. #22
    "Niestety ćwiczeń po cesarskim cięciu nie można zacząć tak szybko jak po naturalnym porodzie, gdyż powłoki brzuszne muszą się zrosnąć i wygoić. Na początek wykonywałam tylko delikatne ćwiczenia - zaczęłam 6 tyg. po porodzie. Po 3 miesiącach po wcześniejszej konsultacji z ginekologiem, który stwierdził, że wszytko mam ładnie wygojone, zaczęłam bardziej intensywne ćwiczenia, m.in. jeździłam na rowerku stacjonarnym, wykonywałam też ćwiczenia na twisterze, no i oczywiście ćwiczyłam mięśnie brzucha, bo niestety ta część ciała najbardziej ucierpiała na ciąży. Po 6 miesiącach wróciłam na aerobik."

  3. #23
    Junior Member
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    7

    Thumbs up

    Już w pierwszej dobie po cięciu cesarskim, gdy zastosowane zostało znieczulenie przewodowe do kręgosłupa, kobieta w połogu powinna zacząć ćwiczyć. Pierwszymi ćwiczeniami, jeszcze przed uruchomieniem (przed wstaniem z łóżka) są ćwiczenia krążeniowe, przeciwzakrzepowe i oddechowe torem piersiowym. Gdy znieczulenie przestanie działać i pacjentka czuje swoje nogi, powinna zacząć ćwiczenia czynne kończyn dolnych bez udziału mięśni brzucha oraz ćwiczenia przeciwzakrzepowewykonywane stopami. Przed wstaniem z łóżka (kobieta po cięciu cesarskim powinna wstać lub przynajmniej usiąść po 8 godzinach po znieczuleniu przewodowym) należy powoli, bez napinania mięśni brzucha, czyli ze zgiętymi nogami, zacząć obracać się z leżenia na plecach do leżenia bokiem. Usprawni to późniejszą pionizację i pozwoli na łatwiejsze przystawienie maluszka do piersi. Kobieta po cięciu cesarskim powinna również nauczyć się kaszleć z asekuracją rany pooperacyjnej.

    Nie ma rzeczy niemożliwych http://joannamroz.bugs3.com/2015/04/pora-na-tapety/ sam się przekanasz!
    Ostatnio edytowane przez Olinqwe70 ; 30-06-2015 o 17:48

  4. #24
    Junior Member
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    9
    wg tego co wyczytałam, ćwiczyć można dopiero jak wszystko w miarę wróci do normy. najlepiej skonsultować to ze swoim lekarzem. szwy wewnętrzne rozpuszczają się podobno dopiero po 4 msc i najlepiej nie ćwiczyć do tego czasu, przynajmniej tak mi się wydaje ale jak macie inne zdanie na ten temat to podzielcie się

  5. #25
    Junior Member
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    6
    Powinnaś prede wszystkim skonsultować się z lekarzem, czy od intensywnych ćwiczeń nie zrobisz sobie jakiś komplikacji zdrowotnych. U mnie okazalo si , że cośtam jeszcze nie do końca było wygojone i teraz mam bana na ćwiczenia na dłużej.

  6. #26
    Junior Member
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    7
    Generalnie po cesarce można już ćwiczyć po 6 miesiącach. Fajnie, że chcesz wrócić do szczupłej sylwetki.Byle by czuć się dobrze.

  7. #27
    Trzeba uważać i nie można tak ostro ćwiczyć. Zacząć od jakiś zwykłych marszo biegów a później stopniowo podchodzić do innych rzeczy. Nie od razu Kraków zbudowano jak to zawsze mówi mój trener. Zawsze jest dobrze podejść tak z dystansem i tak jakoś na luzie.

  8. #28
    Nie pocieszy cię pewnie to co napiszę ale ja jestem 2,5 roku po cesarce i naprawdę często czuję ból albo ciągnięcie w okolicy szwu. Cesarka to poważny zabieg. Radzę po prostu ostrożnie wzbogacać ćwiczenia i obserwować swoje ciało i jego reakcję. Powodzenia z odzyskiwaniem figury.

  9. #29
    Na początek ostrożnie. Przez około trzy miesiące aż rana po cesarce się zagoi. Zwłaszcza ta we wnętrz, której nie widać. Potem można zacząć wrócić do aktywności fizycznej.

  10. #30
    ja zaczęłam jakieś 2 m-ce po - chodzi mi o lekkie ćwiczenia na mięśnie brzucha. Ponieważ nic się nie działo, zwiększałam "obciążenie" Z tym czekaniem do 6 m-cy to raczej lekka przesada. Jeśli jednak jesteś 4 tyg po, to lepiej jeszcze trochę poczekaj

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •