Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 59

Wątek: Jaki rower? I gdzie?

  1. #1

    Jaki rower? I gdzie?

    Potrzebuję kupić rower
    Przyznaję, że nie znam się, generalnie mało zawsze jeździłam ale teraz mamy mieć na spółkę ze współlokatorem. On więcej będzie jeździł a ja będę pożyczać. Tylko, ze chcielibyśmy, zeby to nie był super wypasiony ale też nie chłam.. przeglądam ebay, bo podobno tam w Niemczech można trafić super okazje, ale jakoś mi nie idzie... Na co zwrócić uwagę, jakie firmy są dobre? Czy np. coś takiego
    http://cgi.ebay.pl/MOUNTAIN-BIKE-MTB...arms=72%3A1399
    się nadaje czy w ogóle nie, czy może taki?
    http://cgi.ebay.pl/20-DIAMONDBACK-RE...arms=72%3A1399

    ja tak rzucam, ale najpierw i tak potrzebuję wiedzieć, na co zwrócić uwagę

  2. #2
    ale do czego bedzie ten rower słuzyl do jazdy po szosie, górach czy miasto???

  3. #3
    Generalnie to tak:
    Ramy aluminiowe są sztywne a chromowo molibdenowe chłoną udary ( elastyczniejsze).
    Od kierownika do siodełka powinno być tak daleko by kolana podczas jazdy z skręconą kierownicą nie uderzały w kierownik.
    Zazwyczaj jest to tyle ile od łokcia do końców palców dłoni.
    Siodełko na dalekie wyprawy i dla wygody przyda się tzw. żelowe ( wypełnione żelem).
    Rower do jazdy wyprawowej i miejskiej gdzie zależy nam by nie bolały nadgarstki a opór powietrza może być większy powinien mieć kierownicę tak ukształtowaną by chwyt nie wymuszał przechyłu tułowia do przodu ( pionowo siedzimy i trzymamy kierownik).
    Ciężar rowerzysty spoczywa prawie tylko na siodełku.
    Do jazdy agresywniejszej ( mogą na dalekich dystansach boleć nadgarstki ) dobieramy rower, na którym tułów jest przechylony do przodu.
    W takim przypadku ciężar rowerzysty jest rozłożony na ręce, pupę i stopy.
    Rama dobrze by miała rurki cieniowane, czyli o różnej grubości ścianek w różnych miejscach.
    Jest to sposób na optymalną wagę w stosunku do wagi roweru.
    System zmiany przełożeń powinien działać sprawnie i tu na tym nie warto oszczędzać.
    Są to części precyzyjne i działają pod sporym obciążeniem.
    Opony cienkie i gładkie raczej na asfalt.
    Opony grube i z klockowym bieżnikiem nawierzchnie piaszczyste i drogi gruntowe.
    Przydatne jest obłotnikowanie jeśli mamy jeździć w różnych warunkach atmosferycznych.
    Oświetlenie to wiadomo jak na drodze publicznej to musi być i tu nie oszczędzajmy.
    Kierowcy samochodów nas prawie nie widzą.

  4. #4
    Junior Member
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    5

    Rower

    No właśnie, też mam zamiar zakupić sobie na wiosnę rower. Rady się na pewno przydadzą

  5. #5
    Junior Member
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    2
    chce kupic rower na wiosne ale nie wiem jaki, jakis sportowy czy raczej taki turystyczny, oczywiscie rower ma byc dla kobiety

  6. #6
    » Moderator Awatar TUSTUSKA
    Dołączył
    Apr 2007
    Posty
    516
    Dobry temat na wiosnę
    A z tym oświetleniem, naprawdę to jest takie ważne, a wiele osób sobie nic z tego nie robi. Mówię to z doświadczenia i rowerzysty i kierowcy. Kiepsko widoczni są nasi rowerzyści, inwestujcie w odblaski i światła!!!

  7. #7
    ja osobiście mam rower szosowy (kolarka) - idealny do jazdy po rownym dobrej jakosci drodze bardzo male opory toczenia, lekka rama, i mozliwosc rozwijania duzych predkosci .
    Jedynym jak dla mnie minusem uprawiania amatorsko kolarstwa sa to koszty jakie trzeba poniesc przy zakupie sprzetu mowie o nowym sprzecie
    Po za tym jak dla mnie super

  8. #8
    ragnar
    Guest
    Warto także wyposażyć się w odblaskową kamizelkę. Nie jest droga, w dzień można ją schować np do torby pod siodełkiem, a wieczorem i nocą to bardzo przydatna rzecz.

  9. #9
    Cytat Zamieszczone przez skakanka Zobacz posta
    teraz mamy mieć na spółkę ze współlokatorem.
    Hmmm... mi się wydaje, że trochę trudno kupić rower na dwie osoby - chyba że macie identyczne parametry typu wzrost. Między mną a mężem jest 20 cm różnicy wzrostu, a wielkości ramy to daje dla mnie 16,5 cala a dla niego 18,5. On męczy się na moim rowerze, a ja nie daję rady nawet dobrze ruszyć na jego. Nie wspominając o ustawieniach kierownicy - ja jeżdżę bardziej wyprostowana - mam dokupiony wspornik kierownicy o zmiennym kącie nachylenia, on jeździ bardziej pochylony do przodu (jeździmy głównie szosowo, choć i w terenie się odnajdujemy - opony wybraliśmy górskie - szerokie). Niby można ten wspornik dokupić do kierownicy i zmieniać za każdym razem ustawienia, ale to już robota większa, nie tak jak zmienić wysokość siodełka.

    Pozdrawiam!

  10. #10
    przez ostatnie pare dni byla ladna pogoda i udalo mi sie pojechac na rowerze w ciagu 3 dni przejechane 70 km - na dobry poczatek

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •