Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Wątek: Gimnastyka w ciąży.

  1. #1

    Gimnastyka w ciąży.

    Witam!
    Szukam wskazówek jak ćwiczyć w ciąży - do tej pory dużo jeździłam na rowerze, ale gdy udało mi się zajść w ciążę lekarz zabronił (określił mój przypadek jako ciążę podwyższonego ryzyka). Generalnie nie za wiele mi wolno, tym niemniej może są jakieś proste, niewysiłkowe ćwiczenia, które pozwolą mi całkowicie nie oklapnąć przez ten cały długi wspaniały czas?
    Pozdrawiam!

  2. #2
    Nikt się nie odzywa, więc pogrzebałam trochę sama (w sumie nie wiem, czemu od razu tego nie zrobiłam - człowiek to jednak wygodny jest i szuka gotowych rozwiązań ops: ) i znalazłam coś takiego: Zakaz podawania linków do innych stron - Admin
    Mnie się te ćwiczenia podobają, jest ich trochę więcej niż na fit.pl. Niestety póki co muszę leżeć i ćwiczenia odłożyłam na bliżej nieokreśloną przyszłość.
    Teraz napinam tylko mięśnie nóg w leżeniu, tak jak to robiłam przy uszkodzeniu kolana, żeby całkiem nie zwiotczały.
    Pozdrawiam

  3. #3
    Junior Member
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    8
    siemomysla - można by coś doradzić gdy byś przybliżyła problem swojej ciąży. Dlaczego lekarz określił ją jako podwyższonego ryzyka? Naturalnie zawsze można coś dobrać do każdej osoby.

  4. #4
    Dzięki za odpowiedź Gregorix, niestety temat jest już nieaktualny, wysokie ryzyko, czymkolwiek dla lekarzy nie było, się wydarzyło i poroniłam. Wrócę do tematu jak tylko uda mi się znowu zajść, choć mam nadzieję, że wtedy będzie już w porządku i nie będę jednak musiała leżeć.

  5. #5
    Junior Member
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    8
    Bardzo mi przykro z powodu tego co się wydarzyło:sad:
    Jednak na przyszłośc chciałbym trochę napisać o tematyce podejmowania wysiłku fizycznego podczas ciąży. Mam nadzieję, że ktoś sobie z tego skożysta.

    Na początek należy wspomnieć iż podejmowanie wysiłku fizycznego podczas ciąży przynosi tyle samo korzysci co u kobiet nie będących w tym stanie. Bez wątpienia nleży zwrócić uwagę na parę istotnych rzeczy. Aby wysiłek fizyczny był bezpieczny dla dziecka i jego matki trzeba wiedzieć na co możemy sobie pozwolić.

    Intensywność wysiłku
    Powinna wynosić 60-70% tętna maksymalnego u kobiet prowadzących przed ciążą siedzacy tryb życia. Kobiety które były aktywne fizycznie przed zajściem w ciążę mogą sobie pozwolić na 70-80 % tętna maksymalnego.

    Czas trwania wysiłku
    Bezpieczny czas podjęcia aktywności fizycznej to 30-45 min. Jest to podyktowane tym iż podczas ciąży wytwarzanie ciepła jest wzmożone. Wysiłek fizyczny jeszcze to potęguje więc rozsądne i bezpieczne jest trzymanie się czasu przedstawionego powyżej. Zbyt mocne podgrzanie temperatury ciała zagraża dziecku.

    Jaki wysiłek?
    -jogging
    -spacer
    -pływanie
    -ćw opore kończyn górnych i dolnych (mały ciężar, 12-15 powtórzeń)

    Czego unikać
    -podskoków
    -ćwiczeń które zwiększają możliwość upadku i kontuzji

  6. #6
    Senior Member
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    125
    Jeśli chcesz ćwiczyć w ciąży polecam ci pilatess. Nie są to ćwiczenia strasznie męczące, możesz się przy nich nawet i zrelaksować Pamiętaj tylko żeby nie przesadzić z tymi ćwiczeniami bo możesz zaszkodzić i sobie i dziecku. Polecam odwiedzenie jakiegoś dobrego klubu fitness w celu skonsultowania zestawu ćwiczeń. Ja przez pewien czas chodziłam na pilatess i na moje zajęcia chodziła jedna kobieta w ciąży, ale trenerka dobierała dla niej zupełnie inne zestawy niż reszcie Polecam wszystkim kobietom w ciąży pilatess i jogę

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Senior Member Awatar jagienkaFit
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,285
    kobiety w ciąży nie powinny bać się ćwiczeń - pierwsze miesiące (do 5-go) pozwalają na ćwiczenia aerobowe, oczywiście później wzmacnianie takich partii jak brzuch i biodra musi odbywać sie pod nadzorem instruktora fitness

  10. #10
    Ja tez sądzę, żę panie w ciąży nie powinny bac się ćwiczeń. Ćwiczenia dobrze wpływają na samopoczucie mam i nie wiem czy tez nie przypadkiem na ułożenie płodu.
    Tak czy owak znajome mamy chodza do Fitness Parku na takie zajęcia.
    Tutaj jest ich opis: 'Program obejmuje ćwiczenia ogólnorozwojowe z elementami Pilates, Yogi i Body Ball oraz ćwiczenia oddechowe i trening relaksacyjny. Uzupełnieniem zajęć są wykłady otwarte na temat żywienia w okresie ciąży i karmienia, fizjologii ciąży i porodu oraz pielęgnacji noworodka'

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •