Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 57

Wątek: zakwasy

  1. #11
    Senior Member
    Dołączył
    Sep 2004
    Posty
    2,506
    na drugi dzien poruszac sie trzeba wybierajac taka forme ruchu, ktora oszczedzi bolace miesnie

    dlugislon,jedna z moich klientek powiedziala kiedys,ze chyba nieprawidlowo cwiczymy skoro ona nie ma zakwasow

    mit o zakwasach juz dawno rozwialam na zajeciach :lol:
    poza tym to nie kwas mlekowy jest przyczyna bolu miesnia, nic takiego nie istnieje,bo jest on wydalany stosunkowo szybko z organizmu,ale kiedys tak uwazano,ze to nagromadzenie kwasu powoduje "zakwasy", tymczasem to chory,uszkodzony miesien daje znac o sobie,kiedy dziewczyny o tym sie dowiaduja to juz nie czekaja tak bardzo na te "zakwasy" :lol:

  2. #12
    Amka, a co sądzisz w takim razie o ćwiczeniu 'na bólu'?czyli jak boli, to robisz jeszcze ok. 8 powtórzeń.czy to jest ok?

  3. #13
    Junior Member
    Dołączył
    Mar 2006
    Posty
    8
    Ja też jestem za rozćwiczeniem zakwasów. Nie mówię o dalszym katowaniu tych samych mięśni, ale o rozsądnym ruchu.
    Mi zdarzają się zakwasy po zimie po pierwszej jeździe konnej i wtedy pomaga mi właśnie świadome rozćwiczenie

    A poza tym czasami lubię te nieszczęsne zakwasy, to mnie jakoś mobilizuje do trenowaniu całości

  4. #14
    Senior Member
    Dołączył
    Sep 2004
    Posty
    2,506
    pewnie,ze warto "rozcwiczyc" i porozciagac miesnie, szczegolnie okolice

    Kasienko, oczywiscie,ze robie,ale problem u mnie lezy gdzie indziej- dziewczyny roznie definiuja bol, wielokrotnie jest to bol psychiczny a nie fizyczny :lol: -takim to trzeba jeszcze ze 2 osemki dolozyc- dla uodpornienia :lol:
    miesien powinien zapalic, za katowaniem nie jestem,ale cwiczenia to musi byc pewny wysilek i cos trzeba z siebie dac :wink:

  5. #15

    Re: zakwasy

    zakwasy to nic innego jak mikrourazy... aby zregenerowac uszkodzone komorki musza byc dostarczone czesci naprawcze... czesci te dostarczasz z krwia... przemienny zimny i cieply prysznic poprawia, usprawnia krazenie - tym przyczynia sie do szybszej regeneracji...

    "Zmeczenie miesni, poza subiektywnym odczuciem, przejawia sie spadkiem szybkosci i sily skurczu... decydujaca role odgrywaja 2 czynniki:
    a)kumulacja protonow (spadek pH) w sarkoplazmie miocytow
    b)spadek zawartosci ATP na skutek znacznej przewagi zuzycia nad produkcja.
    Kumulacja protonow jest zwykle skutkiem kumulacji kwasu mlekowego, jednakze zakwaszenie miesni na innej drodze ma podobne skutki. Spadek komorkowego pH zmniejsza szybkosc tranfosforylacji fosfokreatyna-ADP, zwalnie wydzielanie Ca2+ z siateczki sarkoplazmatycznej i zmniejsza wrazliwosc ukladow kurczliwych miesnia na Ca2+" -
    "Fizjologia czlowieka z elementami fizjologii stosowanej i klinicznej" pod redakcja W.Z.Traczyka

    pozdrawiam!!

  6. #16
    Wiwian
    Guest
    Werych, a tak... trochę bardziej przystępnie?

  7. #17
    bole Cie miesnie bo je uszkodzilas, przestana jak sie naprawia - Ty im w tym pomoz poprzez masaz, przemienne prysznice i co najwazniejsze zbilansowane posilki

    pozdrawiam!!

  8. #18
    Cytat Zamieszczone przez kasieńka13
    to tylko kwas mlekowy,nic strasznego najprościej zrobić z siebie chorego i się nie ruszać przez następny tydzień.
    1. Bóle mięsniowe mogą występować jeszcze w czasie wykonywania ćwiczeń lub w kilkadziesiąt godzin po ich zakończeniu.1. Ból podczas wysiłku może być spowodowany niedostatecznym przepływem krwi przez mięśnie i rozwijającym się niedotlenieniem, co wiąże się z powstawaniem kwasu mlekowego.Ból ten może być również wynikiem obrzęku, powstałego na skutek wysokiego ciśnienia hydroststycznego, w wyniku przesunięcia płynu z osacza do komórek mięśniowych.Zmiany te występują kilkanaście minut po zakończenia wysiłku.

    Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego - z zarysem fizjologii człowieka
    pod redakcją Artura Jaskulskiego


    2. Ból wynikający z ćwiczeń (praca ekscentryczna) nasila się w ciągu 24-48 godzin po wysiłku. Ten rodzaj bolesności mięśni prawie zawsze towarzyszy treningom po przerwie lub u osób rozpoczynających treningi. Ten ból nie ma nic wspólnego z zakwaszeniem (kwas mlekowy) jest to raczej wynik mechanicznego uszkodzenia komórek mięśniowych, procesów zapalnych zachodzących w mięśniu, wypływu produktów uszkodzenia włókien mięśniowych - ten syndrom nosi nazwę DOMS.

    Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego
    pod redakcją Jana Górskiego

    Ad 2. Jak ograniczyć ból?
    Dostarczyć odpowiedniego budulca (białko), witaminy C, compleks wit. B, minerały: Magnez, Wapń, Cynk oraz płyny. Żeby zminimalizować "zakwasy" należy pierwszy trening po przerwie potraktować jako rozruch i nie przesadzać przez kolejne 2-4 treningi, każdy trening zakończyć stretchingiem. Często pomaga masaż klasyczny, sauna czy wanna z drenażem limfatycznym.

  9. #19
    Junior Member
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    29
    Podbijam wątek... męczą mnie ostatnio zakwasy.. ostatnio się reklamuje ultrafastin sport i ta cała strona 'bez urazów'. Myślicie, że dobre to i troszkę pomaga?

  10. #20
    Rozwiń temat - co ma wspólnego ultrafastin z zakwasami itp.

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. Szukam chętnych na super fitness w Poznaniu!!!
    Przez beatabarian w dziale Cafe Fitness
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-01-2011, 15:34

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •