Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Nasiona Chia - co to dokładnie?

  1. #1
    Junior Member
    Dołączył
    Mar 2014
    Posty
    11

    Nasiona Chia - co to dokładnie?

    Witajcie, ostatnio wpadł mi w oczy ten artykuł http://www.hellozdrowie.pl/blogi/jes...-do-diety-chia na tamt nasion Chia. Ponoć są świetnym źródłem witamin oraz błonnika, a do tego spowalniają rozkład węglowodanów na te proste, dzięki czemu tak szybko nie powstaje tkanka tłuszczowa. Nie wiem czy tak jest w praktyce jak piszą. Dlatego któraś z was może ma te nasiona Chia w swojej diecie?

  2. #2
    Junior Member
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    4
    Pewnie zawierają mnóstwo Omega-3

  3. #3
    Nasiona chia stanowią obfite źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach. Istnieje mnóstwo produktów zawierających kwasy tłuszczowe, jednak wiele z nich zawiera znaczącą przewagę Omega 6. Natomiast dla zdrowia ciała i umysłu ważna jest odpowiednia proporcja Omega 3 i 6. Olej z Nasion Chia zawiera 30% kwasów omega-3 oraz 40% kwasów omega-6. Zawierają korzystne dla zdrowia długołańcuchowe nienasycone trójglicerydy (ang. LCT) w odpowiedniej proporcji,przez co zmniejszają złogi cholesterolu w ścianach naczyń krwionośnych.

    Chia to również źródło witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacyna. Charakteryzują się również wysoką zawartością łatwo przyswajalnego białka, (ok. 20%), głównie rozpuszczalnego w wodzie, o wysokiej masie cząsteczkowej).

    Ze względu na dużą zawartość błonnika (ok. 25%), który działa korzystnie na układ trawienny nasiona chia polecane są dla osób zmagających się z nadwagą i otyłością. Na długo zapewnia uczucie sytości i wspomagają proces trawienia w przewodzie pokarmowym. Pomagają w lepszym wchłanianiu się pokarmów, a to z kolei wspomaga substancji odżywczych wraz ze znaczącym uwodnieniem polepszającym wydalanie trucizn metabolicznych. Wynikiem tego jest szybka metaboliczna utylizacja w komórkach ustroju. Ta efektywna asymilacja robi z chia bardzo skuteczny suplement diety, zwłaszcza podczas wzrostu i rozwoju u dzieci oraz nastolatków. Również zapewnia właściwy wzrost i regenerację tkanek podczas ciąży oraz karmienia piersią.

    Są bogatym źródłem wapnia, zawierają boron ważny minerał współdziałający z metabolizmem wapnia w ustroju.

    Są polecane dla diabetyków, gdyż spowalniają WCHŁANIANIE cukrów i pomagają regulować ich poziom we krwi.

    Wspomagają nawilżanie organizmu ponieważ mogą zatrzymywać dziesięciokrotność swojej wagi. Ze względu na swoje właściwości hydrofilowe są efektywnym uzupełnieniem diety sportowców. Jedną z zadziwiających możliwości nasion chia są własności hydrofilowe - nasiona są w stanie zaabsorbować wodę w proporcji ponad 12 do 1 (wagowo). Ta własności utrzymywania wody koloidalnej przedłuża okres uwadniania organizmu. Płyny i elektrolity zapewniają środowisko, które wspiera procesy życiowe każdej komórki. Stężenie elektrolitów, ich skład podlegają regulacji, aby zachować jak najbardziej stałość warunków środowiska [homeostaza]. Poprzez konsumpcję nasion chia nasz ustrój utrzymuje bardziej efektywną regulację w odniesieniu do absorpcji pożywek i utrzymania odpowiednich stężeń płynów ustrojowych. Ta efektywność pozwala na lepsze utylizowanie płynów ustrojowych oraz utrzymania równowagi jonowej w organizmie.

  4. #4
    Junior Member
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    4
    A ponadto, bo elalll o tym nie wspomniał więc ja dodam, nasiona chia zawierają sześciokrotnie większą ilość Omegi-3 od byle jakiego mleka z supermarketu.

    O czymś to świadczy.

  5. #5
    Junior Member
    Dołączył
    Sep 2014
    Przegląda
    poznań
    Posty
    20
    jest też białko z nasiom chia, kiedyś stosowałam - dodawałem do jogurtów

  6. #6
    Senior Member
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    108
    Gdzie można kupić to cudo?

  7. #7
    Junior Member
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    4
    Czy są naprawdę takie zdrowe czy to tylko kwestia mody i zapotrzebowania rynku na ich sprzedaż?

  8. #8
    W zasadzie od niedawna z nasionami chia się styknęłam i zdążyłam się dowiedzieć już, że mają porównywalne właściwości do siemienia lnianego. Bo np. chia mają więcej wapnia, żelaza i błonnika i mniej kalorii, niż siemie lniane, które z kolei ma więcje magnezu i białka.

  9. #9
    Junior Member
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    4
    Znam i stosuje. Mozna z nich robic swietne puddingi. Wystarczy zalac np. mlekiem kokosowym na noc okolo dwie lub trzy lyzeczki tych nasion, wstawic na noc do lodowki i rano na snaidanie mamy jak znalazl. Dodac jakie owoce w kawalkach lub zmiksowane i pycha.

  10. #10
    Polecamy odwiedzić naszą stronę, aby dowiedzieć się trochę więcej na temat nasion szałwii hiszpańskiej (Chia seeds).

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •