Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: Siłownia a ciąża?

  1. #1

    Siłownia a ciąża?

    Czy moda norweska na ćwiczenie kobiet w ciąży na siłowni jest także w Polsce? Czy to według Was dobre? Jakiś czas temu widziałam na siłowni dziewczynę w dość zaawansowanej ciąży dźwigającą ciężary. Co o tym myślicie? Czy to nie szkodzi dziecku i matce? Myśląc racjonalnie to pewnie tak, a jak to jest naprawdę? Ma ktoś podobne doświadczenia?

  2. #2
    jeżeli nie istnieją żadne medyczne przeciwwskazania, przyszła mama nie powinna rezygnować z aktywności fizycznej. Regularne ćwiczenia mają w tym okresie szczególne znaczenie, ponieważ przygotowują mięśnie krocza i miednicy do zbliżającego się porodu.

  3. #3
    Junior Member
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    4
    A czy ktoś mógłby bardzo fachowo się wypowiedzieć, które dokładnie ćwiczenia z takich podstawowych na siłowni są absolutnie zabronione lub też niewskazane w czasie ciąży? Czy w ogóle takie istnieją? Bo samo określenie "nie forsować się zbytnio" w sumie nie wiele mówi.

  4. #4
    Generalnie w ciazy cwiczy sie vacum nie zatrzymujac oddechu, wciagasz brzuch jak najdalej liczac glosno (zapobiega to wstrzymywaniu oddechu) Przyjmij poziom wciagniecia od 1-6. Wciagasz liczac do 5 i zostawiasz na tym poziomie, pozniej starasz sie pare razy wciagnac do 6 i wrocic do 5, pulsujac tak 10 razy i rozluzniasz.
    Brzuch mozesz boczki cwiczyc lekko, nigdy nie cwiczy sie prostych gdy brzuch rosnie.

  5. #5
    Junior Member
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    3
    Jeżeli nie istnieją żadne medyczne przeciwwskazania, przyszła mama nie powinna rezygnować z aktywności fizycznej. Regularne ćwiczenia mają w tym okresie szczególne znaczenie, ponieważ przygotowują mięśnie krocza i miednicy do zbliżającego się porodu.

  6. #6
    Junior Member
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    1
    Trzeba się udać na pewno do dobrego lekarza i trzeba przede wszystkim tam właśnie szukać jakiś to odpowiednich rad. To będzie najbardziej potrzebne i to będzie najbardziej wskazane dla każdej kobiety, która to jest właśnie ciężarna. Przydać się może to bardzo.

  7. #7
    Jeśli do tej pory regularnie chodziłaś na siłownię, musisz nieco zmienić swoje przyzwyczajenia. W ciąży szybciej się męczysz i nie możesz się przeciążać, dlatego musisz dopasować trening do swoich możliwości. Częściej rób przerwy i pozwalaj sobie na dłuższy odpoczynek. Zawsze miej pod ręką butelkę z wodą. Dla własnego bezpieczeństwa poinformuj trenera, że jesteś w ciąży. Gdybyś gorzej się poczuła, personel będzie wiedział, że potrzebujesz specjalnej opieki ze względu na swój stan.

  8. #8
    Jeśli przyszła mama była aktywna przed ciążą to zdecydowanie powinna kontynuować swoje ćwiczenia. Uważam natomiast, że powinna zmniejszyć ich ilość i intensywność oraz być pod stałą opieką lekarza. Nie trzeba rezygnować, ale wszystko należy robić z głową.

  9. #9
    ja kocham siłownie..ale ja tak akurat tak sobie myśle,ze tyle mnie kosztuje staranie sie o dziecko,ze chyba zrezygnuje z niej...oczywiscie jest partia cwiczen dla kobiet w ciązy,ale raczej nalezy to rozważyc ...
    POZDRAWIAM i duzo siły w staraniach

  10. #10
    Junior Member
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    7
    Ja też jestem wielką fanką i miłośniczką różnego rodzaju sportów, ale podczas ciąży trzymam się od siłowni z daleka. Głównie z tego samego powodu, po prostu mam świadomość tego jak bardzo staraliśmy się żeby zajść w ciążę i gdyby tylko stało się coś złego miałabym do siebie pretensje i obwiniałabym się o to że to wina nadmiernego wysiłku. Dlatego siłownię omijam z daleka. Oczywiście mam zestaw ćwiczeń który mogą wykonywać kobiety w ciąży a nawet są one wskazane, ale wykonuję je praktycznie bez wychodzenia z domu kiedy tylko mam wolną chwilę

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •