Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 45

Wątek: Czy to może być poważny problem, że nie mogę przybrać na masie??

  1. #11
    tak na wszelki wypadek, gdyby komuś nie wystarczaly logiczne argumenty dolączylam swoją fotkę

  2. #12
    Cytat Zamieszczone przez AgulinaWawa
    Odpowiedz mi jedno ważne pytanie: dlaczego żaden nasz czołowy kulturysta czy kulturystka nie biega?
    tylko na forum fita napisalem juz w jakis 50-100 postach aby nie biegac jesli komus zalezy na miesniach...

    ba nawet jesli ktos chce redukowac tylko tkanke tluszczowa proponuje zaczac od aerobow na znacznie nizszym tetnie ...

    p.s. oby wiecej takich postow!!

    pzdr!

  3. #13
    Cytat Zamieszczone przez djwally
    ps. proszę oświeć nas wszystkich czemu to kulturyści nie biegają - ja chętnie się tego dowiem.
    Dystans jest sprawa dtrugorzędna. To co spalamy decyduje tetno oraz czas. W przedziale do 70-75 % HR max spalamy przez pierwsze 20-30 minut glikogen zmagazynowany w watrobie i miesniach a pozniej tluszcz. Przy intensywniejszych wysilkach narazamy sie na strate miesnia.
    Rozpoczynając bieg korzystamy z zapasów glikogenu w miesniach oraz watrobie. Jesli zalezy nam na spaleniu tluszczu wybieramy bieg wolny w tempie nie przekraczajacym jak napisalem 70-75 % max HR. Tylko wtedy po 20-30 minutach biegu nas organizm uwalniał bedzie energie z WKT. Problem w tym ze do lipolizy koniecnzy jest glikogen i niskie stezenie kwasu mlekowego. A im szybszy bieg tym oczywiscie produkcja kwasu mlekowego wieksza a tym samym nastepuje blokada przemian tłuszczowych. Biegajac wiec w zbyt wysokim tepie uszczuplamy zapasy glikogenu narazajac sie tym samym na to ze nasze wlokna miesniowe na drodze glikolizy te straty uzupelnia. To jednak nie jedyny problem. Przy czestych biegach tego typu, Twoje białe włókna mięśniowe przejmują charakter czerwonych, znacznie tym samym zmniejszając swoją objętość.
    Tetno podczas treningu silowego wzrasta podczas serii cwiczen do 80-85 % HR max i w zaleznosci od wytrenowania i dl. przerw spada do 40-50 % podczas odpoczynków. Ciągłe korzystanie z WKT jest wiec niemozliwe, chyba że na diecie tłuszczowej. Trening silowy nie jest jednak bez zanczenia. Wywołując palenie ćwiczonego mięśnia,zwiekszamy temp. tych okolic naszego ciała. To pozwala wykorzystywać tłuszcz zapasowy nie tylko podczas treningu ale takze dlugo po jego zakonczeniu.
    Optymalne tetno do spalania tluszczu to 60% HR max, wtedy po pol godziny cwiczen tluszcz zapasowy jest zrodlem 60 % energi. jest mozliwe osiagniecie nawet 80 % jednak taki poziom mozemy osiagnac dopiero po 2 godzinach ciaglego wysiłku. Normalnie spalamy glikogen krazacy w krwi naszego organizmu, wartosc potrzebnej energi jednak w spoczynku jest bardzo niewielka.
    Glikogenu starcza na okolo 70 minut (najlepszym - Korzeniowskiemu 80 minut) bardzo intensywnego wysiłku. My, stosujac malo intensywne aeroby nie musimy sie o to martwic.

    pozdrawiam!

  4. #14
    To już taka moja prywatna uwaga do Werycha: wieloletnia praktyka w klubie i na scenie nauczyla mnie, aby swoją wiedzę przekazywać ludziom w najprostszy z możliwych sposobów. 95% ćwiczących nie rozumie języka naukowego. Oni chcą po prostu konkretnej odpowiedzi tak lub nie na zadane pytanie. Gdy zaczynalam tlumaczyć dlaczego trzeba robić tak czy inaczej widzialam przerażenie w oczach, a potem zniechęcenie.

    Stąd teraz podaję tylko praktyczne wskazówki, co należy robić a czego nie i już nie tlumaczę dlaczego wlaśnie tak.

    Gdy zaczynają ćwiczyć prawidlowo technicznie, zgodnie z podanymi przeze mnie wskazówkami i czują potem poprawę po prostu dziękują. Czasami nawet glupie przestawienie skrętu dloni potrafi dużo zmienić.

    W większości klubów nie ma możliwości sprawdzenia tętna i wszystkiego co z tym związane. Wtedy należy ćwiczącym podawać ilość obrotów jednej nogi na minutę, aby uzyskac prawidlowe tempo.

    Po prostu do tematu trzeba podchodzić życiowo, wypracować sobie autorytet i przekazywac praktyczne wskazówki, a sukces przyjdzie sam :lol:

  5. #15
    trudno sie z Toba nie zgodzic


    dla latwo zniechecajacych sie:
    tetno 65-75% cardio max = lekkie problemy z plynna wymowa

    pzdr!

  6. #16
    Senior Member
    Dołączył
    Sep 2004
    Posty
    2,506
    Agnieszko witaj :!: Jak fajnie Cie tu widziec :!:
    Zgadzam sie w 100% z tym, co napisalas na temat przekazywania swojej wiedzy- konkretne odpowiedzi to podstawa, udzielone prostym, zrozumialym jezykiem, artykuly, wywody i teoretyczne podstawy niepotrzebne sa ludziom, ktorzy oczekuja odpowiedzi na swoje pytania.

    Zostan z nami jak najdluzej lub chociaz wpadaj czesto
    Bardzo brakuje tutaj takich osob jak Ty!
    Przy okazji- gratuluje sukcesow

  7. #17
    Amko nie gadaj ze wierzysz slepo w to kto cos napisal :roll:

    zdecydowanie lepiej jest znac:
    - zrodlo
    - metodyke
    - wyniki
    - wnioski

    pzdr!!

  8. #18
    Senior Member
    Dołączył
    Sep 2004
    Posty
    2,506
    Werych,alez to nic pod twoim adresem- oczywiscie,ze nie, choc pewnym osobom jestem sklonna przypisac wieksza wiarygodnosc niz innym
    Ale nie to mialam na mysli- chodzi mi o METODE, SPOSOB przekazywania wiedzy- jasny, klarowny,bezposredni, zrozumialy dla pytajacego, nie kazdy to potrafi

  9. #19
    Cytat Zamieszczone przez AgulinaWawa
    Dorzucenie do treningu na siłowni innego typu wysiłku powoduje zatrzymanie bodźców wzrostowych.

    Aby trening aerobowy byl skuteczny w spalaniu tkanki tluszczowej należy co pewien czas (indywidualny dla każdej osoby) "dokręcać obciążenie" oraz utrzymywać stałe tempo. Dlatego przed zawodami kulturyści najczęściej jeżdżą na rowerze stacjonarnym, na regulowanych stepperach bądź na bieżniach z opcją podnoszenia platformy.

    W razie niejasności proszę pytać dalej...
    Chcesz powiedzieć, że jak po treningu ukierunkowanym na przyrost masy mięśniowej wejdę na cross trainer - rower eliptyczny na 45-60 min, utrzymując intensywność na poziomie 65-75% HRmax to cały trening szlak trafi :?: Bo wnioskuję z tego, że podczas okresu budowania masy mięśniowej czy chcesz czy nie wydolność tlenowa spada bo nie możesz jej trenować - czy może się mylę :?:

  10. #20
    Nie, nie chcę tak powiedzieć, ale nikt na treningu masowym nie robi godzinnych aerobów. To jest wlaśnie absurd !!

    Każde odchudzanie odbywa się kosztem mięśni (nawet u czołowych zawodników, uprzedzając twoje pytanie). Sztuką jest zrobienie tego, aby strata była jak najmniejsza.

    Trening aerobowy w zakresie czasowym 45-60 min. służy przede wszystkim do spalania tkanki tluszczowej (co automatycznie powoduje pewne starty mięśniowe). Dlatego nikt w treningu na masę nie stosuje tak intensywnych aerobów, spokojnie wystarczy 30 minut. Aby w treningu masowym nie zlapać zbędnego tluszczu należy po prostu rozsądnie się odżywiać, a nie niszczyć efekty treningu masowego na aerobach.

    I powtórzę to co u mnie w klubie jest wkładane do głowy każdemu młodemu juz od pierwszego treningu: nie można jednocześnie robić masę, odchudzać się i robić siłę.

    Każdy z tych elementów uzyskuje się innymi bodźcami, więc próba robienia tego wszystkiego na raz kończy się po prostu fiaskiem.

    DJWally: nie wiem czy zwrócileś uwagę na początek tego postu. Chlopak pytal się czy uprawiając inne dyscypliny będzie mial problemy ze zrobieniem masy. I tego glównie dotyczy caly ten mój wywód. Tak, będzie mial bardzo duże.

    Aga

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. Elo :)
    Przez Szefowaa w dziale Przywitanie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 11:25
  2. Trener Personalny - Szczecin ( szukam pracy )
    Przez FILIP195 w dziale Szukam pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 11:33
  3. WARSZTATY ASHTANGA YOGI i ACRO YOGI
    Przez akademia w dziale Wydarzenia, Konwencje i Szkolenia
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-10-2010, 14:07
  4. Wiedza żywieniowa - czym jest?
    Przez JaJAN w dziale Odżywianie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-07-2010, 14:54
  5. saska dance studio w Warszawie
    Przez gosia83 w dziale Strefa klubowicza
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-07-2010, 17:25

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •