fit.pl mobile logo

Wysokobiałkowe śniadania chronią przed podjadaniem

Śniadanie wysokie w proteiny, jak np. jajka, mogą być pomocne w utrzymaniu szczupłej sylwetki i powstrzymać nas od podjadania nocą – twierdzą eksperci 

Naukowcy z Uniwersytetu Missouri odkryli, że śniadanie bogate w proteiny znacząco polepsza kontrolę nad apetytem i redukuje ilość niezdrowych, bogatych w tłuszcz czy cukier przekąsek zjadanych wieczorem. Tymczasem statystyki podają, że aż 60 procent Amerykanów pomija śniadanie całkowicie.

Heather Leidy, z Department od Nutrition and Excercise Physiology, twierdzi, że spożywanie odpowiednich śniadań może być pewnym rozwiązaniem dla epidemii otyłości w Stanach Zjednoczonych, gdzie obecnie 25 milionów dorosłych ludzi jest otyłych, albo ma nadwagę. W przeprowadzanym badaniu 20 kobiet otyłych bądź z nadwagą w wieku 18-20 lat, albo pomijały śniadania, albo zjadały wysokobiałkowe śniadania składające się z jaj, chudego wołowego mięsa, albo zjadały śniadania o normalnej zawartości białka (np. Zboża). Wartość energetyczna śniadań wynosiła zawsze 350 kalorii. Oprócz wypełniania kwestionariuszy, uczestniczki badania miały także pobieraną krew w ciągu dnia. Przed kolacją zaś mózgi uczestniczek były skanowane rezonansem magnetycznym (fMRI), aby prześledzić sygnały w mózgu odpowiedzialne za motywacje, system nagradzania i nawyki żywieniowe.

Okazało się, że spożywanie wysokobiałkowych śniadań prowadziło do dłuższego uczucia sytości, oraz zmniejszenia aktywności mózgu w części odpowiedzialnej za kontrolę głodu. Takie śniadanie redukowało także ryzyko spożywania wysokokalorycznych przekąsek wieczorem (w porównaniu do pomijania śniadania, bądź spożywania śniadania o normalnej zawartości białka). Stąd wniosek naukowców, że spożywanie wysokobiałkowych śniadań, może być strategią przeciw epidemii otyłości. Kolejne badania przeprowadzane pod okiem Heather Leidy mają wykazać, czy regularne konsumowanie wysokobiałkowych śniadań wpływa na masę ciała młodych ludzi.

Artykuł z opisem badań został opublikowany w The American Journal of Clinical Nutrition.


Źródło: dailymail.co.uk

Beata Mąkolska

www.wellness.fit.pl

 



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl