fit.pl mobile logo

Dziecko mobilizuje do sportu

Aż 60 proc. rodziców dzieci w wieku szkolnym, badanych na zlecenie Santander Consumer Banku deklaruje, że regularnie angażuje się ze swoimi pociechami w jakąś formę aktywności fizycznej. Jak pokazuje raport „Polaków portfel własny: aktywna rodzina”, zdecydowana większość rodziców ma świadomość, jak ważną rolę pełni aktywność fizyczna w prawidłowym rozwoju dziecka (prawie 90 proc.). Jazda na rowerze, pływanie i nordic walking – to dyscypliny sportu najczęściej wybierane przez rodziców. Marsze z kijami są idealną formą ruchu dla 30 proc. badanych. Pod tym względem nordic walking zdeklasował siłownię i zajęcia fitness.

Według danych Eurobarometr dotyczących aktywności fizycznej Europejczyków ponad dwie trzecie Polaków w ogóle nie uprawia sportu (71 proc.)1. Jednak kiedy Santander Consumer Bank zapytał rodziców dzieci w wieku szkolnym (między 7 a 18 lat) o to, czy i jak często uprawiają jakiś sport, aż 60 proc. potwierdziło, że podejmuje aktywność fizyczną ze swoją pociechą przynajmniej raz w tygodniu, z czego 7 proc. deklaruje, że ćwiczy wspólnie codziennie lub prawie codziennie.

Ulubioną dyscypliną rodziców jest jazda na rowerze. Wysoko plasują się również pływanie oraz nordic walking. Aż dla jednej trzeciej idealną formą aktywności są marsze z kijkami. Pod tym względem nordic walking zdeklasował siłownię (14 proc. wskazań) i zajęcia fitness (11 proc.). Nordic walking szczególnie upodobały sobie mamy – wskazało go 41 proc. badanych pań, w porównaniu do 25 proc. mężczyzn. Częściej wybierali go też najmłodsi badani, bo aż 78 proc. grupy wiekowej 18-24 lata. Do lamusa przechodzi zatem stereotyp marszy z kijami jako aktywności do osób starszych. W sumie wśród badanych rodziców ponad jedna czwarta miała okazję spróbować nordic walking, a prawie 15 proc. uprawiało go kilkakrotnie.

– W ubiegłym roku w bezpłatnych treningach nordic walking organizowanych w ramach Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku w całej Polsce wzięło udział prawie 36 tys. osób. Mamy zatem nadzieję, że w wyraźny sposób udaje nam się przyczynić do popularyzacji tej dyscypliny w kraju – mówi Joanna Ożóg, koordynator Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku.

Co ciekawe, w uprawianiu sportu nie przeszkadza rodzicom aktywność zawodowa. Większe znaczenie ma postępujący wiek. – Najbardziej aktywne są te rodziny, w których wiek rodzica nie przekracza 30 lat – mówi Adam Piwek z Santander Consumer Banku – Aż 68 proc. badanych w wieku 25-29 lat uprawia sport codziennie. Z kolei prawie trzy czwarte rodziców w wieku 60-69 lat nie znajduje motywacji do aktywności fizycznej. W większym stopniu problem braku aktywności dotyczy mężczyzn – 29 proc. ojców zupełnie rezygnuje ze sportu, niezależnie od wieku. Na motywację do wspólnego ćwiczenia ma także wpływ wiek dziecka – najczęściej wspólny wysiłek deklarują rodzice, których pociechy mają od 6 do 9 lat. Najrzadziej ćwiczymy z nastolatkami powyżej szesnastego roku życia.

SPORT W ŻYCIU DZIECKA

Zdecydowana większość – bo aż 65 proc. rodziców wie, jak ważne jest, aby ich pociechy były aktywne. Świadomość ta rośnie wraz z poziomem wykształcenia i uzyskiwanym dochodem.

Spośród korzyści, jakie niesie aktywność fizyczna dla dziecka, rodzice najbardziej doceniają rozwój fizyczny oraz przeciwdziałanie otyłości. Doceniają też fakt, że aktywność fizyczna wpływa na prawidłowy rozwój mózgu. Ta zależność częściej wskazywana jest przez mężczyzn (17 proc.) niż kobiety (5 proc.). Panie bardziej zwracają uwagę na zapobieganie chorobom – 14 proc. z nich wskazuje właśnie na tę korzyść (dla porównania, tylko 2 proc. mężczyzn). – Prawie połowa ankietowanych deklaruje, że ich pociechy w swoim wolnym czasie bardzo chętnie ćwiczą samodzielnie lub z rówieśnikami. Ponad 40 proc. twierdzi, że dzieci angażują się w zorganizowane zajęcia sportowe typu SKS – dodaje Adam Piwek z Santander Consumer Banku, organizującego Akademię Zdrowia z bezpłatnymi treningami nordic walking w ponad 30 polskich miejscowościach.

Jakie dyscypliny uważamy za najlepsze dla naszych dzieci? Rodzice wskazywali te sporty, które sami chętnie uprawiają. Wygrywają więc pływanie i jazda na rowerze, ale też sporty drużynowe. Kolejne miejsca w rankingu sportów korzystnych dla dzieci zajęły jazda na rolkach, taniec oraz wędrówki i piesze wycieczki.

Badanie na potrzeby raportu Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Aktywna Rodzina” wykonał Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w czerwcu 2019 roku, na próbie rodziców posiadających dzieci w wieku szkolnym (od 7 do 18 lat). Badanie zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI). N=500.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl