Raport branży fitness 2023: Kluczowe Trendy i Statystyki

Branża fitness stale dynamicznie się rozwija. Wynika to z rosnącego w społeczeństwie zapotrzebowania na dbałość o zdrowie i sprawność. Rokowania dla przedsiębiorców są obiecujące. W tym artykule przedstawimy Kluczowe trendy i statystyki napędzające branżę fitness w 2023 r.
2023-11-07 00:00
Udostępnij
Raport branży fitness 2023: Kluczowe Trendy i Statystyki

Pomimo stałego wzrostu w ciągu ostatniej dekady, z prawie 30% wzrostem w latach 2009-2019, branża fitness stanęła przed wyzwaniami związanymi z globalną pandemią.

• W 2019 r. globalne przychody branży wyniosły 96,7 mld USD na całym świecie. Istniało ponad 205 000 klubów z ponad 184,6 milionami członków (IHRSA).
• Według European Health & Fitness Market Report 2023, w Europie przychody branży wyniosły 28 miliardów euro, a 63,1 miliona członków uczęszczało do ponad 63 830 klubów.
• Nowy raport Deloitte wykazał, że całkowity wpływ rynku zdrowia i dobrego samopoczucia na całym świecie osiągnął obecnie 91,22 miliarda dolarów.

Jakie są kluczowe czynniki stojące za rozwojem branży fitness?

Jednym z zauważalnych trendów w branży fitness jest coraz większa integracja technologii i innowacji cyfrowych. Aplikacje do fitnessu, noszone urządzenia oraz platformy fitness online zrewolucjonizowały sposób, w jaki ludzie angażują się w aktywność fizyczną i zdrowotną. Dostępność i wygoda oferowane przez rozwiązania cyfrowe otworzyły nowe możliwości dla osób chcących uczestniczyć w treningach, korzystać z profesjonalnych porad i śledzić swoje postępy, niezależnie od ich lokalizacji czy ograniczeń czasowych.

Ponadto, pandemia COVID-19 działała jako katalizator cyfrowej transformacji branży, ponieważ lockdowny i środki dystansu społecznego zmusiły entuzjastów fitnessu do szukania alternatywnych sposobów na aktywne i zaangażowane utrzymanie swoich rutyn treningowych. Wirtualne zajęcia fitness, transmisje treningów na żywo oraz treści fitness na żądanie zyskały ogromną popularność, a dostawcy usług fitness szybko dostosowali się do oferowania usług online.

Branża fitness przyjmuje również różnorodne metody ćwiczeń i specjalistyczne podejścia treningowe, aby zaspokoić zróżnicowane preferencje osób. Od tradycyjnych treningów na siłowni i zajęć grupowych po jogę, pilates, fitness oparty na tańcu i aktywności na świeżym powietrzu, istnieje wiele opcji do wyboru w zależności od zainteresowań, celów fitnessowych i osobistych preferencji.

Co więcej, w branży obserwuje się rosnący nacisk na holistyczne samopoczucie, ze zwiększonym skupieniem na zdrowiu psychicznym, uważności i ogólnym dobrostanie. Centra i studia fitness włączają usługi takie jak medytacja, treningi uważności i coaching wellness, aby zaspokoić holistyczne potrzeby swoich klientów. Ta zmiana rozpoznaje, że kondycja fizyczna jest powiązana z dobrem psychicznym i emocjonalnym.

TOP 23 statystyki branży fitness, które musisz znać

1. Millenialsi są uważani za "pokolenie wellness", przy czym 79% Amerykanów w wieku 26-40 lat uznaje zdrowie za najważniejszą rzecz w ich życiu, zaraz po rodzinie. Z tego powodu millenialsi przyciągnęli uwagę butikowych studiów, twórców urządzeń noszonych oraz producentów sprzętu. (Sanford)

2. Prognozowany współczynnik CAGR branży fitness między 2021 a 2026 rokiem wynosi 7,21%. Ponieważ kraje znoszą surowe ograniczenia wywołane przez pandemię, branża fitness wraca na nogi. (Mordor Inteligence)

3. Zgodnie z danymi IHRSA, na dzień 1 lipca 2021 roku, 22% siłowni i studiów na stałe zamknęło swoje drzwi. Ta liczba jest prawdopodobnie znacznie wyższa teraz, gdy pandemia trwała do końca 2021 roku, co równa się milionom utraconych miejsc pracy i miliardom strat w przychodach. (IHRSA)

4. Po pandemii liczba klubów na świecie zmniejszyła się do około 200 000, obsługując 184 miliony klubowiczów. To spadek z 205 000 w roku 2019. Jednakże, te dane dotyczą tylko klubów zdrowotnych, więc nie uwzględniają butikowych studiów, obiektów rekreacyjnych wspólnotowych, ani siłowni znajdujących się w innych miejscach, takich jak hotele. (Wellness Creative)

5. 44% pracowników branży fitness straciło pracę w 2020 roku. Te statystyki branży fitness są niefortunne, a liczba pracowników branży spadła z 3,2 miliona do 1,8 miliona. Miało to wpływ także na właścicieli małych firm. (IHRSA)

6. Region Azji i Pacyfiku (APAC) ma odnotować najwyższy wzrost (CAGR na poziomie 8,1%) na rynku sprzętu fitness do 2030 roku. Ta statystyka podkreśla ogromny potencjał regionu Azji i Pacyfiku na rynku sprzętu fitness. (DataBridge)

7. Inflacja znacząco przyspieszyła w całej UE w 2022 roku. Dobra i usługi sportowe nie były wyjątkiem. W 2022 roku ceny sprzętu sportowego, kempingowego i do aktywności na świeżym powietrzu wzrosły znacznie szybciej niż w poprzednich latach, przy rocznej stopie zmiany na poziomie 3,8%, o 2,5 punktu procentowego wyższej niż rok wcześniej. (Eurostat)

8. W 2021 roku 1,37 miliona osób było zatrudnionych w sektorze sportowym w UE, co stanowi 0,7% całkowitego zatrudnienia. Na poziomie UE liczba osób pracujących w sporcie w UE odzyskała poziom sprzed spadku w czasie szczytu blokad związanych z pandemią COVID-19 (1,37 miliona pracowników w 2019 roku; 1,31 w 2020 roku). (Eurostat)

9.Millenialsi częściej korzystają z aplikacji fitness niż inne grupy wiekowe, przy czym kobiety używają ich dwa razy częściej niż mężczyźni. 46% pragnie jak najwięcej mierzalnych danych na temat swojego zdrowia, a 54% prawdopodobnie kupi urządzenie analizujące ciało. (Statista)

10. Globalny rynek studiów pilates i jogi ma rosnąć w tempie CAGR 10% od 2021 do 2028 roku. Ta statystyka jest świadectwem rosnącej popularności studiów pilates i jogi na całym świecie, co wskazuje, że globalny przemysł fitness jest w fazie wzrostu. (ResearchDive)

11. Amsterdam został okrzyknięty najbardziej fit miastem świata. Miasto może poszczycić się największą liczbą osób dojeżdżających do pracy na rowerze, blisko 46%, oraz dużą liczbą entuzjastów siłowni, blisko 17,5% populacji. (Helsinki Times)

12. Norwegia i Szwecja mogą pochwalić się najwyższym odsetkiem zagorzałych bywalców siłowni na świecie, z 22% odpowiednio w obu populacjach regularnie uczęszczających na siłownie. Tuż za nimi znajdują się Stany Zjednoczone, z 21,20% populacji regularnie odwiedzającej siłownie. (Helsinki Times)

13. Jeśli chodzi o liczbę członków siłowni, to prowadzą Stany Zjednoczone, Niemcy i Wielka Brytania, z odpowiednio 64,10 miliona, 11,66 miliona i 10,39 miliona członków. Te kraje również zanotowały najwyższe przychody w branży siłowni w 2019 roku, jak podaje RunRepeat. Stany Zjednoczone zajęły czołowe miejsce z imponującymi przychodami wynoszącymi 35,03 miliarda dolarów, podczas gdy Niemcy i Wielka Brytania wygenerowały około 6,17 miliarda dolarów każdy. (RunRepeat)

14. Wydatki rządowe na rekreację i sport na mieszkańca były powyżej 200 euro w sześciu państwach członkowskich UE w 2018 roku: Luksemburg (500 euro na mieszkańca), Szwecja (254 euro), Finlandia (226 euro), Francja (204 euro), Holandia (202 euro) i Dania (201 euro). W przeciwieństwie do tego, najniższe wydatki na rekreację i sport na mieszkańca odnotowano w Bułgarii (11 euro), Rumunii (30 euro) oraz na Słowacji (31 euro), za nimi Litwa (35 euro) i Chorwacja (39 euro). (Eurostat).

15. 38% Europejczyków uprawia sport lub ćwiczy przynajmniej raz w tygodniu lub częściej, podczas gdy 17% ćwiczy rzadziej niż raz w tygodniu. Do 45% Europejczyków nigdy nie ćwiczy ani nie uczestniczy w aktywności fizycznej. (Komisja Europejska)

16. W typowym tygodniu zaledwie 20% populacji UE ćwiczyło do 2,5 godziny, 14% od 2,5 do 5 godzin, a 18% przez 5 godzin lub dłużej. (Komisja Europejska)

17. Wśród klubowiczów, którzy aktywnie korzystają ze swojego członkostwa, 63,3% chodzi na siłownię przynajmniej dwa razy w tygodniu, podczas gdy 16,34% chodzi na siłownię przynajmniej raz w tygodniu. (Finder)

18. 12% wszystkich nowych członkostw na siłowniach zostaje wykupionych w styczniu. (IHRSA, 2020)

19. Większość siłowni traci 50% nowych członków w ciągu 6 miesięcy. (IHRSA, 2020)

20. 8% mężczyzn i 14% kobiet rezygnuje z członkostwa po roku. (CouponCabin)

21. Zachowanie klubowiczów zaczyna się od procesu wprowadzenia. 87% członków, którzy doświadczyli pozytywnego procesu wprowadzenia, nadal pozostawało aktywnych po 6 miesiącach. (IHRSA)

22. Średnia długość członkostwa na siłowni wynosi około 4,7 roku. (Statista)

23. Powody, dla których klubowicze kontynuują swoje członkostwo: 50% lubi lokalizację siłowni do której uczęszcza, 45% otrzymało pozytywną interakcję z personelem siłowni, a 38% podoba się wyposażenie. (IHRSA)

Źródło: Tłumaczenie części artykułu firmy Perfectgym
https://www.perfectgym.com/en/blog/business/fitness-industry-statistics-trends