fit.pl mobile logo

Magia koloru w makijażu

Nasze skarby często lubimy zatrzymywać jedynie dla siebie – nie uniknąłem tego i ja. Z czasem jednak zrozumiałem, iż największym szczęściem jest możliwość dzielenia się z innymi – choćby nawet wiedzą lub doświadczeniem
Toteż już dzisiaj chcę zabrać Was w magiczną podróż do krainy piękna i koloru. Zapraszam Państwa do lektury naszego nowego cyklu artykułów. Poświęcony on będzie definicji piękna, a więc makijażom. Dzisiaj – tytułem wprowadzenia Państwa w temat – pozwolę sobie na dawkę ekspresji – której każdy z nas powinien poszukiwać na co dzień.

Życie w ciągłym biegu – to chleb powszedni współczesnej kobiety nastawionej na sukces zawodowy. Pobudka o szóstej rano, szybka kawa, i codzienne sprawunki – to przykładowy plan dnia wielu z Was. Nie możemy się zatrzymać, stanąć w miejscu, a już na pewno spojrzeć za siebie. Praca, stres i ciągły bieg odsuwa nas od prostych przyjemności, a więc od odczuwania szczęścia, od uśmiechu na twarzy – a to dziwne, bo tak niewiele trzeba, aby ten uśmiech się pojawił.

W makijażu zawsze fascynował mnie fakt, że jego definicja przeistacza się w czyn. Często powtarzam i powtarzał będę jeszcze długo, że makijaż ma za zadanie wnieść kolor w nasze codzienne, szare życie. Kolor bowiem, który jest nieodzownym elementem makijażu – ma ogromny wpływ na funkcjonowanie organizmu człowieka. Niektórzy naukowcy już dzisiaj twierdzą i są w tym bardzo przekonujący, że oddziaływanie poszczególnych barw może nawet leczyć, np. leczyć mogą barwne impulsy świetlne. Barwa wpływa na funkcjonowanie ludzi i ich reakcję na środowisko zewnętrzne, a więc – stosując barwne makijaże, możemy poprawić sobie humor, a ponadto lub przede wszystkim wpłynąć na ludzi przebywających w naszym towarzystwie. I tu właśnie makijaż wyprzedza swoją definicję – bo upiększa nie tylko nas, ale upiększa świat również innym i niesie nutkę przyjemności.

Według naukowców, a wierzę im całkowicie w tej kwestii, obcowanie z odpowiednio dobranym kolorem, może wpływać na nasze zdrowie, ale przede wszystkim samopoczucie. Przed nami chłodny okres roku, który skłania do refleksji, a na pewno przyczyni się do gorszej kondycji psychicznej.

Dlaczego więc nie zastosować terapii kolorem w makijażu?

Aby dowiedzieć się w jakich barwach na powiece będziesz czuła się dobrze – poszukaj inspiracji: przejrzyj albumy oraz kartki z wycieczek, poznaj swoje pasje oraz co tak naprawdę ma na Ciebie dobry wpływ. To wszystko poskładaj w jedną całość i zaprojektuj swój własny image. Ten zabieg zaowocuje zwiększoną akceptacją siebie, co w efekcie pozwoli Ci osiągać większe sukcesy w życiu.

Przystępując do wykonania makijażu, ja również najpierw poznałem naszą modelkę – Justynę, przeprowadziłem z nią wywiad: dowiedziałem się co ją przeraża, a co bawi, rzuciłem okiem na jej typ urody i dodałem od siebie nutkę kreatywności – już wtedy wiedziałem, że świetnie poczuje się w rajskim makijażu, który osłodzi jej chłodniejsze dni. Udało się, sesja zdjęciowa przyćmiła nasze oczekiwania, a Justyna w roli modelki wypadła świetnie. Była pewna siebie, a kolory użyte w makijażu zdradziły jej prawdziwą osobowość, jej uśmiech jest w pełni naturalny. Uśmiech nie schodził również z ust ekipy technicznej pracującej przy sesji, a to oznacza, że udowodniliśmy słuszność powyższej teorii koloru!

Rajski ptak w trzech punktach.

• Podkład powinien również chronić. Na rynku dostępne są już produkty profesjonalne, wzbogacone o wiele witamin, sięgaj po nie, gdyż profilaktyka w kosmetyce to podstawa.
• Róż nakładaj tylko jeden raz, dokładanie kolejnych warstw może wywołać plamy, uzyskasz wówczas efekt odwrotny do zamierzonego. Cera powinna wyglądać świeżo.
• Żółty i zieleń to duet doskonały, a jeżeli dodamy do tego morską bryzę w postaci błękitu, osiągniemy oszałamiający efekt! Górną powiekę w całości pokryj żółtym cieniem. Na tym gruncie możesz stworzyć bajeczne motywy z zielenią, żółcień wspomoże cieniowanie zieleni, uzyskasz dzięki temu całą gamę barw pośrednich. Dolną powiekę zaakcentuj błękitem. Na koniec wzdłuż dolnej oraz górnej powieki poprowadź eyeliner, rozetrzyj go przy pomocy czarnego cienia w kamieniu – oczy nabiorą ostrości, a spojrzenie intensywności.


Dominik Ćwiklik
Charakteryzator filmowy, specjalizujący się w makijażu.

fot. Tomasz  Wilczkiewicz


Źródło:
http://solarium.net.pl/
"SOLARIUM & Fitness" nr 3/2011, str. 62-63
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl