fit.pl mobile logo

Coroczny bilans zysków i strat...

Koniec roku to dla wielu z nas czas podsumowań – jak minął nam ten rok?; co osiągnąłem?; co udało mi się zrobić?. To także powitanie nowego – Nowy Rok, nowe obietnice, nowe plany, nowe marzenia. Jak zatem wejść w Nowy Rok nie mając na butach kurzu niezrealizowanych obietnic z mijającego roku?  
Bilans zysków i strat

Warto przeprowadzić własny bilans zysków i strat, bilans sukcesów i porażek. Nie potrzebujesz do tego ani kartki, ani komputera, chociaż niewykluczone, że zdecydujesz się przeprowadzić swoistą inwentaryzację osiągnięć na piśmie. Zastanów się, co w tym roku ci się udało, jakie odniosłaś sukcesy? Nie muszą to być jedynie sukcesy przez wielkie „S” - sukcesem dla osoby nieśmiałej będzie przełamanie się i zabranie publicznie głosu na naradzie w pracy, dla osoby leniwej – cotygodniowe wyjścia na jogę. Nie kieruj się opiniami innych, wycisz w sobie wewnętrznego krytyka, który czasem przypomina raczej ostre głosy rodziców (słyszane w dzieciństwie czy w okresie dojrzewania), niż zdrowy rozsądek. Jeżeli sukcesem jest dla ciebie zrzucenie 3 kilogramów – nie słuchaj wewnętrzego głosu, który mówi: „Tylko 3 kilogramy? Powinnaś zrzucić 10!” - odsuń od siebie te negatywne myśli i skup się na listowaniu tego, co uważasz za swój sukces. Gdy poprosiłam o podanie sukcesów jakie odniosły w tym roku moje znajome, po długiej chwili namysłu zaczęły wymieniać: rozstanie z toksycznym parnterem, poproszenie szefa o podwyżkę, odmówienie spędzenia świąt u teściów, trening toaletowy córki, ograniczenie wydatków na ubrania, jogging w każdą niedzielę od pół roku, odwaga by zwrócić sukienkę do sklepu zbyt pochopnie kupioną...

Jeżeli chodzi o porażki...

Przemyśl także to co ci się nie udało, co ty sama uważasz za porażkę. Nie chodzi o to abyś pogrążyła się w melancholii i skupiła na swoich wadach, a o to, byś zastanowiła się: co przeważa o tym, że uważasz to za porażkę?, na czym polegał problem?; co się takiego wydarzyło, że tak się stało?, jak możesz naprawić tą sytuację?; co możesz zrobić, aby w przyszłości  uniknąć takich sytuacji?.

Odpowiedzi na te pytania pozwolą ci nabrać siły z niepowodzeń, pozwolą ci spojrzeć na całość z perspektywą. Gdy szczerze zastanowisz się nad dwoma ostatnimi pytaniami, zyskasz też na poczuciu własnej wartości. Moja znajoma stwierdziła, że jej największą porażką tego roku jest trwanie w obecnej pracy, którą uważa za „beznadziejną”. Warto zastanowić się w takiej sytuacji co sprawia, że uważamy pracę za „beznadziejną”? Jakie czynniki, jakie elementy? Ta wiedza da nam podstawę by zrobić z tym coś więcej – „beznadziejna” dla jednej osoby będzie oznaczać bowiem „niskopłatna”, dla innej „nudna”, dla jeszcze innej „poniżej moich kwalifikacji”. Tutaj pojawia się wyzwanie, dzięki któremu to co dziś (czy też w tym roku) uznałaś za porażkę, w przyszłym możesz uznasz za sukces – ponieważ od ciebie będzie zależeć co zrobisz z tym dalej.

Bardzo ważna rzecz: oddziel swoje porażki, czy niepowodzenia, od niepowodzeń innych ludzi. Nie traktuj jako osobistą porażkę tego, że twój mąż stracił pracę. W takiej sytuacji lepiej zapytać siebie (i jego) np. w jaki sposób mogę mu zaoferować wsparcie? Co jeszcze mogę dla niego zrobić?

Także przy rocznym podsumowaniu traktujmy sukcesy jako nasz kapitał dzięki którym wchodzimi silnejsze, mądrzejsze, pewniejsze siebie w Nowy Rok. Porażki czy też niepowodzenia traktujmy jako lekcję, dzięki którym możemy poznać siebie, nasze wybory, motywy, przekonania i ograniczenia, które zwiększając naszą świadomość własnych zachowań mogą paradoksalnie przyczynić się do odniesienia jeszcze większej ilości sukcesów w przyszłym roku.

Czego gorąco wam życzę!

Beata Mąkolska

www.wellness.fit.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl