fit.pl mobile logo


Lifestyle - Coaching

Wellness to stan równowagi ciała, umysłu i ducha, który w dzisiejszych zabieganych czasach nie jest łatwy do osiągnięcia. Dlatego coraz więcej osób profesjonalnie zajmuje się Lifestyle-Coachingiem

>>>Sprawdź ile możesz schudnąć. Darmowa porada dietetyczna<<<

Prasa coraz częściej rozpisuje się na temat wellnessu. Niby wszyscy znamy to pojęcie, a jednak mamy problem z dokładną definicją. A jest to nic innego, jak stan równowagi ciała, umysłu i ducha, który w dzisiejszych zabieganych czasach nie jest łatwy do osiągnięcia. Dlatego coraz więcej osób profesjonalnie zajmuje się Lifestyle-Coachingiem.

Czterogwiazdkowy hotel w austriackiej miejscowości St. Michael to prawdziwy prekursor Lifestyle-Coachingu. Oferta na zimę obfituje w różnego rodzaju atrakcje: przejażdżkę saniami, pieczenie prosiaka nad ogniskiem, treningi wytrzymałościowe przed udaniem się na stok oraz zabiegi wellness – a wszystko to pod okiem Lifestyle-Coacha.

Lifestyle-Coaching sięga także do medycyny. Pomiar masy ciała (Body Mass Index), tomografia, sprawdzenie wydolności układu krążenia oraz wiele innych badań pozwalają na dokładną ocenę stanu zdrowia klienta, co umożliwia modyfikację jego stylu życia.
Modyfikacja? Czym jest więc Lifestyle-Coaching? Doznaniami, wypoczynkiem, sportem, masażem a może jest związany z dbaniem o zdrowie? Odpowiedź jest prosta: jest to zbiór działań zmierzający do poprawy samopoczucia fizycznego oraz psychicznego danej osoby. Przyjrzyjmy się korzeniom tego coraz bardziej popularnego pojęcia.
Lifestyle made in USA
Na początku drogi ku poznaniu prawdziwego oblicza Lifestyle-Coachingu warto poznać „wynalazcę” wellnessu – dr Dawn Hillera, dyrektora zarządzającego „Accomplishing Wellness Ltd.” Firma ta otacza opieką zestresowanych menadżerów i pomaga im odzyskać wewnętrzną równowagę.
Pierwszą osobą, która odważyła się podjąć temat Lifestyle-Coachingu był dr Matthias Menschel, który sprawuje medyczny nadzór nad ośrodkiem „Menscheles Vitalresort” w Bad Sobernheim w Niemczech. Opracował on dla swoich gości specjalny program, który łączy medyczne poradnictwo, plan treningów oraz dietę.
Sukces dr. Menschela jest oparty na trzech filarach – medycynie, fitnessie/relaksie i odżywianiu. Trzech trenerów jest ze sobą w ciągłym kontakcie, dzięki czemu są w stanie poprawić jakość życia danej osoby. To, co można wpoić klientom podczas krótkiego urlopu, ma szansę funkcjonować także w zmodyfikowanej formie w klubie fitness.
 [-------]
 Lifestyle-Coaching w klubie fitness
panatta3 minPozostaje znaleźć odpowiedź na pytanie: Czy Lifestyle-Coaching ma sens w klubie fitness? Tak, ale pod warunkiem, że usługę tę doskonale się zaplanuje i wprowadzi do oferty. Niestety, małe kluby raczej nie będą mogły sobie pozwolić na wprowadzenie Lifestyle-Coachingu z prawdziwego zdarzenia, gdyż zatrudnienie odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów sporo kosztuje. Jeśli jednak mamy do czynienia z klubem prozdrowotnym, który ma zamiar rozwijać się ciągle w tym kierunku, ma on ogromną szansę na umocnienie tej pozycji dzięki Lifestyle-Coachingowi.

Planując przedsięwzięcie należy się zastanowić, jakie działania wpływają pozytywnie na życie ludzkie. Chodzi o przywrócenie równowagi między ciałem a duchem. Cele to mocne i zdrowe ciało, doskonałe samopoczucie, psychiczna stabilność i radość życia. Związane z tymi celami kompetencje można łatwo zdefiniować: medycyna, fitness, psychologia, poradnictwo żywieniowe a także ewentualnie analiza pracy zawodowej.
 Jeśli więc upatrujemy szansy dla naszego klubu w Lifestyle-Coachingu powinniśmy zatrudnić lekarza - który zajmuje się medycyną sportową, gdyż to znacznie ułatwi współpracę z pozostałymi coachami - kompetentnego trenera, psychologa, dietetyka, a także Business-Coacha. Do pełni szczęścia potrzeby jest nam jeszcze menadżer, który będzie koordynował pracę tego grona specjalistów. Niemożliwe? Ależ skąd! Wszystko jest kwestią organizacji, pozycji klubu na rynku oraz oczywiście marketingu i promocji.
Jak to się robi?
Przede wszystkim: kooperacja. Co szkodzi nam połączyć trening z poradnictwem dietetyka lekarza oraz Business-Coacha? Oczywiście nie możemy oczekiwać, że każdy klient zainteresuje się nową usługą, jest to przede wszystkim oferta ekskluzywna skierowana do pewnego grona klubowiczów. Rekomendacja klientów, pracujących z Lifestyle-Coachami to darmowa reklama, gdyż klub troszczący się o zdrowie i samopoczucie swoich bywalców zyska w oczach nawet zatwardziałego przeciwnika klubów fitness.
Od czego zacząć? Na pewno od zatrudnienia specjalistów i wspólnego opracowania koncepcji oferty. Musi przy tym wszystkim towarzyszyć chęć i radość z tworzenia czegoś nowego, co przyniesie korzyść ludziom i poprawi jakość ich życia. Powodzenie przedsięwzięcia będzie dla wszystkich najlepszą nagrodą.


Body Life 4/2008

www.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl