fit.pl mobile logo

Schudnąć do lata

Diety cud, godziny spędzone na siłowni, głodówki – to wciąż najpopularniejsze metody odchudzania. Czy skuteczne zgubienie zbędnych kilogramów jest w ogóle możliwe?



Nie ma wątpliwości, że fałdki na brzuchu lub widoczny na udach i pośladkach cellulit są zdecydowanie najmniej pożądanymi wakacyjnymi dodatkami. To niemiła pamiątka po okresie jesienno-zimowym, w którego trakcie nasza waga wzrasta nawet o 2 kg. Naturalnie wiosną chcemy się tych zbędnych kilogramów pozbyć. Sprzyja nam pogoda, zwłaszcza oddziaływanie światła, bo hamuje produkcję melatoniny, która z kolei ma wpływ na mniejsze łaknienie. Dużo prościej przychodzi nam rezygnacja z tłustych i niezdrowych posiłków, zwłaszcza, że w sklepach pojawia się coraz więcej świeżych warzyw i owoców. Bez dwóch zdań wiosna to najlepszy czas, by rozpocząć odchudzanie i jeszcze tego lata cieszyć się szczuplejszą sylwetką.

P jak plan

Już w fazie przygotowywania się do diety należy postawić sobie realny cel, który chcemy osiągnąć i małymi krokami do niego dążyć. Nie warto podnosić poprzeczki zbyt wysoko, rozpoczynać kilkutygodniowych diet opierających się na spożywaniu jednej grupy produktów (np. białka) lub polegających wyłącznie na głodówce. Co prawda działają one dość szybko, ale negatywnie wpływają na organizm i bywają niebezpieczne dla zdrowia. Poza tym po ich stosowaniu łatwo o efekt jo-jo.

Najlepszym rozwiązaniem, aby zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów jest zmiana nawyków żywieniowych, a także regularny wysiłek fizyczny. Zdrowe nawyki wpływają na naszą sylwetkę, a regularne proste ćwiczenia pomogą przyspieszyć przemianę materii, co ma znaczący wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej.

C jak częściej

Bardzo często jemy nieregularnie i sięgamy po fast foody, jedzenie w proszku oraz wysoko przetworzoną żywność. Zdecydowanie nie sprzyja to zgrabnej sylwetce. Jak temu zaradzić?

Złotą zasadą zdrowego żywienia jest spożywanie 4-6 posiłków dziennie. Lepiej jest jeść mniej, ale za to częściej niż objadać się na zapas. Zawsze warto mieć pod ręką np. owoc lub zdrowe przekąski.

Z jak zmiana

Na drodze do smukłej sylwetki stoją przede wszystkim węglowodany proste, które kryją się np. w słodyczach, białym pieczywie, białym ryżu i makaronie. Najlepiej więc będzie ograniczyć ich codzienną dawkę. Chleb zastąpić można pełnoziarnistymi waflami ryżowymi, które są chrupkie, bogate w witaminy i błonnik. Lepszy od białego ryżu będzie ten brązowy. Co prawda gotuje się go dłużej, ale za to jest bogaty w składniki odżywcze, które pozytywnie wpływają na nasz organizm. Warto sięgać też po tzw. „pożeracze tłuszczu”, które znajdziemy np. w ostrych przyprawach. Powodują one przyspieszenie metabolizmu nawet do 3 godzin od ich zjedzenia. Pamiętajmy, że posiłki wcale nie muszą obciekać tłuszczem, by były smaczne. Równie doskonale smakują dania przyrządzone na grillu lub na parze. Co więcej – mają o wiele mniej kalorii niż ich odpowiedniki smażone na głębokim oleju. Zrezygnujmy ze sztucznie słodzonych napojów! To właśnie te płyny dostarczają nam największą dawkę kalorii.

R jak ruch

W domu, w pracy, w szkole na wakacjach – ćwiczyć można wszędzie! Nie potrzebujemy wyciskania ostatnich potów na siłowni, by wyrzeźbić sylwetkę - 15 min dziennie – tyle trzeba, by pobudzić nasz organizm i przy okazji spalić kalorie. Warto skorzystać z ładnej pogody i wybrać się na rowerową przejażdżkę – w trakcie jednej godziny spalimy nawet 300 kcal! Korzystnie na kształt ud i pośladków oddziałuje spacerowanie. Wówczas pracują wszystkie dolne partie mięśni, które dodatkowo wpływają na jędrność skóry. Zapomnijmy też o słowie „winda” i zacznijmy się wspinać po schodach. Wykonując jakąkolwiek aktywność fizyczną nie pamiętamy o głodzie. Nasza uwaga skupia się wówczas na aktualnym działaniu, dzięki czemu nie podjadamy.

Bardzo istotnym czynnikiem w odchudzaniu jest sen. Udowodniono naukowo, że u osób, które na sen przeznaczały zaledwie 5 godzin na dobę podnosi się ryzyko wzrostu masy ciała o nawet 32% . Dlatego nie warto zarywać nocy i solidnie się wyspać, by rano mieć energię na zdrowe odchudzanie. Pamiętajmy, że schudnąć może każdy jeżeli tylko naprawdę będzie tego chciał.

www.odchudzanie.fit.pl
 



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl