fit.pl mobile logo

Wielka 6 trendów żywieniowych - czyli co i jak będziemy jeść w 2020 roku?

Świadomy konsumpcjonizm po raz kolejny znajdzie się w centrum trendów w przyszłym roku - konsumenci nadal będą stawiać na pierwszym miejscu własne zdrowie. To jednak nie wszystko. Jakie inne trendy dotyczące odżywania zaskoczą nas w 2020 roku? Zdradzamy poniżej

Zdrowsze cukry

Zamiast sięgać po cukier, który osłodzi danie, dlaczego nie spróbować słodkiego syropu z owoców? Syropy z granatu, kokosa, czy daktyli staną się zdrowszą alternatywą na dodanie odrobiny słodyczy do deserów a nawet polew mięsnych i marynat. Co więcej, choć już można zauważyć zmiany – niejeden producent zacznie stosować słodzik zamiast cukru i oferować będzie produkty słodzone np. stewią. Niektórzy zaś zmniejszą ilości cukru, który wkładają do swoich produktów.

Nowe rodzaje mąki

Mąka migdałowa, czy kokosowa – te nie są już dużym zaskoczeniem dla konsumentów. A co z mąką bananową? Alternatywne mąki z różnorodnych owoców i warzyw będą coraz częściej pojawiać się w przepisach, ale będzie można znaleźć je także w już gotowych produktach takich jak tortilla, pączki, czy innych daniach, do produkcji których można użyć tego składnika.

Jeszcze mniej mięsa

Bez względu na to, czy będzie to bezmięsny burger, czy wegańska kiełbasa, rok 2020 będzie rokiem roślinnych alternatyw mięsnych. Chociaż od kilku lat jest to dosyć mocny trend - w zbliżającym się roku będzie odgrywać jeszcze większą rolę, a producenci zaczną oferować szerszą gamę bezmięsnych zamienników. Według raportu agencji IQS już teraz 43% Polaków deklaruje, że nie je w ogóle lub stara się ograniczać jedzenie mięsa. Fleksitarianizm - czyli dieta polegająca na spożywaniu ograniczonej liczby posiłków mięsnych stanie się bardziej popularna.

Przemyślane przekąski

Zamiast mało wartościowych przekąsek konsumenci bardziej zainteresują się świadomym odżywianiem. W rezultacie można spodziewać się wzrostu oferty snacków w dziale produktów świeżych i mlecznych.

Zamiast kupować pączki, batoniki, czy fast foody - więcej osób zainteresuje się alternatywnymi przekąskami bez dodatku konserwantów lub zacznie samodzielnie przygotowywać posiłki. Już teraz naukowcy wykazali, że pracownicy, którzy regularnie jedli zdrowe posiłki, osiągali o 25% większą wydajność w pracy. Jest to zatem także sygnał dla pracodawców, którzy oferują swoim pracownikom przekąski w ramach benefitów firmowych.

Świadome wybory

2020 to także kolejny rok, w którym zwiększy się świadomość konsumentów. - Polacy zaczynają zwracać uwagę nie tylko na smak, ale także na wysoką jakość składników, jak i recepturę - tłumaczy Ewa Polińska reprezentująca MSM Mońki. - Zauważyć można pojawienie się nowych grup odbiorców, którzy poszukują w polskich marketach produktów najwyższej jakości, wyprodukowanych z poszanowaniem dla tradycyjnych metod. To nie tylko działanie wspierające lokalne firmy, które stawiają na tradycję. W przypadku wyboru sprawdzonych produktów będziemy mieć pewność, że przez dłuższy czas zachowają swoje składniki odżywcze - dodaje ekspert z MSM Mońki.

Zero waste

Na całym świecie co roku wyrzuca się około 1,3 miliarda ton żywności jadalnej i jak podają prognozy, liczba ta do 2025 wzrośnie do poziomu 2,2 miliarda. A jak sytuacja wygląda w Polsce? Przeciętnie w ciągu roku każdy z nas marnuje około 235 kg jedzenia. Dlatego ograniczenie marnotrawienia żywności w 2020 roku będzie priorytetem dla rządów, organizacji pozarządowych, jak i pojedynczych konsumentów. Co istotne 44% marnowanych produktów stanowią owoce i warzywa, które wyrzucane są często ze względu na swój „niedoskonały” wygląd (nieregularny kształt, kolor itp.). W 2020 r. prawdopodobnie na półkach zobaczymy wzrost liczby produktów, które nie wyglądają jak wyretuszowane przez dobry program komputerowy.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl