fit.pl mobile logo

Ciążowe dolegliwości? Ruszaj się!

Nudności i częste oddawanie moczu to według kobiet w ciąży i młodych mam najbardziej kłopotliwe ciążowe dolegliwości. Duży dyskomfort wywołują także bóle pleców i puchnięcie nóg. Jak temu zaradzić?
cwiczenia ciaza3Ciąża to wyjątkowy okres w życiu każdej kobiety, który może nieść ze sobą także pewne niedogodności. Zawsze warto skonsultować je z lekarzem prowadzącym, aby poznać ich przyczyny i dowiedzieć się, jak radzić sobie z niektórymi z nich. Dobrym panaceum  na ciążowe dolegliwości jest aktywność fizyczna, która sprzyja rozwojowi dziecka, poprawia samopoczucie mamy, ale także pozwala na lepsze przygotowanie organizmu kobiety do porodu. Regularne ćwiczenia, indywidualnie dobrane do możliwości każdej mamy, zapobiegają bólom pleców, huśtawce nastroju czy popuszczaniu moczu.

Mamo, poznaj korzyści płynące z ćwiczenia mięśni dna miednicy!

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie kampanii „CoreWellness - wewnętrzna siła” 28% badanych kobiet nie podejmowało żadnej aktywności fizycznej w okresie ciąży. Kobiety często nie wiedzą o tym, jakie korzyści płyną z dbania o aktywność fizyczną w okresie ciąży. Dzięki regularnemu, ale także niewielkiemu wysiłkowi polepsza się sprawność układów: krążenia, oddechowego i mięśniowego. Istnieją ćwiczenia, które mogą być wykonywane nawet przez kobiety w zaawansowanej ciąży. Są to ćwiczenia mięśni dna miednicy (tzw. mięśnie Kegla). Wzmocnione ułatwiają urodzenie dziecka, gdyż dzięki nim faza parcia jest krótsza i mniej bolesna. Dodatkowo, dobrze wyćwiczone mięśnie Kegla pozwalają uniknąć kłopotliwej sytuacji z popuszczaniem moczu w okresie ciąży jak i po niej.

Zaletą ćwiczeń mięsni dna miednicy  jest to, że mogą być wykonywane w wielu pozycjach i są bezpieczne nawet dla pań w zaawansowanej ciąży. Im szybciej kobieta zacznie trenować mięśnie dna miednicy, tym lepiej. Ważne jest, aby ćwiczenia mięśni dna miednicy wykonywać regularnie -  aż do porodu. Po urodzeniu dziecka, kiedy kondycja fizyczna nam na to pozwala, warto zaś do nich wrócić, pomogą zachować lepszą koordynację ruchową, zredukują bóle pleców,  a także ujędrnią brzuch. Dzięki regularnym ćwiczeniom mięśni dna miednicy szybciej można także wrócić do współżycia.

Przykłady ćwiczeń:


Napinanie mięśni dna miednicy

Stań w niedużym rozkroku ze stopami lekkowykręconymi na zewnątrz. Następnie, nie napinając mięśni, pośladków, napnij mięśnie dna miednicy otaczające cewkę moczową, pochwę i odbyt. Postaraj się napiąć jej najmocniej jak możesz. Policz do pięciu i rozluźnij. Teraz napnij mięśnie podbrzusza tak mocno, jak tylko potrafisz, przytrzymaj, po czym nie rozluźniając, wykonaj cztery szybkie, mocne skurcze, a następnie rozluźnij. Powtórz to ćwiczenie 5 razy.

Wzmacnianie mięśni dna miednicy:

Kucnij w lekkim rozkroku. Brzuch powinien znajdować się między udami. Połóż dłonie na ziemi przed sobą. Następnie nie napinając mięśni pośladków, napnij mięśnie dna miednicy. Postaraj się napiąć je najmocniej jak potrafisz, przytrzymaj, po czym nie rozluźniając , wykonaj czteryszybkie, mocne skurcze, a następnie rozluźnij. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

Rozluźnianie dolnego odcinka kręgosłupa:

Połóż się na plecach. Nogi unieś do góry i zegnij w kolanach, Wyprostuj ramiona i chwyć dłońmi kolana. Skrzyżuj stopy. Brzuch powinien znajdować się pomiędzy udami. Lekko przyciągając i oddalając nogi od tułowia, wykonaj 5 kółek w jedną i w drugą stronę na miednicy i odcinku lędźwiowym. Powtórz ćwiczenie z drugą nogą skrzyżowaną na górze. Swobodnie oddychaj.

Swimming:

Przejdź do pozycji klęku podpartego. Dłonie połóż pod barkami na szerokość barków, a kolana pod biodrami na szerokość bioder. lekko napnij mięśnie dna miednicy oraz wydłuż odcinek lędźwiowy. Nie zmieniając ułożenie tułowia, na wydechu wyciągnij prawą rękę i lewą nogę, a na wdechu powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 6 razy w każdą stronę.

www.dziecko.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl