fit.pl mobile logo

Jak skutecznie złuszczać naskórek?

Jesień to doskonały czas, aby przyjrzeć się naszej skórze i zrobić generalne porządki przed zimą. Najlepszym sposobem na pokazanie jej w pełnej krasie są zabiegi złuszczające naskórek
micro2By poprawić wygląd skóry, jędrność i koloryt przydadzą się peelingi. Mogą to być zarówno domowe preparaty, ale także kupione w drogerii, jednakże ich działanie jest krótkotrwałe i powierzchowne.

Współczesna dermatologia proponuje peelingi oraz zabiegi, które nie tylko skutecznie eliminują starzejący się naskórek, ale także powodują, że skóra staje gładka, pełna blasku, zmarszczki są płytsze i mniej widoczne, szybko się regeneruje, a co więcej jest pobudzona do produkcji nowego naskórka I lepiej wchłaniania substancje znajdujące się w domowych preparatach.

Mikrodermabrazja

Jest to zabieg kosmetyczny, który przeprowadza się w gabinecie kosmetycznym lub u dermatologicznym. Mikrodermabrazja to zabieg, który polega na złuszczaniu górnych warstw naskórka - warstwowo. Ten zabieg można podzielić na dwie kategorie: diamentową oraz korundową.

Mikrodemabrazja jest zabiegiem bezpiecznym dla skóry i bezbolesnym. Jej głównym zadaniem jest pobudzenie substancji zawartych w skórze, takich jak kolagen i elastyna do produkcji nowych komórek oraz spłycenie zmarszczek i przede wszystkim oczyszczenie skóry z martwego naskórka przez usunięcie przebarwień. By efekt był zadowalający, kuracja powinna składać się z 6-10 zabiegów, w terminie ustalonym przez lekarza bądź kosmetologa.

Korundowa – polega na złuszczaniu naskórka specjalnymi kryształami wyrzucanymi przez końcówkę maszyny. Kryształki odbijają się od powierzchni skóry, zabierając także złuszczony i stary naskórek. Mikrodermabrazja korundowa jest bardziej inwazyjna, wskazana dla skóry grubszej, jednakże daje dobre efekty.

Diamentowa - jest mniej inwazyjna i polega na przesuwaniu po skórze diamentowej końcówki aparatu ssącego. Zakończenie maszyny ssącej jest szorstkie dla skóry jednakże nie powoduje nieprzyjemnego uczucia. Końcówka zasysa i usuwa obumarłe części naskórka.

Przeciwwskazaniami do wykonania tego typu zabiegów są: ropowate zapalenia skóry, choroby bakteryjne, grzybicze, wirusowe skóry, opryszczka, trądzik różowaty, nowotwory skóry oraz znamiona.

[-------]

Peelingi ziołowe

Również są to zabiegi kosmetyczne wykonywane przez specjalistów. Różnią od tradycyjnych kosmetyków drogeryjnych składem i obecnością naturalnych składników oraz intensywnością działania.

Specjalnie skomponowane składniki ziołowe powodują przekrwienie oraz reakcje zapalne i złuszczenie. W kompozycji peelingów znajdują się tylko naturalne ekstrakty bez dodatku chemii i syntetyków. W zależności od kraju pochodzenia mieszanek ziołowych, mogą być mniej lub bardziej intensywnie działające.

Skuteczność uzależniona jest nie tylko od rodzaju zastosowanego preparatu, ale także osoby wykonującej zabieg. Warto wykonywać zabiegi u sprawdzonych kosmetyczek, by mieć pewność, że zabieg został przeprowadzony prawidłowo. Jest to ważne ze względu na reakcje odczynowe skóry i niebezpieczeństwo odczynów alergicznych i powikłań z tym związanych. Specjalista powinien zatem dobrać rodzaj preparatu i częstotliwość jego stosowania.

Przeciwwskazaniami są: popękane i rozszerzone naczynka, choroby bakteryjne, grzybiczne i wirusowe skóry, stany alergiczne skóry uczulenia na jakikolwiek składnik preparatów ziołowych.

Po zabiegu niestety wrażenia na skórze są nieprzyjemne. Skóra może być zaczerwieniona, i wrażliwa. Rozgrzanie skóry peelingiem powoduje najczęściej pieczenie, które może utrzymać się parę godzin. Po około 3-4 dni skóra zaczyna się złuszczać, w tym czasie warto zrobić sobie urlop od pracy, tym bardziej nieefektowny wygląd skóry nie stwarza komfortowej sytuacji w kontaktach z ludźmi. Po zabiegu warto przestrzegać zaleceń dermatologa lub kosmetyczki i chronić skórę przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak promienie słoneczne czy zimno.

Czytaj również:

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl