fit.pl mobile logo

Wskazówki przed pierwszą wizytą w solarium

Jak przygotować się do pierwszej wizyty w solarium? Czy używać odpowiednich kosmetyków? Czy stosować peeling? Na wszelkie wątpliwości odpowiada Dominik Wrzos z Polskiego Związku Solaryjnego. Warto skorzystać ze wskazówek eksperta!

Czy na wizytę w solarium można być za starym?

Nie. Żaden wiek nie jest przeszkodą. Tak samo, jak korzystamy ze słońca, nie ma limitu wieku. Każdy
z nas, bez względu na to, ile ma lat, potrzebuje promieni słonecznych, więc, jako że solarium jest praktycznie tym samym, możemy wizytę tam traktować jako dalszą część kąpieli słonecznych.

Czy korzystanie z solarium jest bezpieczne?

Wszystko jest bezpieczne, jeżeli używa się tego z umiarem. Zarówno na słońcu, jak i w solarium musimy zwracać uwagę na to, ile czasu będziemy poświęcali na kąpiel słoneczną. Jeżeli czas seansu będzie dobrze dobrany, będzie to bezpieczne i korzystne dla nas. Niebezpieczne jest to tylko wtedy (tak samo zresztą jak na słońcu), kiedy doprowadzimy do poparzenia, do zaczerwienienia skóry, do podrażnienia. Jeśli wcześniej korzystamy ze słońca, skóra jest przyzwyczajona, opalona, posiada naturalną warstwę ochronną. Wtedy trudniej o podrażnienia czy poparzenia.

Czy idąc po raz pierwszy do solarium, powinniśmy powiedzieć, że jest to nasza pierwsza wizyta?

Tak. Zawsze warto o tym powiedzieć. Wtedy obsługa przede wszystkim zada trochę więcej pytań, ale też zaproponuje, by zacząć korzystanie z solarium od minimalnej dawki promieniowania, by dana osoba mogła sprawdzić, jak reaguje na pierwszy kontakt z promieniami UV. Solarium to zamknięte pomieszczenie, więc na pewno warto najpierw sprawdzić, czy dobrze reagujemy na przebywanie  w takim miejscu.

Czy korzystać ze specjalnych kosmetyków przed wizytą?

Na pewno musimy pamiętać o tym, by przed wizytą w solarium nie smarować się kremami z filtrem, ponieważ w solarium jesteśmy w stanie dobrać odpowiedni, bezpieczny dla nas czas seansu. Na słońcu jest to trudniejsze, więc wymaga zabezpieczenia. Przed wizytą w solarium nie stosujemy również kosmetyków, które mogą mieć na przykład różnego rodzaju kwasy owocowe, ponieważ takie kwasy mogą podrażniać skórę. Warto natomiast zrobić sobie peeling, by efekty opalania były lepsze. Można też korzystać z kosmetyków, które rekomenduje dany salon po to, by nie doprowadzić do przesuszenia czy starzenia się skóry.

Czy po pierwszej wizycie w solarium są widoczne jakiekolwiek efekty?

Na wszystko potrzebny jest czas. Biologii nie oszukamy. W solarium dążymy do tego, by unikać efektu zaczerwienionej skóry. Jeśli wcześniej ktoś opalał się na słońcu, efekty będą widoczne szybciej.  Na pewno po ok. 4-5 sesjach – będziemy zadowoleni z rezultatu.

Czy wizyta w solarium może mieć korzyści również dla zdrowia?

Dzięki regularnym wizytom w solarium łatwiej będzie utrzymać wysoki poziom witaminy D
w organizmie. Tej witaminy nam brakuje, gdy mamy niedobory słońca – i to najważniejszy efekt zdrowotny wizyt w solariach.

Jeśli jesteśmy zupełnie bladzi, a akurat przygotowujemy się do ważnego wydarzenia w życiu  i chcemy ładnie wyglądać, to po ilu sesjach możemy liczyć na to, że nie będziemy tak kompletnie bladzi?

Wszystko zależy od karnacji. Mamy różne fototypy skóry. Myślę jednak, że taka minimalna ilość bezpiecznych seansów to 5. Pamiętajmy też o tym, że jeśli ten czas, kiedy korzystaliśmy ze słońca jest długi, potrzebujemy dać swojej skórze trochę więcej czasu. Przygotowania skóry zalecałbym zaczynać miesiąc przed konkretnym wydarzeniem.

Chcę iść do solarium, ale nie wiem, do jakiego. Na co zwracać uwagę przy wyborze salonu?

Przede wszystkim na obsługę. Dobra obsługa będzie aktywna i będzie zadawać konkretne pytania. Na przykład o to, kiedy taka osoba się opalała, czy pojawiają się problemy z poparzeniami, jaką ma karnację. Jest całkiem sporo pytań, które obsługa powinna zadać, zanim dobierze odpowiedni czas seansu. Proponuję też szukać miejsc, w których są urządzenia w europejskiej normie opalania, ponieważ na takim urządzeniu łatwiej dobrać odpowiedni czas. Efekty będą dzięki temu lepsze, bez ryzyka poparzenia.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl