fit.pl mobile logo

Czas na zmiany. 4 rzeczy, które warto zrobić tej wiosny

Wiosna to okres wielkich przemian – nie tylko w naturze. Coraz dłuższe i cieplejsze dni budzą w nas chęć do życia, ale również pragnienie zmian. Jest to więc idealny moment, by pomyśleć o sobie i wprowadzić w swoim życiu małą rewolucję

Oto 4 przykłady wiosennych inspiracji, które pozytywnie wpłyną na nasze ciało i duszę.

1. Po pierwsze – aktywność fizyczna

Chyba większość z nas wie, jak ciężko jest wybudzić się z ,,zimowego snu”. Zmęczenie, przygnębienie, osłabiona odporność to tylko niektóre z objawów deficytu słońca. Jednakże nadejście wiosny i pojawienie się ciepłych promieni słonecznych może wyrwać z łóżka niejednego amatora leniuchowania. W tym czasie warto zadbać o odnowę naszego ciała i poprawę kondycji po zimie. Zwłaszcza, że do lata coraz bliżej. Sposobów jest mnóstwo – począwszy od jogi (klasycznej bądź popularnej w ostatnim czasie hot jogi lub bikram jogi), spacerów po parkach i lasach czy wycieczkach rowerowych z rodziną, a skończywszy na bieganiu i pływaniu (tutaj również warto pomyśleć o ciekawych alternatywach, jak biegi survivalowe lub aqua fitness). Wartą uwagi propozycją – zwłaszcza dla osób, które nie chcą poświęcać dodatkowego budżetu na sport - są również miejskie siłownie instalowane na świeżym powietrzu. Miłośnikom zwierząt polecana jest także aktywność fizyczna z czworonogami, jak np. wspólne spacery, jogging lub jazda konna. Sport działa pozytywnie nie tylko na nasze ciała, ale również i umysły. Oprócz poprawy kondycji i sprawności fizycznej, wysiłek działa antydepresyjnie, dodaje nam energii i zapewnia lepsze samopoczucie.

2. Wiosna na talerzu

Poza dbaniem o nasze ciała od zewnątrz, warto zatroszczyć się o to, co jest w środku. Odrzucenie nadmiernej ilości cukru i „śmieciowego” jedzenia typu fast food to podstawa wiosennej diety. Na naszych talerzach powinny znaleźć się za to spore porcje warzyw i owoców, do których o tej porze roku mamy dużo lepszy dostęp. Watro zwrócić przy tym szczególną uwagę na sezonowe superfoods, takie jak szczypiorek, pietruszka, szpinak, jarmuż, buraki czy żurawina. Ich spożywanie pomoże w walce ze zmęczeniem organizmu i przesileniem, a także wzmocni naszą odporność, zapewni odpowiednią dawkę witamin oraz wspomoże prawidłowy metabolizm. - Dobrym sposobem na pozbycie się toksyn z organizmu jest również spożywanie różnego rodzaju nasion roślinnych, które zawierają w sobie moc składników mineralnych i witamin. Wiosną warto sięgać po nasiona słonecznika, siemię lniane, czarnuszkę czy sezam – mówi Marzena Stokwisz z firmy Brześć, produkującej słomkę ptysiową z nasionami. - Dobre nawyki żywieniowe wraz z regularną aktywnością fizyczną pomogą w kompleksowy sposób przygotować nasz organizm do lata – dodaje Arkadiusz Drążek.

3. Zainwestuj w siebie

Gdy ciało zdrowe, czas nakarmić ducha. Wiosna to dobry moment, aby zainwestować w siebie oraz znaleźć nowe zainteresowania, które mogą przerodzić się w długoterminową pasję. Na początku warto zastanowić się, co może sprawić nam radość – może to być np. nauka tańca, gry na instrumencie, lekcje języka obcego bądź bardziej ekstremalne aktywności, jak kurs nurkowania, żeglarstwa lub skoki na spadochronie. Jeśli cenimy sobie towarzystwo, dobrym pomysłem jest również znalezienie takiego hobby, które możemy realizować wspólnie z naszą drugą połówką, dziećmi lub przyjaciółmi. Następnie warto tak zaplanować codzienny grafik, aby znaleźć na nasze nowe przyjemności przynajmniej godzinę dziennie. Rozwijanie swoich pasji lub posiadanie hobby pozytywnie wpływa nie tylko na nasz rozwój wewnętrzny, ale także na samopoczucie. Podobnie, spełnianie drobnych zachcianek, na które zwykle nie mamy czasu – np. wyjście do kina, teatru, na koncert lub spotkanie ze znajomymi to dobry sposób na celebrowanie wiosennych dni. Zwłaszcza wobec coraz ładniejszej pogody, która wręcz zachęca do przebywania poza domem.

4. Kolekcjonuj wspomnienia

Co jeszcze można zrobić tej wiosny dla poprawy humoru i doładowania baterii? Podróżować! Wraz z polepszeniem pogody warto postawić na krótkie, weekendowe wypady lub nieco dłuższy majówkowy urlop z dala od pośpiechu i zgiełku wielkich miast. Wyjazd na wieś, w góry lub nad jezioro albo zagraniczna eskapada w egzotyczne miejsce to idealna opcja dla osób, które chcą odpocząć od obowiązków i deadline’ów w pracy. Dla tych, którzy stawiają na komfort i relaks w połączeniu z dbaniem o urodę, polecamy wyjazdy do SPA lub term wypoczynkowych. Masaże gorącymi kamieniami, jacuzzi, sauna – to tylko niektóre z atrakcji, jakie czekają w cieplicach i kurortach. Miłośników wyciszenia na łonie natury na pewno ucieszy wyjazd na wieś, np. do gospodarstwa agroturystycznego lub w góry, gdzie poza odpoczynkiem będą czekać zapierające dech w piersiach widoki. Z kolei entuzjaści aktywnego wypoczynku, którzy lubią poznawać nowe kultury i lokalne zwyczaje mogą zdecydować się na krótkie, budżetowe wycieczki zagraniczne zapewniające poczucie przygody. Zwłaszcza wiosną i latem warto korzystać z „ucieczki” poza miejsce zamieszkania jak najczęściej – przynajmniej raz, dwa razy w miesiącu - tak aby zgromadzić wiele ciekawych doświadczeń, które będziemy mogli wspominać podczas jesiennych i zimowych wieczorów.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl