fit.pl mobile logo

Czekolada i czerwone wino – nie takie zdrowe jak sądzono?

Po tym jak od kilku lat prasa donosiła o korzystnym wpływie czekolady i czerwonego wina na serce, okazuje się, że... naukowcy twierdzą, że tak naprawdę nie ma na to jednoznacznych dowodów!  
Ponoć dowody na to, że ciemna czekolada chroni serce, nadal pozostają nieuchwytne, mimo że ostatnie badanie pokazało 37% spadek ryzyka dla osób, które spożywały kostkę ciemnej czekolady dziennie. Okazuje się jednak, że badanie nie było przeprowadzone w prawidłowy sposób – tak twierdzi Steffen Desch z Uniwersytetu Leipzig Heart Centre w Niemczech. „Pomimo przeprowadzonych badań, nie można polecić ciemnej czekolady, jako metody profilaktyki czy leczenia w chorobach sercowo- naczyniowych”, cytuje eksperta portal dailymail.co.uk. Według niego nadal brak wystarczających dowodów, a w dodatku kalorie zawarte w czekoladzie mogą niwelować jej „ochronny” wpływ na serce.

Czekoladzie naukowiec przyjrzał się po tym, jak duńscy naukowcy zakwestionowali korzystny wpływ czerwonego wina, twierdząc, że choć wino wydaje się wspomagać serce, to nie ma za to jednego odpowiedzialnego elementu. Pod lupę wzięli resweratrol – najbardziej znany ze zbawiennego wpływu składnik wina, znajdujący się w skórce z czerwonych winogron, o którego pozytywnym wpływie na zdrowie rozpisywała się parę lat temu prasa i producenci suplementów. Eric Sijbrands z Centrum Medycznego Uniwersytetu Erazma w Rotterdamie przeprowadził szereg badań, które nie potwierdziły korzystnego wpływu resweratrolu na serce – składnik podawany uczestnikom badania w kapsułkach przez cztery tygodnie nie obniżył u nich ciśnienia krwi (a cierpieli oni na nadciśnienie tętnicze). Dlatego też naukowiec twierdzi, że jeżeli czerwone wino działa korzystnie na serce, to jest to efekt synergii wszystkich jego składników, a nie jedynie resweratrolu, jednakże, wszelkie „korzyści ze spożywanego wina mogą być małe, zaś negatywne skutki picia alkoholu mogą znacznie je przewyższać.”

Cóż, przyznajmy, życie byłoby zbyt piękne, gdybyśmy dla zdrowia mieli często raczyć się czekoladą i czerwonym winem... Zdaje się, że stara jak świat zasada „wszystko z umiarem”, będzie tutaj najlepszym wyjściem!

Beata Mąkolska

www.wellness.fit.pl
 

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl