fit.pl mobile logo

Odchudzaj się w głowie

Dieta i ćwiczenia wpływają na zrzucanie zbędnych kilogramów – to oczywiste. Ale czy to co mamy w głowie także ma znaczenie? Czy można się odchudzać myśląc o tym? 

Coś więcej niż układ pokarmowy

Eksperci, naukowcy, psycholodzy, specjaliści od medycyny niekonwencjonalnej, a nawet lekarze twierdzą, że między ciałem a umysłem zachodzą ciągłe połączenia. Tak zwana komunikacja między ciałem a umysłem, odgrywa niebagatelną rolę w procesie odchudzania, a nasze przekonania i postawy mogą skutecznie blokować odchudzanie. Jeżeli od małego słyszymy „ona zawsze była pulchniutka”, albo same myślimy o sobie, że po prostu jesteśmy „okrągłe”, że „tak naprawdę diety nie działają”, że „nawet jak schudnę to i tak przytyję zaraz” - to tak się dzieje. Słowa mają moc, te wypowiadane w myślach także. „Układ pokarmowy, to nic innego jak system transportowy i logistyczny”, mówi Małgorzata Krawczak, coach i trenerka. „Jego zadaniem jest przyjęcie pokarmu, przetransportowanie go w celu odżywienia organizmu. Jednakże nie zapominajmy, że wszelkie wytyczne są kierowane z ośrodka decyzyjnego, którym u człowieka jest mózg. To właśnie tu zapadają decyzje, które skutkują albo chudnięciem, albo tyciem.”

Janet Thomson, autorka książki Think More, Eat Less (dosł. Myśl więcej, jedz mniej) opracowała ćwiczenia umysłu, które mogą nam pomóc w zachowaniu szczupłej sylwetki – to między innymi wizualizacje, dziennik żywieniowy, afirmacje.

Co zatem nas wspomoże w odchudzaniu? Oto nasza lista twoich sprzymierzeńców:

1. Wizualizacje
Wyobrażajmy sobie najlepiej tuż przed snem jak będziemy się wspaniale czuć i wyglądać osiągnąwszy wymarzoną sylwetkę. Co będziemy robić trzy miesiące później? Co pół roku później?

2. Spisane cele
Tak konkretnie jak tylko możesz. Chcesz schudnąć 12 kilo? A może zmieścić się w rozmiar 36? A może zacząć regularnie ćwiczyć? Spisz swój cel i powtarzaj go na głos przynajmniej kilka razy dziennie.

3. Identyfikacja wroga
Zrób listę rzeczy, przez które dotychczas nie udało ci się schudnąć, a obok listę alternatyw. Jeżeli twoją słabością są słodycze, możesz napisać jako alternatywę: będę się gimnastykować przez 5 minut/ wypiję szklankę wody... itd. Sama znajdź najlepsze rozwiązania!

4. Dziennik żywieniowy
Dziennik taki jest często podstawą działania dietetyków. Także Gillian McKeith, światowej sławy dietetyczka opierała się na dzienniku żywieniowym zarówno w swojej ksiażce, jak i programach telewizyjnych. Spisywanie dosłownie wszystkiego co się je, pomaga w utrzymaniu kontroli nad spożywaną ilością i jakością posiłków, a także pomaga jeść świadomie – ileż to razy sięgamy po przekąskę oglądając telewizor, podczas gdy nasz mózg, niemal nie zauważa spożywanych kalorii (za to biodra tak!).

5. Wsparcie
Kobiet i mężczyzn, którym się udało. Pytaj ich o doświadczenia, o ich drogę. Rozmawiajcie na ten temat, to pomoże ci w trudnych sytuacjach. Pamiętaj jednak by otaczać się pozytywnymi, życzliwymi tobie ludźmi.

6. Jedzenie gdy jest się głodnym
Nie dlatego, że się zdenerwowałaś, czy jest ci smutno. Nie karm emocji kaloriami.

7. Żadnych zakazów
Gdy siedzisz z kimś w pokoju i krzykniesz „Nie patrz na okno!”, co zrobi ta osoba? Spojrzy właśnie na okno. Jeżeli sobie powiesz: nie wolno mi jeść czekolady – będziesz nieustannie o tej czekoladzie myślała. Dlatego nie wprowadzaj wielkich zakazów, staraj się raczej szukać zdrowych rozwiązań. Przecież zamiast tabliczki czekolady mlecznej możesz zjeść kostkę gorzkiej czekolady.

Często odchudzając się, skupiamy się zbyt mocno na przestrzeganiu rygorystycznej diety – czy to wyczytanej w gazecie, czy zalecanej przez lekarza. Tymczasem, jak podkreśla ekspertka, coach Małgorzata Krawczak: „Dieta to styl życia, a styl życia zależy od naszego sposobu myślenia przede wszystkim o sobie. Jeżeli robimy coś dla siebie, to będzie to trwałe. Nie odchudzajmy się bo zbliżają się wakacje, bo zbliża się nasz ślub – to zapewni nam jedynie krótkotrwały efekt. Myślmy o tym, co chcemy osiągnąć na stałe, co chcemy zrobić dla siebie. Wyobraźmy sobie siebie jak najdokładniej; jak będziemy wyglądały, jak będziemy się czuły, jak będziemy radosne i nie ograniczajmy się tylko do jakiegoś momentu w życiu – nowa sukienka, impreza firmowa czy lato – określmy siebie w swoim życiu, tak na zawsze. A potem udoskonalajmy to i owo, w końcu łatwiej udoskonalać niż ciągle zaczynać od nowa. ” Jak zapewnia ekspertka, taka metamorfoza będzie skuteczna.

Powodzenia!

EKSPERT:
Małgorzata Krawczak
- certyfikowany coach, trener rozwoju emocjonalnego i motywacyjnego. Prowadzi warsztaty z zakresu procesu komunikacji z klientem, asertywności, temperamentu. Prowadzi coaching indywidualny także osób walczących z nadwagą i otyłością. (naturasukcesu.pl)

Beata Mąkolska
www.wellness.fit.pl

 



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
gabka5655

Serdecznie polecam trenera Mgr Igora Mieńkowskiego Wejdź na stronę IGORTRENERONLINE.PL Osiągnij szczupłe lub muskularne ciało szybciej niż kiedykolwiek! Prosty trening, tania dieta, indywidualnie dobrana suplementacja! Wejdź teraz na igortreneronline.pl i wygraj nawet 10 tysięcy złoty! Sama skorzystałam i serdecznie polecam :D

Zgłoś nadużycie-
jek.kolienc

Zmień się nawet w ciągu jednego tygodnia! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało! Wejdź teraz na: www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych!

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl