fit.pl mobile logo

Postanowienia noworoczne: Skup się na jednym!

Nowy Rok to czas stawiania sobie nowych celów i postanowień. W nowym roku na pewno.... w nowym roku uda mi się.... w nowym roku będę.... I tak dalej. Nim kończy się luty, okazuje się, że z naszych postanowień noworocznych nic nie pozostaje. Dlaczego?  

O stawianiu sobie celów pisaliśmy w artykule „Zaplanuj sobie cel”, zatem macie już pojęcie jak to powinno wyglądać. Jednakże najczęściej to nie w stawianiu celów tkwi problem, a w rozdrobnianiu się na zbyt wielu celach. Chcemy schudnąć, chcemy zapisać się na siłownię, chcemy oduczyć się jedzenia słodyczy, chcemy oglądać mniej telewizji, chcemy więcej zarabiać, chcemy naprawić relacje z partnerem..... pomijając już fakt na ile realne są nasze zamiary, to jest ich po prostu... zbyt dużo. Nadmierna ilość postanowień sprawia, że nie wytrwamy nawet w jednym!

Nowe, nowe, nowe!

Zachłyśnięcie się nowością (nowym sportem, nową osobą, nową dziedziną) jest dla wielu osób chlebem codziennym – niektóre temperamenty po prostu łatwo czymś zainteresować i dużo czasu spędzają na próbowaniu to jednej rzeczy, to drugiej. Przeskakiwanie z „kwiatka na kwiatek” (i nie mam tutaj na myśli relacji międzyludzkich), jest ekscytujące, jednak niesie ze sobą ryzyko powierzchowności i w efekcie... braku konkretnych zmian. A przecież po to stawiamy sobie postanowienia – aby zmienić się na lepsze w jakiejś dziedzinie, na jakimś polu. Dlatego eksperci radzą: SKUP SIĘ NA JEDNYM.

Sztuka uważności

Sztuka uważności jest w dzisiejszym świecie wyjątkowo niepopularna. Struktury korporacyjne, chęć wykazania się w pracy i w końcu – złożona codzienność, wymagają wręcz od nas wielozadaniowości. Chełpimy się tym, że jednocześnie potrafimy pisać maila, rozmawiać przez telefon i wydawać dyspozycje podwładnym. Na gruncie domowym w wielozadaniowości prym wiodą kobiety – oto potrafimy jednocześnie przygotowywać obiad, pomagać dziecku w lekcjach i jeszcze rozmawiać z mężem przez telefon, pytając dlaczego znowu się spóźnia. Samo życie! Wielozadaniowość jednak ma swoją cenę – wiąże się z wysokim poziomem stresu. Dowiodły tego badania naukowe publikowane w „American Journal Sociological Review” z których wynikało, że matki spędzają 40% czasu, w którym są aktywne (czyli nie śpią) na czynnościach wielozadaniowych. Przekłada się to na wysoki deklarowany poziom stresu i wieczne uczucie bycia pod presją.

Tydzień Dobrego Nastroju

Nic zatem dziwnego, że jeżeli dołożymy sobie do tego dzisięć postanowień noworocznych – czujemy się jeszcze bardziej przytłoczone. Rozwiązanie jest nadzwyczaj proste: skup się na jednym. Może się okazać, że celów priorytetowych masz kilka, warto zatem podzielić ich realizację na różne miesiące, czy tygodnie, w których skupisz się na wybranym celu np. tydzień bez słodyczy, albo miesiąc chodzenia na siłownie, albo – styczeń miesiącem ograniczania wydatków. Dla ułatwienia sobie sprawy nazwę tygodnia/miesiąca, który jest wyjątkowy dla realizowania wybranego celu napisz w widocznym miejscu – przyczep kartkę na lodówce (np. Tydzień Zdrowego Odżywiania), albo na lustrze (np. Tydzień Dbania o Urodę), bądź zapisz w kalendarzu.

Powodzenia 



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl