fit.pl mobile logo

Spojrzenie prawdę ci powie...

Spojrzenie wiele nam mówi o danej osobie, i o relacjach łączących ją z otoczeniem, czy rozmówcą. Możemy kogoś „przeszyć wzrokiem”, bądź „zalotnie na niego spojrzeć”  
Towarzysko, intymnie czy władczo?

Eksperci od mowy ciała wyróżniają trzy typy spojrzeń: towarzyskie, intymne i władcze. Długie patrzenie w komuś w oczy tworzy poczucie bliskości, to prawda, jednak intymne spojrzenie nie koniecznie oznacza, że odbywa się między kochankami. To spojrzenie obejmujące trójkątny obszar od linii oczu, poniżej podbródka, do dolnych części ciała. W ten sposób rozmówcy okazują sobie zainteresowanie. Zwykle rzucamy dwa takie szybkie spojrzenia po czym skupiamy się na twarzy.

Ponieważ kobiety charakteryzuje widzenie obwodowe, taksowanie przez nich mężczyzn częściej uchodzi im na sucho. Natomiast zerknięcie przez mężczyznę na biust kobiety raczej nie przejdzie przez nią niezauważone.... Z tego też względu mężczyźni często wykorzystują spojrzenie w dół, na podłogę by zmierzyć kobietę. To samo spojrzenie w dół przez kobietę, jej męski rozmówca najczęściej odbierze jako... uległość.

Jeżeli chodzi o spojrzenie towarzyskie, to eksperymenty wykazały, że mamy z nim do czynienia gdy około 90% czasu oczy skupiają się na trójkątnym obszarze oczy-usta. Z kolej jeżeli twój rozmówca spogląda na „trzecie oko”, czyli gdzieś na czoło, na punkt pomiędzy oczami, to znaczy, że masz do czynienia ze władczą osobą. Atmosfera rozmowy staje się poważna, a twój rozmówca chce wywrzeć na tobie presję. Spróbuj tego spojrzenia, gdy ktoś tak przynudza, że nie jesteś w stanie dłużej go znieść...

Gdy ktoś na ciebie zerka...

O zainteresowaniu, ale także wrogości czy niepewności może świadczyć zerkanie z ukosa. Zmarszczone czoło czy brwi będzie świadczyło o wrogim podejściu, a lekko uniesione brwi czy uśmiech – o zainteresowaniu. Uważaj jednak z oceną drugiej osoby – rozbiegany wzrok czasem wynika po prostu z... nieśmiałości!

Jak mrugnięcie okiem

Zwykle mrugamy od szcześniu do ośmiu razy na minutę. Częstsze mruganie może świadczyć nie tylko o tym, ze szczypią nas oczy od zmęczenia, ale także o tym, że... ktoś tu kłamie! Mrugając staramy się „usunąć” osobę, która przed nami stoi właśnie z zasięgu wzroku. Chcemy ją wymazać z mózgu, a powody mogą być ku temu różne, jak kłamstwo, znudzenie, przemęczenie, brak zainteresowania. Słowem – gdy twój rozmówca zacznie mrugać, albo na dłużej zamykać oczy – lepiej przyspiesz finał swojego monologu albo wzmocnij czujność gdyż właśnie próbuje ciebie oszukać!

Rozbiegane oczy

Nerwowe rzucanie spojrzeń dookoła może świadczyć o chęci ucieczki. To taksowanie awaryjnych dróg wyjścia, ku któremu najchętniej podążyłby człowiek. Jeżeli stopy są skierowane ku drzwiom, a osoba ma sztuczny przyklejony uśmiech i intensywnie patrzy na rozmówcę – możesz mieć pewność, że marzy tylko o tym aby przedstawienie już się zakończyło i by udać się do wyjścia!

Pamiętaj, że to gdzie kierujesz wzrok ma ogromny wpływ na prowadzone przez ciebie rozmowy, i w życiu zawodowym, i prywatnym. Odpowiednie spojrzenie może dodać ci autorytetu, wiarygodności, uczynić cię osobą życzliwą, uległą bądź władczą – w zależności od intencji. Niestety jest jedno ale... o ile władcze spojrzenie ochłodzi atmosferę na randce, niczym wiadro zimnej wody, o tyle ukradkiem rzucane spojrzenie intymne swojemu wybrankowi przez kobietę, może być dla niego zupełnie niewidoczne i niezrozumiałe...

źródło: Allan i Barbara Pease „Mowa ciała” Rebis 2011
Beata Mąkolska

www.wellness.fit.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl