fit.pl mobile logo

5 najczęstszych błędów na siłowni

Ćwiczysz już od jakiegoś czasu, ale nadal nie widzisz efektów? Zamiast spodziewanej poprawy formy czujesz zmęczenie? Bardzo możliwe, że coś robisz nie tak. Błędów może być wiele. Zarówno na etapie przygotowań treningu, jak i sposobie wykonywania ćwiczeń oraz w diecie.

1: błędy w posiłku przedtreningowym

Posiłek przedtreningowy powinien być zjedzony co najmniej 2 godziny przed ćwiczeniami. Jest to czas potrzebny na strawienie pokarmu przez żołądek i uniknięcie uczucia ciężkości. Aby posiłek przedtreningowy został poprawnie wykorzystany przez pracujące mięśnie, należy dobrać go odpowiednio do efektów, jakie chcemy osiągnąć. Przede wszystkim posiłek musi być zbilansowany, czyli zawierać zarówno białko, zdrowe tłuszcze i węglowodany. Należy unikać produktów o wysokiej zawartości błonnika, dań ciężkostrawnych i warzyw.

2: brak rozgrzewki

Aby przygotować organizm na wysiłek fizyczny, należy pamiętać o wykonaniu rozgrzewki. Dzięki niej temperatura ciała podnosi się, zwiększa się częstość bicia serca oraz poprawia ukrwienie narządów. Mięśnie bez odpowiedniego przygotowania do ćwiczeń mogą łatwo ulegać kontuzjom. Rozgrzewka powinna trwać minimum 10- 15 minut i być dostosowana do rodzaju ćwiczeń, które po niej będziemy wykonywać.

3: niepoprawna technika ćwiczeń

Jeżeli od samego początku przygody z siłownią wypracujemy sobie nieprawidłowy sposób wykonywania ćwiczeń, efekty mogą nie pojawić się wcale. Dlatego do każdego treningu trzeba przygotować się teoretycznie. Z pomocą przyjść mogą filmy instruktażowe dostępne w sieci lub porada trenera personalnego. Jednym z ważniejszych zasad jest odpowiednie stopniowanie ciężaru obciążenia, które wykorzystujemy. Zaleca się także kontrolować poprawność ułożenia sylwetki - tutaj przydadzą się lustra na ścianach siłowni. Brak efektów może być także spowodowany monotonnością ćwiczeń. Mięśnie przyzwyczajając się do konkretnego rodzaju wysiłku, przestają reagować. Program treningowy powinien być ułożony tak, aby po 4 tygodniach zastępować stare ćwiczenia nowymi.

4: brak rozciągania po treningu

Po zakończeniu treningu warto wykonać kilka zabiegów, które przyspieszą regenerację i pozwolą uniknąć kontuzji. Najbardziej popularne przy umiarkowanym wysiłku jest rozciąganie statyczne. Dzięki niemu utrzymamy odpowiednią elastyczność układu ruchu. Dodatkowo, w celu rozciągnięcia można wykorzystać techniki masażu. Na każdej siłowni dostępne są specjalnie do tego przystosowane rolki, które służą do rozmasowania eksploatowanej części ciała.

5: brak reakcji na ból

Ból to sygnał alarmujący, nie zawsze świadczący o skuteczności ćwiczeń. Zazwyczaj informuje o negatywnym wpływie wysiłku na daną partię ciała. Jeżeli objawy występują po zakończonym treningu, mogą być spowodowane zmęczeniem mięśni. Gdy ból wystąpi podczas treningu, należy go przerwać i dać czas organizmowi na regenerację. W nagłych sytuacjach z pomocą mogą przyjść NLPZ (niesteroidowe leki przeciwzapalne) np. ASPIRIN w postaci tabletek, które doskonale sprawdzą się w przypadku bólu mięśni i stawów. Natomiast jeżeli dolegliwości bólowe odczuwane są przez dłuższy czas, należy skonsultować się z lekarzem.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl