fit.pl mobile logo

Ćwiczenia dla osób pracujących w pozycji siedzącej

Duża część społeczeństwa spędza ponad 8 godzin w pozycji siedzącej. Składa się na to nie tylko praca biurowa, ale też godziny spędzane za kierownicą, odpoczynek z książką lub oglądanie telewizji. Nie pozostaje to bez wpływu na nasze zdrowie. Często osoby prowadzące siedzący tryb życia uskarżają się na różnorakie dolegliwości kręgosłupa i stawów. Warto zatem zdecydować się na drobne ćwiczenia, które zminimalizują ewentualne dolegliwości

Stanowisko pracy

Nasze stanowisko pracy musi być odpowiednio przystosowane do potrzeb organizmu. Krzesło powinno nie tylko charakteryzować się wyprofilowaniem i dopasowaniem do krzywizny naszego kręgosłupa, ale również dostosowywać się do aktualnej pozycji naszego ciała. Niezbędna jest także możliwość jego szczegółowej regulacji oraz wygodne wyściełanie, zapewniające dostateczny komfort siedzącego. Jego wysokość powinna pozwolić na oparcie stóp na podłożu, zachowując jednocześnie kąt 90o pomiędzy łydkami a udami. Klawiatura powinna znajdować się na wysokości naszych łokci, a wyświetlacz na wysokości wzroku, w odległości 40-75 cm od twarzy.

Ćwiczenia dla kręgosłupa

Praca na siedząco to duży wysiłek dla kręgosłupa, szczególnie odcinka lędźwiowego i szyjnego, dlatego warto od czasu do czasu wykonać proste ćwiczenie mające na celu poprawę ich kondycji. Na szyję dobrze wpłyną jej skręty na boki oraz podnoszenie i opuszczanie głowy. Po osiągnięciu granicy tego ruchu pozostawajmy w tej pozycji przez kilka sekund, a następnie wróćmy do neutralnej. Dolne partie kręgosłupa wzmocni wypychanie ich w przód i w tył trzymając wyprostowane ręce na biurku. Przy ćwiczeniach należy utrzymywać plecy proste.

Ćwiczenia dla dłoni i nadgarstków

Dłoń spoczywająca przez kilka godzin dziennie w nienaturalnej pozycji na komputerowej myszy czy klawiaturze również potrzebuje odrobiny naszej uwagi. Wystarczy, gdy np. coś czytamy, kilka razy mocno rozciągnąć i zacisnąć dłoń. Dobrze zadziała również masowanie sobie dłoni w wolnych chwilach. Nie wolno zapominać też o nadgarstkach. Długotrwałe nadwerężanie ich może doprowadzić do zespołu cieśni nadgarstka, który jest niezwykle dokuczliwy, a skończyć się może nawet leczeniem operacyjnym. Siedząc przy biurku, oprzyj na nim łokieć, utrzymując jednocześnie dłoń uniesioną do góry. Zacznij ją powoli przechylać do dołu, pozostaw ją w maksymalnym wychyleniu przez kilka sekund, a następnie wykonaj nią taki sam ruch w przeciwnym kierunku. Ćwiczenie powtórz kilkukrotnie dla każdej z rąk.

4Flex2

Nie zapominaj o przerwach

Nasz organizm nie lubi przebywać w pozycji siedzącej zbyt długo. Dlatego na każdą godzinę siedzenia powinno przypadać ok 5-10 min przerwy. Okazji jest ku temu wiele. Można zrobić sobie coś do picia albo podejść na chwilę do okna. Musisz wykonać służbowy telefon? Wstań i przespaceruj się w trakcie rozmowy, nawet jeśli nie masz na to zbyt wiele wolnej przestrzeni, a Twoje ciało będzie Ci za to wdzięczne.

Zmieniaj pozycje

Siedząc pamiętaj o tym, by co jakiś czas zmienić pozycję – lekkie pochylenie, następnie odchylenie, zginanie i prostowanie nóg pod biurkiem będą dla naszego organizmu miłą odmianą od siedzenia niemal w bezruchu. Jeśli pracujemy w domu, można też pomyśleć o zastąpieniu naszego krzesła piłką fitness na 1-2 godziny dziennie. Wymusza to na nas tzw. aktywne siedzenie, angażując mięśnie miednicy, brzucha oraz grzbietu do zachowywania równowagi.

Rusz się!

Najlepszym odpoczynkiem dla osób pracujących na siedząco jest ruch. Nie tylko rozrusza on zasiedziane stawy i mięśnie, ale też wzmocni je, dzięki czemu wpływ siedzenia nie będzie tak niekorzystny. Zmiana windy na schody, powrót z pracy pieszo lub rowerem – okazji by w łatwy sposób zmieścić w naszych ciasnych harmonogramach nieco aktywności fizycznej jest wiele. Ponadto dobrym pomysłem są krótkie poranne joggingi oraz regularne wizyty na basenie, które wymagają od nas nieco więcej zaangażowania, ale co za tym idzie, mają dużo lepszy wpływ na nasz organizm.

Suplementy diety

Godne rozważenia jest również zastosowanie suplementacji kolagenem. Siedzenie w jednej pozycji, ze zgiętymi stawami przez długi czas nie wpływa na nas pozytywnie Dlatego przydadzą się im dodatkowe porcje kolagenu, będącego składnikiem chrząstki stawowej, a którego po 25 roku życia nasz organizm produkuje mniej niż potrzebujemy. Odpowiednim rozwiązaniem okazać mogą się produkty 4Flex, które zawierają w sobie łatwo przyswajalny hydrolizat kolagenu Fortigel®, wzmacniający nasze stawy.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl