fit.pl mobile logo

Dekalog zdrowego odżywiania

Zdrowe odżywianie jest podstawą zachowania zdrowia i urody, a także szczupłej sylwetki. Zdrowa dieta może być skutecznym środkiem profilaktycznym w walce z wieloma chorobami
zdrowe odzywianie2Istnieje kilka schorzeń, które rozwijają się w konsekwencji złego odżywiania – cukrzyca typu 2, osteoporoza, niektóre nowotwory, choroba niedokrwienna serca, nadciśnienie tętnicze. By zachować zdrowie i móc cieszyć się szczupłą sylwetką należy stosować zdrową dietę, która powinna być bogata w witaminy i składniki mineralne.

Dekalog zdrowego odżywiania

1. Jedz regularnie 5 posiłków dziennie, w tym koniecznie śniadanie.

Zaplanuj umiarkowane posiłki dziennie oraz gdy będziesz odczuwać głód, zdrowe przekąski w postaci warzyw lub owoców. Od śniadania powinien rozpoczynać się nasz dzień. Błędem jest zjadanie jedynie dwóch posiłków. A już największym przewinieniem zdrowotnym jest jedzenie późnej kolacji. Ostatni posiłek należy zjadać około czterech godzin przed snem.

2. Dbaj o urozmaicanie diety

Twój codzienny jadłospis powinien zawierać różnorodną żywność pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.

3. Jedz produkty zbożowe w każdym posiłku.

Wybieraj te bogate w błonnik jak chleb razowy, chleb pełnoziarnisty kasze i płatki. Piramida zdrowego żywienia przewiduje miejsce dla węglowodanów złożonych. To one dostarczają nam energii na cały dzień. W produktach zbożowych zawarty jest błonnik i witaminy. Błonnik działa niczym szczoteczka dla jelit. Pomaga usuwać zaparcia.

4. Używaj tłuszczów roślinnych.

Ogranicz ilości spożywanego tłuszczu zwierzęcego jak smalec i masło. Do sałatek używaj oliwy z oliwek, olejów: słonecznikowego, sojowego. Do smażenia używaj oleju rzepakowego bezerukowego lub tłuszczu przeznaczonego do smażenia. Do smarowania pieczywa używaj miękkich, wysokiej jakości margaryn beztransowych.

[-------]

5. Jedz warzywa i owoce codziennie.

Owoce ze względu na dużą zawartość cukru, jedz w małych porcjach nie więcej niż 2-3 razy dziennie, zaś warzywa jadaj do woli. Warzywa i owoce mogą stanowić oddzielny posiłek, ale też mogą służyć zdrowe odzywianie3za małą przekąskę między posiłkami. Jeżeli dopadnie nas duży głód lepiej sięgnąć po warzywo czy owoce, niż po słodycze. Zdrowe jedzenie musi pokrywać dzienne zapotrzebowanie na witaminę C i przeciwutleniacze.

6. Jedz więcej ryb i roślin strączkowych

Powinieneś jeść ryby co najmniej 2 razy w tygodniu, najlepiej śledzie, makrele, łososie, sardynki, tuńczyka, również z puszki. Pamiętaj, że najbardziej wartościowe są ryby morskie.

7. Pij mleko i przetwory mleczne codziennie.

Jeżeli masz nadwagę lub wskazanie do obniżania cholesterolu i ilości tłuszczu w diecie, wybieraj mleko o obniżonej zawartości tłuszczu i jego niskotłuszczowe przetwory. Produkty mleczne są bogatym źródłem wapnia i witaminy D. Zdrowa dieta na cały dzień, poskutkuje większą odpornością na różne choroby (np. osteoporozę).

8. Czerwone mięso i jego przetwory jedz w umiarkowanych ilościach.

Zastąp je drobiem. Wybieraj najchudsze kawałki mięsa, a nadmiar tłuszczu usuwaj. Spożywanie mięsa dwa razy w tygodniu w zupełności wystarczy ,aby pokryć zapotrzebowanie na żelazo. Zaleca się przyrządzanie chudych mięs, takich jak mięso z kurczaka czy indyka.

9. Zachowaj umiar w jedzeniu cukru, słodyczy i spożywaniu alkoholu. Ograniczaj spożywanie soli kuchennej, nie dosalaj, zastąp sól innymi przyprawami lub ziołami.

10. Pij wodę mineralną oraz naturalne soki warzywne i owocowe, bez dodatku cukru. Wypijaj min. 1,5 litra płynów dziennie.

www.dieta.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl