fit.pl mobile logo

Halal – dieta muzułmańska

Nawet jeśli z religią wschodu nie mamy nic wspólnego, to warto wypróbować tamtejszą dietę

Niektóre z religii narzucają wiernym pewien sposób odżywiania. Judaiści jedzą koszerne potrawy, katolicy unikają mięsa w okresie postu, a muzułmanie stosują określoną w prawie religijnym dietę halal.


halalPotrawy zakazane w kodeksie muzułmańskim to haraam. Są to między innymi mięsa ze zwierząt, które nie były zabite przez innego muzułmanina lub padły z powodu choroby, wyroby ze zwierząt mięsożernych oraz wieprzowiny. Islam zakazuje także picia alkoholu.


Mogłoby się wydawać, że stosując dietę halal jesteśmy skazani na wegetarianizm. Nic bardziej błędnego. Halal zezwala na spożywanie mięsa ryb, drobiu, baraniny i wołowiny, o ile tylko zachowane są pewne religijne zasady.


Nawet jeśli z religią wschodu nie mamy nic wspólnego, to warto wypróbować tamtejszą dietę. Choćby ze względów zdrowotnych.


Jedz zdrowo


Chapaty (rodzaj placuszka wypiekanego z pełnoziarnistej mąki pszennej) i ryż to podstawa diety muzułmanów. Są bogate w błonnik, witaminy i minerały. Spożywanie pełnoziarnistych produktów zmniejsza ryzyko zachorowań na raka i choroby układu sercowo – naczyniowego. Placki z maki pszennej z warzywnym nadzieniem są źródłem protein i błonnika.


Sięgając po ryż wybierz jego brązową odmianę. Dzięki temu unikniesz drastycznego skoku poziomu cukru we krwi. Ciemny ryż to doskonałe paliwo energetyczne dla osób aktywnych fizycznie.

Korzyści z przypraw

Muzułmanie nie stronią od ostrych przypraw. Najbardziej popularna jest oczywiście curry, która wpływa korzystnie na zdrowie wyznawców islamu. Kurkuma (podstawowy składnik proszku curry) jest bogaty w przeciwutleniacze, może zmniejszać ryzyko wystąpienia raka okrężnicy, chorób serca i artretyzmu.


Spożycie ostrych przypraw ma jeszcze jedną zaletę. Kapsiacyna (odpowiada za ostry smak) pomaga zmniejszyć apetyt oraz przyśpiesza przemianę materii. Jeśli kochasz ostre potrawy, to kolejny argument przemawiający za przetestowaniem diety halal.

[-------]

Porcje, porcyjki

Dieta halal sprzyja zdrowemu odżywianiu. Ważne, aby dostarczyć odpowiedniej dla swojej wagi ilości pokarmu. Np. mężczyzna ważący 75 kg potrzebuje dziennie od 2800 do 3200 kalorii. Statystycznie na każdy kilogram masy powinno spożywać się 1g protein. Doskonałym ich źródłem są fasola, orzechy, jajka, ser i mleko (jedna szklanka to ok 8 g protein).

Odchudzanie na diecie muzułmańskiej

halal food

Do przygotowania potraw halal nie wolno
używać wieprzowiny. O winie do kolacji
także trzeba zapomnieć
Jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy nie możesz unikać posiłków. Kiedy głodujesz, twój metabolizm zwalnia, a odchudzanie staje się bezproduktywne. Zamiast tego zmniejsz dzienną dawkę kalorii o 500. Dzięki temu w zdrowy sposób można stracić 1 kg tygodniowo. A jeśli chcesz zwiększyć masę swojego ciała analogicznie odwróć proporcję.

Upewnij się, że dostarczasz swojemu organizmowi kompleksowych posiłków, a nie tylko bomby węglowodanowej. Smaż swoje potrawy na oliwie z oliwek lub oleju canola. Oba są akceptowane przez restrykcyjne islamskie prawo.

To proste

Stosowanie diety halal wcale nie wymaga znajomości Koranu. Wbrew pozorom, to prosty plan żywieniowy, który zapewnia zdrowie wyznawcom islamu. Może i dla nas okaże się łaskawy.
                  www.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl