fit.pl mobile logo

Mity dietetyczne

W sieci, a co najgorsze w powszechnej świadomości, jest pełno fałszywych informacji na tematy żywieniowe. Naszym zadaniem jest obalenie najbardziej popularnych mitów dietetycznych. Sprawdź, czy nie padłeś ofiarą nieprawdziwych rad na temat zdrowego żywienia 


Mit 1. Kaloria kalorii równa

Jest to bardzo częsty mit, że przy redukcji masy ciała liczą się wyłącznie kalorie dostarczone oraz spalone podczas dnia. Oczywiście zapotrzebowanie kaloryczne ma znaczenie, jednak jedzenie odpowiednich produktów jest również istotne.

Oto kilka przykładów, które pokazują różnice, że kaloria kalorii nie równa:

1. Fruktoza kontra glukoza – fruktoza bardziej pobudza ośrodek głodu, zwiększa otyłość brzuszną oraz insulinooporność, w porównaniu do tej samej ilości glukozy

2. Białka – jedzenie bogate w białko może podnieść metabolizm spoczynkowy i zredukować głód, porównując do tej samej ilości kalorii pochodzących z węglowodanów czy tłuszczy

3. Średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe kontra długołańcuchowe kwasy tłuszczowe – kwasy tłuszczowe o średniej długości(jak olej kokosowy) podnoszą bardziej metabolizm i redukują głód w porównaniu do długołańcuchowych kwasów tłuszczowych jak np. kwasy Omega -3 zawarte w rybach.

Wniosek: Kaloria kalorii nie jest równa. Różnego rodzaju jedzenie wpływa na nasze ciało, stymulując głód oraz układ hormonalny w różny sposób

Mit 2. Niskotłuszczowe jedzenie pomoże zgubić tłuszcz

Niskotłuszczowe lub beztłuszczowe produkty wcale nie muszą oznaczać, że są to produkty niskokaloryczne. Dużo produktów nie mających tłuszczu zawiera cukier, który zmienia się w tłuszcz. Przy produktach niskotłuszczowych sprawdzaj skąd pochodzą kalorie i jeśli pochodzą z cukrów, staraj się ich wystrzegać.

Mit 3. Jedzenie wysokokalorycznych rzeczy sprawi, że szybko zwiększysz wagę

Proces nabierania wagi jest procesem powolnym. Potrzeba dodatkowe 7 000 kcal do nabrania ok. 1kg tłuszczu. Pół tabliczki czekolady nie sprawi, że od razu przytyjesz kilogram lub dwa. Dla długotrwałej kontroli wagi zrównoważ spożywanie wysokokalorycznych produktów, ze zdrowymi produktami oraz aktywnością fizyczną.

Mit 4.: Suplementy mogą zastąpić zbilansowaną dietę

Suplementy nigdy nie zastąpią dobrej diety (bogatej w makroskładniki). Odżywki mogą być dodatkiem do diety, ale nie mogą jej zastąpić. Przyjmuje się że 20-30% dziennego zapotrzebowania kalorycznego może być dostarczane w postaci suplementów, 70% powinno stanowić pełnowartościowe jedzenie. Ciało preferuje naturalne jedzenie, które jest lepiej przyswajalne niż suplementy. Szczególnie osoby zaczynające trenować, powinny na początku stosować odpowiednią dietę i stopniowo wprowadzać suplementację. Połączenie dobrej diety z odpowiednią suplementacją jest rekomendowane i przynosi najlepsze rezultaty.

logo elitezone

Autor: Łukasz Bort
Redakcja: Aleksandra Potocka

www.fit.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl