fit.pl mobile logo

Pracujący Polak to Polak źle odżywiony

Większość Polaków nie ma czasu na spożywanie głównego posiłku w pracy, niemal co druga osoba żywi się jedynie batonami lub kanapkami, a co dziesiąta nie je nic
jedzenie praca2Tak wynika z badania LightBox zrealizowanego przez Instytut Badania Opinii Publicznej Homo Homini. Jednocześnie prawie 90% ankietowanych ma świadomość, że regularne jedzenie jest bardzo ważne i znacznie poprawia koncentrację w pracy. Badanie LightBox po raz pierwszy w Polsce pokazuje kompleksowe dane nt. odżywiania się Polaków w ciągu swojego dnia pracy.

Ogólnopolskie badanie opinii publicznej LightBox zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1000 pracujących Polaków. Celem badania było zobrazowanie naszych nawyków żywieniowych podczas pracy.

Wyniki badania pokazały, że przeważająca większość Polaków nie ma czasu wychodzić  z pracy, by zjeść (68%), natomiast podstawowy posiłek stanowi zazwyczaj kanapka (prawie 40%). Na pełen obiad pozwala sobie jedynie 4% ankietowanych. Pomimo dokuczającego głodu w ciągu dnia 10% Polaków nie spożywa żadnych posiłków. Badani starają się oszukać organizm pijąc kawę (26%), wodę (21%) lub paląc papierosy (13%).

Polacy o jedzeniu zaczynają myśleć dopiero w momencie, gdy już są głodni. Dlatego dla ¼ ankietowanych, którzy zamawiają jedzenie, kluczowa jest szybkość dostawy. Najbardziej niecierpliwe są w tym względzie młode kobiety. Przeważająca większość Polaków je dwa posiłki w pracy, co trzeci tylko jeden. Im wyższe stanowisko, tym liczba ta jest mniejsza.

„1/3 życia pracujemy, a większość z nas nie zwraca za bardzo uwagi na to, co je podczas swojego aktywnego dnia. Spożywamy jeden lub dwa posiłki, zazwyczaj kanapki. To jest gospodarka rabunkowa dla organizmu” – mówi Michał Rudziks, Prezes LightBox.

Według doktora Tomasza Sobierajskiego, socjologa z Uniwersytetu Warszawskiego, taki obraz współczesnego, pracującego Polaka wynika przede wszystkim ze złych nawyków żywieniowych oraz z faktu, że Polacy nie przywykli jeszcze do konieczności zapewnienia sobie pożywienia w pracy.

„Brak czasu na jedzenie jest tylko wymówką. Wprawdzie w Polsce, w odróżnieniu od innych krajów europejskich, nie ma tradycji spożywania posiłków w pracy, ale wszystko zależy od naszej samoorganizacji. Na odwiedzanie portali społecznościowych lub plotkarskich podczas pracy znajdujemy czas. Dlatego na jedzenie tym bardziej powinniśmy” – dodaje  dr Sobierajski.

Mitem jest też stwierdzenie, że pracodawcy sprzeciwiają się jedzeniu w pracy. Zdecydowana większość badanych – prawie dwie trzecie – ocenia, że przełożeni pozytywnie odnoszą się do faktu jedzenia w biurze.

[-------]

Prawidłowe odżywianie się jest szczególnie istotne właśnie w pracy. Według WHO racjonalne żywienie podnosi wydajność pracownika aż o 20%.

Żywiąc się niezdrowo i nieregularnie w trakcie naszego aktywnego dnia, pracujemy również na naszą otyłość, inne choroby dietozależne, a także obniżamy naszą odporność. Kawa nie wpłyniejedzenie praca3 pozytywnie na naszą koncentrację, jeśli będzie zamiennikiem posiłku” – mówi  inż. Małgorzata Paprocka-Chylewska, dietetyk LightBox.

W ciągu całego dnia dorosły człowiek powinien spożywać 5 posiłków, zachowując  3-godzinne przerwy pomiędzy nimi, w tym główny w pracy. Większość osób nie jest  w stanie przygotować sobie 4 potraw do pracy, dlatego firma LightBox wyszła naprzeciw problemom związanym z odżywianiem.

„Jak wynika z badania, większość Polaków, pomimo złych nawyków, chciałaby odżywiać się zdrowo, smacznie i regularnie. Dlatego LightBox przygotował ofertę pełnowartościowych posiłków dostarczanych bezpośrednio do Klienta. Jest to pierwsze tak profesjonalnie przygotowane i kompleksowe rozwiązanie na polskim rynku” – mówi Barbara Rudziks z firmy LightBox.

LightBox to zróżnicowane posiłki, które zawierają niezbędną dawkę substancji odżywczych dla naszego organizmu. To idealny produkt dla osób zapracowanych, ceniących swój czas
i wygodę, a równocześnie chcących zadbać o swoje zdrowie oraz dla osób, które pragną schudnąć bez jakichkolwiek negatywnych skutków dla organizmu.

www.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl