fit.pl mobile logo

Wakacyjne menu, czyli jak nie przytyć jedząc poza domem?

Spotkanie ze znajomymi, uroczysta kolacja, rocznica ślubu, urodziny przyjaciela – powodów dla których świętujemy poza domem może być bardzo wiele. Jeżeli dbasz o urozmaiconą dietę i przygotowujesz posiłki samodzielnie i jedynie sporadycznie jadasz w restauracjach, to nie musisz się stresować przy wyborze dania z karty menu

Natomiast jeżeli kolacje w knajpkach to twój cotygodniowy rytuał, poprzeplatany spontanicznymi wypadami do kafejek i barów z przyjaciółmi – koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Czy wiesz co zamawiasz?

Dbanie o zgrabną sylwetkę jest o wiele prostsze, gdy wiemy co jemy. To bardzo oczywista zasada, a jednak często o niej zapominamy. Przygotowując posiłki w domu jesteśmy w stanie kontrolować (na ogół) zarówno wielkość spożywanych porcji, jak i ich kaloryczność (a także inne czynniki jak np. indeks glikemiczny). Gdy jednak oddajemy swoje podniebienie potrawom przygotowanym przez inne osoby, sprawa się nieco komplikuje. Letnie wakacje, wyjazdy, wypoczynek poza domem, posiłki spożywane w hotelowych restauracjach, kawy w uroczych knajpkach z widokiem na ocean – to wszystko z pewnością dostarczy ci cudownych wspomnień, ale nie wykluczone że... także dodatkowych kilkogramów. Jak się przed tym ustrzec?

10 porad jak nie przytyć jedząc poza domem:

1. Czytaj całe menu

Zanim coś wybierzesz, przeczytaj całe menu. Dokładnie analizuj skład każdej potrawy. Nie daj się ponieść jedynie smakowicie brzmiącym nazwom

2. Sałatka lub zupa

Jako pierwsze danie wybieraj sałatkę lub zupy (uwaga: zupy-krem omijaj!)

3. Grillowane

Wybieraj potrawy grillowane, gotowane na parze, gotowane w wodzie. Unikaj smażonych w głębokim tłuszczu, smażonych na patelni, potraw w cieście lub panierowanych

4. Unikaj sosów z serem lub śmietaną

Lepiej wybieraj sosy z oliwą i octem balsamicznym, najlepiej proś także aby sosy były podawane osobno – dzięki temu będziesz mogła kontrolować ilość jaką dodasz do sałatki

5. Desery

Desery najlepiej jedz na spółkę z przyjacielem! Jeżeli nie jest to możliwe wybieraj te lekkie, jak np. sorbety, albo owoce z polewą. Proś o deser bez bitej śmietany.

6. Pytaj, pytaj, pytaj

Jeżeli karta menu nie jest szczegółowo opisana, albo nie jesteś czegoś pewna: pytaj kelnera. Pytaj o to co zawiera dana potrawa, w jaki sposób jest przygotowywana. Bądź uprzejma i dociekliwa. Nie krępuj się, masz prawo wiedzieć co zjesz, tym bardziej, że za to płacisz!

7. Woda

Często na potrawy świeżo przygotowywane trzeba poczekać nawet do 20 minut. Wykorzystaj ten czas, zamów szklankę wody butelkowanej i wypij. Mniej zjesz.

8. Umiar

Miej umiar we wszystkim. Nie folguj sobie zanadto tłumacząc się wakacjami. Miej na uwadze jaką twój organizm będzie miał ciężką pracę, jeżeli wrzucisz mu do strawienia frytki, zawiesiste sosy, tłuste mięso i śmietanowy kawałek tortu.

9. Unikaj alkoholu

Wstrzymaj się z piciem alkoholu dopóki nie będziesz najedzona. Alkohol wzmaga apetyt, dlatego więcej zjesz popijąc drinki do kolacji. Najlepiej wybieraj czerwone wytrawne wino, może być też białe (mają najmniej kalorii). Unikaj likierów i ciemnego piwa.

10. Delektuj się

Czerp przyjemność z jedzenia dokładnie skupiając się na spożywaniu posiłku. Jedz powoli, żuj każdy kęs, skupiaj się na tym co jesz. Nie najadaj się do syta, dbaj o to by cały czas czuć się lekką.

Komentarz eksperta:

Anna Kacperska, dietetyk, właścicielka poradni dietetycznej Metamorfoza (metamorfozadiety.blogspot.com) oraz ekspert portalu dla kobiet Wellnessday.eu

Spożywając posiłki poza domem musimy naprawdę „pilnować siebie i swojego talerza”. Proponuję nie tylko rozpocząć spotkanie w restauracji od wypicia szklanki niegazowanej wody mineralnej z limonką lub cytryną i świeżymi listkami mięty (taka woda lepiej nawadnia organizm w okresie letnim!), ale również od odpowiedniej kolejności spożywania poszczególnych składników potrawy.
W potrawie na pierwszym miejscu powinniśmy delektować się surówką ze świeżych warzyw (są świetnym źródłem błonnika pokarmowego, który szybko wypełni nasz żołądek i pomoże w zmniejszeniu zjedzonej porcji dania). Nie popijaj wodą zjadanego posiłku – po co hamować działanie enzymów trawiennych? Poza tym, jeśli czujesz się syta, to nie dojadaj zamówionego dania, a już tym bardziej, nie dojadaj po innych :) Warto także poszerzać swoją wiedzę z zakresu dietetyki, czytając sprawdzone artykuły eksperckie oraz korzystając z oferty poradni dietetycznych.

www.wellness.fit.pl

 



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
paula1608

Nie trzeba się martwić o jedzenie na wakacjach jak się ma iqgreen, bo metabolizm działa po ty doskonale, więc spalanie jest lepsze. Wiadomo, że raczej unikać codziennego jedzenia fastfoodów ale jak się raz skusimy to nie zaszkodzi. Zawsze można sobie potem pobiegać, żeby szybciej spalić.

Zgłoś nadużycie-
daruderally

Chcesz zmiany o której zawsze marzyłeś? Nie wiesz jak zacząć? Sięgnij po najprostsze rozwiązanie w Internecie ! Wejdź na http://www.igortreneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów !

Zgłoś nadużycie-
Patka

Najbardziej skuteczne diety i plany treningowe w Polsce? TYLKO http://www.igortreneronline.pl Odchudzanie dla każdego! Wejdź teraz i zacznij jeszcze dzisiaj! Odchudzanie i budowanie formy jeszcze nigdy nie było tak proste! Wejdź teraz na www.igortreneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów!

Zgłoś nadużycie-
kulturysta210

Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Konkurs na stronie do wygrania 10.000 zł!! Szybka forma, Najlepsze plany treningowe i diety, sprawdź, nie pożałujesz, zmień swoją formę w nie całe 3 miesiące!! :))

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl