fit.pl mobile logo

Pielęgnacja synergiczna

Pielęgnacja synergiczna to połączenie racjonalnego odżywiania z własciwą pielęgnacją zewnetrzną
Destrukcyjny proces starzenia można spowolnić na dwa sposoby. Po pierwsze – racjonalnym odżywianiem się, po drugie – właściwą pielęgnacją zewnętrzną.

Dlaczego się starzejemy?
Promieniowanie ultrafioletowe i wolne rodniki – to dwa najważniejsze pielegnacja synergiczna 01czynniki odpowiedzialne za starzenie. Obie przyczyny można zniwelować stosując odpowiednią dietę, a także za pomocą specjalnych kosmetyków – blokerów UVA/UVB oraz preparatów z antyutleniaczami, które pozwalają zneutralizować szkodliwy wpływ wolnych rodników. A wpływ ten jest ogromny – promieniowanie słoneczne niszczy m.in. włókna kolagenowe, przyspieszając tym samym utratę jędrności i powstawanie zmarszczek, przyczynia się do powstawania przebarwień, w skrajnych przypadkach prowadzi do raka skóry, jak również do pojawienia się wolnych rodników, które z kolei wywierają negatywne działanie na błony komórkowe. Ten destrukcyjny proces można spowolnić na dwa sposoby. Po pierwsze – racjonalny sposób odżywiania; po drugie – właściwa pielęgnacja zewnętrzna. Najlepiej zaś uderzyć ze zdwojoną siłą! Okazuje się bowiem, że składniki, które chronią przed intensywnym starzeniem, mają zastosowanie zarówno w przemyśle spożywczym, jak i kosmetycznym.

To, co serwujemy na obiad, dostarczamy skórze również na kolację, w postaci płynu micelarnego czy kremu na noc. Substancje czynne, zawarte w kosmetykach, to w dużej mierze produkty pochodzenia roślinnego; szczególnie teraz, kiedy zapanowała moda na tzw. kosmetyki naturalne, mamy do czynienia z bogatą ofertą preparatów pielęgnacyjnych, mogących mieć zastosowanie w pielęgnacji synergicznej. Ich skład opiera się na wyciągach ziołowych i naturalnych antyoksydantach, z których najsilniejsze to: witamina C – jej doskonałym (i smacznym) źródłem są cytrusy; witamina E zawarta w oliwkach; polifenole w winie, herbacie (zwłaszcza białej i zielonej), a także kawie; fitoestrogeny uzyskiwane m.in. z soi, lukrecji i żeń-szenia oraz mikroelementy.

Pielęgnacja synergiczna jako czasowstrzymywacz
W ten sposób można stosować pielęgnację synergiczną, dostarczając organizmowi substancji odżywczych w formie zbilansowanych posiłków, a także dbając o ciało „od zewnątrz”. Odpowiednio spreparowane menu gwarantuje dobre samopoczucie i wygląd; dzięki niemu skóra staje się gładsza, jędrna, ustępują defekty estetyczne (np. redukcja cellulitu), poprawia się jej koloryt. Skoro racjonalna dieta daje wspaniałe rezultaty, dlaczego nie spotęgować tego efektu, korzystając z antyutleniaczy zawartych w kosmetykach?

Na tym zasadza się idea pielęgnacji synergicznej – tym, czym się karmimy, powinniśmy karmić też skórę, włosy i paznokcie, tyle, że „od zewnątrz”. Amatorzy zielonej herbaty z powodzeniem mogą stosować mleczka do ciała i balsamy oparte na herbacianej esencji.

Miłośnikom kuchni Śródziemnomorskiej zaleca się używanie preparatów zawierających wyciągi z oliwek, cytrusów, olej winogronowy i oliwę z oliwek, a tym, którzy wolą kuchnię orientalną – specyfiki z żeń-szeniem, soją lub lukrecją.

Przykłady kosmetyków, mających zastosowanie w pielęgnacji synergicznej
Producenci wychodzą naprzeciw tej metodzie – w drogeriach znajdziemy potężny asortyment środków bazujących na dobrodziejstwach naturalnych wymiataczy wolnych rodników. Swoistym hitem stała się np. herbata, która znalazła zastosowanie we wszystkich rodzajach kosmetyków (szczególnie do pielęgnacji okolic oczu):
  • mleczko i tonik z serii „Melisa” firmy Uroda;
  • krem, balsam i żel do mycia „HerbikaPalnt” z białą herbatą, Ziaja;
  • krem pod oczy z wyciągiem z białej i zielonej herbaty, BanDi;
  • seria „Zielona herbata+endorfiny”, Bielenda;
  • żel do higieny intymnej z białą herbatą, Soraya;
  • żel pod oczy i na powieki ze Świetlikiem i herbatą, Flos Lek.

Niemal równie popularnym napojem co herbata jest kawa – i to zarówno w filiżance, jak i na toaletce:
  • mleczko do ciała „Coffee”, Bielenda;
  • modelujący żel pod prysznic „Body Exclusive”, Lirene;
  • rem antycellulit „Body Expert”, Kolastyna.

Kosmetyczne nowinki, takie jak wyciąg z macicy perły czy krowich wymion (sic!) odsuwają poczciwe witaminy w cień, choć zgrany duet witamin C i E to prawdziwy eliksir młodości:
  • krem odżywczy z witaminami C i E, Iwostin;
  • seria regeneracyjno-odżywcza z wit. C, Flos Lek;
  • krem półtłusty z nagietkiem i witaminą E, Bielenda;
  • krem ujędrniająco-przeciwzmarszczkowy z algami i witaminami A, B, C, E, Oceanic;
  • olejek do ciała „Rajska Oliwka”, Kolastyna;
  • krem do rąk z oliwą z oliwek, Anida;
  • krem oliwkowy do rąk, Delia;
  • seria „Gaj Oliwny” Medipharma Homburg;
  • seria „Zielona Oliwka”, Soraya;
  • seria oliwkowa, Ziaja;

Z kolei smakosze wina będą usatysfakcjonowani odmładzającym działaniem następujących produktów:
  • seria winogronowa, Pulanna;
  • płyn do higieny intymnej z wyciągiem z nagietka i winogron, Mincer-Mona Liza;
  • balsam do ciała i żel do mycia twarzy z serii „HerbikaPlant” z olejem z winogron, Ziaja;
  • szampon do włosów winogronowy „Timotei”, Unilever;
  • seria „Vinoterapia”, Bielenda;
  • maseczka lipidowa na noc z olejem z pestek winogron, Iwostin.

Fitohormony, polecane zwłaszcza osobom dojrzałym, znajdziemy w kosmetykach z wyciągami z egzotycznych roślin:
  • nawilżający krem-ekran SPF 90+ z wyciągiem z kukurydzy i lukrecji;
  • seria „Aktywna Soja”, Dax Cosmetics;
  • seria „Fito-odnowa”, Farmona;
  • maseczka liftingująca „Serum Vegetal – Ultra Lift”, Yves Rocher;
  • ujędrniający krem do biustu „Breast Carem”, Pulanna.

A co ze słońcem?
Przed szkodliwym wpływem słońca można chronić się tylko „od zewnątrz”, nakładając obficie (dla pełnej ochrony zaleca się smarować twarz dozując 2 ml kremu) preparat z wysokim, fotostabilnym filtrem. pielegnacja synergiczna 02Na skórze tworzy się film, który wyłapuje niemal 100% promieniowania. O kremie z filtrem należy pamiętać przez cały rok – nawet w jesienne, pochmurne dni operują promienie UVA, przenikające w głąb skóry i czyniąc tym samym nieodwracalne szkody (niszczona w ten sposób struktura kolagenowa nie ma zdolności do regeneracji). Możemy jednak wspomóc działanie filtrów anty-UV dostarczając organizmowi zwiększonych dawek beta-karotenu, na przykład, pijąc codziennie szklankę soku marchewkowego, jedząc pomidory czy morele.

W ten sposób skóra będzie bardziej odporna na działanie promieni słonecznych i nabierze ładnego, ciepłego odcienia. Późną wiosną, kiedy zwiększa się nasłonecznienie, warto sięgnąć po kapsułki, które przygotują organizm na mocne, letnie słońce:
  • Natur Kaps Beta-karoten, Hasco-lek;
  • Beta Karoten Plus, Olimp;
  • Solar-Vita; NP Pharma Sp. z o.o.

Pielęgnacja synergiczna dla alergików
Jak widać, jest w czym wybierać. Produkty oparte na składnikach pochodzenia roślinnego są stosunkowo dobrze tolerowane nawet przez osoby o wrażliwej skórze, niemniej alergicy powinni przy wyborze kosmetyków zachować wyjątkową ostrożność, a wprowadzając do użytku nowy preparat, muszą pamiętać o wykonaniu próby uczuleniowej (posmarować niewielki obszar skóry w niewidocznym miejscu; jeśli po 24 godzinach nie nastąpi reakcja, uznaje się, że produkt jest bezpieczny). Warto wspomnieć, iż pielęgnacja synergiczna odgrywa ważną rolę w łagodzeniu objawów nadwrażliwości i zmniejszaniu podatności na alergię.

Osobom, cierpiącym na różnego rodzaju dermatozy, polecana jest suplementacja kapsułkami z olejem z wiesiołka lub ogórecznika (oba zawierają kwas gamma-linolenowy, zbawienny dla chorych na AZS, łuszczycę, pomocny w zmaganiach z suchą, podrażnioną cerą). Wewnętrzną pielęgnację można wspomóc stosując delikatne kosmetyki na bazie oleju wiesiołkowego lub ogórecznikowego:
  • seria „AA Help”, Oceanic;
  • seria „Oeparol”, Agropharm;
  • Neutral-Krem do twarzy, Lavera;
  • mleczko i krem „Topialyse”, SVR.

Karolina Kotas




PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl