fit.pl mobile logo

„Nie mam silnej woli” i inne wymówki palaczy

Papieros – dla jednych równoważnik nowotworu płuc, dla innych – równoważnik przerwy w wykonywanej czynności. Rzucenie palenia jest obowiązkiem każdego, który dba o swoje zdrowie, zawsze jednak palacz znajdzie jakąś wymówkę, by tego nie robić. Przedstawiamy najpopularniejsze wymówki palaczy i pozbawiamy was złudzeń  
„Od nowego roku rzucę”

Albo od nowego miesiąca, od poniedziałku.... Starając się ustalić „magiczną” datę ostatniego papierosa, palacz będzie odwlekał ten moment w nieskończoność. Dogodny moment może nie nastąpić nigdy. Po jednym poniedziałku będzie kolejny, jak nie w tym miesiącu, to w następnym... i tak dalej. A tak naprawdę KAŻDY moment, każdy dzień jest dobry na rzucenie palenia. Tak samo jak każdy dzień jest idealny, by zacząć realnie dbać o swoje zdrowie.

„Próbowałem rzucić i mi nie wyszło”

Gdyby każdy z nas porzucał próby po pierwszej wpadce, świat stałby w miejscu. Dlatego pamiętaj, że jedno niepowodzenie (czy nawet kilka) nie świadczy o tym, że nie jesteś w stanie rzucić palenia, a jedynie o tym, że widać niewystarczająco się do tego przygotowałeś. Być może należysz do osób, które precyzyjnie muszą zaplanować porzucenie nałogu, krok po kroku i dopiero w przewidywalności kolejnych ruchów uwalniania się od palenia, osiągniesz sukces. I jeszcze coś – pomiędzy „próbą”, a „działaniem” jest spora różnica. Nie mówmy zatem „próbuję rzucić palenie”, a „rzucam palenie”, albo wręcz „rzuciłem palenie”. Prawda, że wydźwięk emocjonalny jest zupełnie inny?

„Nie mam silnej woli”

To jedna z najczęściej spotykanych wymówek – brak silnej woli. Tak naprawdę nie o wolę tutaj chodzi, nie o silny charakter, a o podjęcie decyzji: rzucam palenie i mam wiarę w słuszność tej decyzji. Pierwsza poranna kawa bez papierosa? - to jednen sukces, zatem pogratuluj sobie wytrwałości. Nie zaszkodzi także powiedzenie sobie na głos: moje zdrowie zależy od moich działań – a robię tylko to, co zdrowe dla mojego organizmu – takie zaklęcie powtarzanie nawet kilkanaście razy dziennie powstrzyma nas przed mimowolnym odruchem sięgnięcia po papierosa.

„Nie mogę rzucić, bo przytyję”

Nikotyna hamuje apetyt, jednak nie jest środkiem odchudzającym! Owszem, wiele osób tyje po rzuceniu palenia, jednak dzieje się tak najczęściej na skutek przeniesienia jednego uzależnienia (papieros w dłoni) na inny (zajęcie rąk i ust jedzeniem). Jest to zatem kwestia twojej świadomości, wyboru tego co jesz i kiedy, a nie skutku ubocznego rzucenia papierosów. Oznacza to, że dbając o zbilansowaną dietę nie przytyjesz, gdy przestaniesz palić.

„Przecież palę tylko lighty”

Papieros to papieros – ponad 4 tysiące toksycznych substancji, z których przynajmniej 40 ma udowodnione działanie rakotwórcze. Lighty może mają mniej nikotyny, ale przez to zaciągamy się nimi mocniej i głębiej, poza tym ilość toksycznych substancji jest w nich taka sama.

„Relaksuję się tylko przy papierosie”

tań na środku czteropasmowej drogi, wśród pędzących samochodów i spalin – zrelaksujesz się? Relaks przy papierosie to ZŁUDZENIE - ilość toksycznych substancji dostających się do organizmu w ten sposób nie ma nic wspólnego z relaksem. Co innego nawyk – jeżeli rzeczywiście w ciągu całego dnia pracy, pozwalasz sobie na chwilę „oddechu” tylko przy papierosie, to jest to jak złe zarządzanie czasem własnym. Daj sobie prawo do przerwy bez papierosa – możesz to zastąpić zdrowym nawykiem jak np. kilka ćwiczeń rozciągających, czy krótki spacer.

Pamiętajmy, że wymówki, to (jak sama nazwa wskazuje) jedynie wymówki – czyli preteksty powstrzymujące nas od podjęcia słusznej decyzji o rzuceniu palenia. Może lepiej zamiast im ulegać, weźmy odpowiedzialność za własne zdrowie.

Beata Mąkolska

 

O skutecznych sposobach na rzucenie palenia można przeczytać w książce: Dr med. Otmar Carewicz, Daniel Boris Carewicz „Nie potrafię przestać palić”

www.wellness.fit.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl