fit.pl mobile logo

Czego jeszcze nie wiesz o pielęgnacji zębów...

Wystawiamy je na pokaz setki razy dziennie. Za każdym razem gdy mówimy, uśmiechamy się, są widoczne. Piękne, czyste, zadbane, przyciągają wzrok, sprawiają, że budzimy zaufanie, a nasi rozmówcy przypisują nam pozytywne cechy charakteru. Równe, białe zęby to znak firmowy każdej gwiazdy filmowej. A jak sprawa wygląda u ciebie?
zeby3300 gatunków bakterii

Dbasz o wygląd, czytasz nowinki dotyczące pielęgnacji, spędzasz długie minuty na wybieraniu kosmetyków odpowiednich do twojej cery? Nie zapominaj także o właściwej pielęgnacji zębów.  Szkliwo jest niezwykle twarde, jego grubość sięga 2,5 miliometra, jednak jest stale poddawane silnemu oddziaływaniu bakterii, cząstek brudu, reakcjom chemicznym. Choć nie myślimy o tym na co dzień, w naszej jamie ustnej żyją różne mikroorganizmy, bakterie i grzyby, niezbędne w pierwszej fazie procesu trawienia. Jak podają źródła, w jamie ustnej żyje aż 300 gatunków bakterii! To one są odpowiedzialne za produkcję kwasów organicznych, szkodliwych dla szkliwia.

2x2x2, czyli jak pielęgnować

Tyle musisz zapamiętać i stosować jako absolutne minimum: myć zęby przynajmniej 2 razy dziennie, łącznie minimum 2 minuty, najlepiej po dwa zęby naraz. Zęby myjemy od dziąseł, dalej wzdłuż zębów. Nie wszędzie dotrzesz szczoteczką, dlatego zaleca się używanie przynajmniej raz dziennie nici dentystycznej, płynu antybateryjnego. Nie zapomninaj o umyciu języka i wewnętrznej części policzków, to częsty błąd popełniany w pośpiechu wieczornej toalety. Zainteresuj się także usuwaniem kamienia z zębów, czy wybielaniem – koniecznie zapytaj o to swojego stomatologa na najbliższej wizycie (przypominamy – przynajmniej raz w roku powinnaś odwiedzać gabinet).

Jabłko czy marchewka?

Wellness bardzo często podkreśla znaczenie właściwego odżywiania na zdrowie i samopoczucie. To co jesz, nie pozostaje bez wpływu także na stan twojego uzębienia. Gillian McKeith, autorka książki „Jesteś tym, co jesz”, zostawia trochę wskazówek: wapnia możemy dostarczać jedząc nasiona sezamu, ziarno komosy ryżowej, ciemnozielone warzywa liściaste, suszone figi czy produkty sojowe. Natomiast inne ważne minerały jak np.: magnez czy krzemionka, także znajdują się w większości warzyw i produktów pełnoziarnistych.

Linda Bird, autorka książki „Wyglądaj świetnie każdego dnia”, radzi, aby na koniec posiłku jeść ser, ponieważ pomaga on zneutralizować kwasy w jamie ustnej, co z kolei zapobiega próchnicy. Ponadto sery zawierają dużo wapnia i fosforu, co z kolei jest źródłem minerałów wchodzących w skład szkliwa i wzmacniających zęby.

Warto wiedzieć:

1. Naukowcy polecają jedzenie jednego jabłka dziennie – pomijając walory smakowo-odżywcze, ten zakazany w raju owoc ma niezwykle korzystny wpływ na nasze dziąsła – pod warunkiem, że jemy je nieobrane, mocno wgryzając się w miąsz.
2. Korzystaj ze słomek. Popijanie napoju ze słomki uchroni w znacznej mierze twoje zęby przed przebarwieniami. Trudno pić kawę przez słomkę (chyba, że mrożoną), ale do soków spokojnie możesz ją wykorzystać.
3. Nie używaj zbyt twardej szczoteczki, może to skutkować uszkodzeniem szkliwia.
4. Cukier podnosi kilkakrotnie ilość kwasów produkowanych przez bakterie w jamie istnej, dlatego po zjedzeniu słodyczy szkliwo jest o wiele bardziej narażone na działanie takich kwasów. Największą jednak zmorą dentystów są słodko-kwaśne cukierki „ulepki” wymagające długiego gryzienia, czy żucia. Jeżeli już musisz zjeść coś słodkiego – wybieraj czekoladę (najlepiej gorzką).
5. Nie myj zębów po spożyciu kwaśnych potraw, szkliwo jest wtedy osłabione i bardziej podatne na uszkodzenia. Poczekaj około 30 minut.
6. Kawa, herbata, papierosy, czerwone wino przyczyniają się do powstania kamienia nazębnego.


Więcej: www.wellnessday.eu

Beata Mąkolska

www.wellness.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl