fit.pl mobile logo

Rodzinne posiłki

Niedawno ruszyła kampania   „Każdy posiłek to okazja”. Badania pokazują, że wspólne jedzenie posiłków w domu pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie, na relacje z najbliższymi i na rozwój naszych dzieci
 „Każdy posiłek to okazja”, żeby być razem, poczuć domowe ciepło, zjeść coś co lubimy i możemy wspólnie przygotować. Korzyści płynących z chwil wspólnie spędzonych przy posiłku nie da się przecenić, dlatego Knorr zachęca Polaków, żeby spróbowali jeść razem, całą rodziną kiedy tylko jest to możliwe, bo wspólne posiłki to coś znacznie więcej niż tylko pyszne danie na talerzu.

Badania przeprowadzone przez markę Knorr w 12 krajach na świecie w 2008 roku, w tym również w Polsce pokazały, że wspólne posiłki są ważne dla każdego z nas (82 % Polaków deklaruje, że spożywanie wspólnych posiłków z rodziną jest bardzo ważne*). Coraz częściej jednak różne godziny powrotu z pracy, różne plany dnia wszystkich członków rodziny powodują, że trudniej jest nam wspólnie zasiąść do stołu. Stąd, jak pokazują badania, przeciętnie poświęcamy na wspólny posiłek zaledwie 23 minuty dziennie. Te wyniki kazały się zastanowić organizatorowi kampanii, w jaki sposób zachęcić Polaków do celebrowania tradycji wspólnych domowych posiłków, ponieważ wspólny posiłek daje nam dużo więcej niż tylko kalorie.

Rola wspólnego czasu spędzonego zarówno przy przygotowaniu, jak i przede wszystkim przy wspólnym jedzeniu chociażby jednego posiłku w ciągu dnia jest nie do przecenienia, a to dlatego, że jest to czas wyciszenia, skupienia i nieocenionego relaksu dla całej rodziny – mówi Małgorzata Ohme, psycholog rozwojowy, ekspert kampanii.

[-------]

Zaskakujące korzyści płynące ze wspólnego posiłku

Rozmowa z dziećmi to najlepszy sposób dla rodziców, aby dowiedzieć się o ich problemach, radościach i przeżyciach. Wspólny posiłek to wspaniała okazja do zbliżenia się wszystkich członków rodziny - w razie jakichkolwiek niepokojących sygnałów daje rodzicom możliwość natychmiastowej pomocy swoim dzieciom. A nastolatki spożywające posiłki regularnie w domu lepiej radzą sobie w szkole**. Zmniejsza się też wśród nich ryzyko sięgania po narkotyki czy alkohol.

Wspólny posiłek to moment wyciszenia ze zgiełku dnia i czas ofiarowany bliskim nam osobom. Przeprowadzone badania dowodzą, że rodziny, które celebrują wspólne posiłki mają dla siebie więcej zrozumienia i utrzymują trwalsze i silniejsze relacje na dłużej**.

Poprzez posiłek komunikujemy uczucia - okazywanie troski, miłości, przywiązania.

Nasze uczucie odzwierciedla się w dbałości, z jaką przygotowywane są potrawy, w przyrządzaniu tego, co ktoś lubi. Starajmy się jak najczęściej przygotowywać posiłki w domu, wspólnie z bliskimi bo jest to okazja, żeby być razem. Wówczas wzrasta w członkach rodziny poczucie bycia potrzebnym, aktywności związane z przygotowaniem posiłków pobudzają zdolności pracy w zespole***.

W działania kampanii „Każdy posiłek to okazja” włączyli się eksperci:

Małgorzata Ohme – psycholog rozwojowy, wykładowca Szkoły Wyższej  Psychologii Społecznej, psychoterapeuta dziecięcy i rodzinny, współpracownik Akademickiego Centrum Psychoterapii SWPS, doktorant PAN.

Dr Katarzyna Korpolewska – psycholog społeczny, absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, trener z ponad 20etnim doświadczeniem.

Ambasadorami kampanii są Marzena Rogalska i Małgorzata Ostrowska-Królikowska, które będą wspierać działania informacyjne, przekonując Polaków do zwrócenia uwagi na spożywanie posiłków jak najczęściej wspólnie z bliskimi.

W ramach kampanii, która będzie trwała w ciągu całego 2009 roku, a rozpocznie się 10 grudnia 2008 roku organizator przewidział akcje, które mają na celu zachęcenie Polaków do wspólnego zasiadania przy stole podczas domowego posiłku.

Konkursy z nagrodami oraz akcje informacyjne w mediach, a także specjalne informacje i serwisy na stronie www.knorr.pl będą wspomagały przekaz kampanii przez cały okres jej trwania.


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl